۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
سکوی پرتاب زبینا کجاست؟

گزارش تحلیلی از حرکت نماد زبینا و درآمدهای عملیاتی شرکت منتشر شد.

به گزارش صدای بورس، شرکت کشاورزی و دامپروری بینالود نیشابور روند رو به رشدی را از سطح حمایتی ۱۸۰ تومان آغاز کرد.

براساس تحلیل تکنیکال؛ سهم زبینا روند رو به رشدی را از سطح حمایتی ۱۸۰ تومان آغاز کرده و بعد از دستیابی به هدف قیمتی ۳۴۵ تومان وارد فاز اصلاح قیمتی شده است. محدوده حمایتی ۲۱۵ تا ۲۳۰ تومان پیش روی روند اصلاحی سهم قرار دارد. انتظار می‌رود قیمت به این محدوده واکنش مثبت نشان داده و سهم مجدداً در مسیر رشد قرار گیرد. برای برقراری مجدد روند صعودی نیاز به تثبیت قیمت بالای ۲۸۵ تومان است. اهداف قیمتی برای سهم در ۳۴۵ و ۴۲۰ تومان قرار دارند. رعایت حدضرر ۲۱۵ تومان توصیه می‌ شود.

براساس تحلیل بنیادی؛ شرکت کشاورزی و دامپروری بینالود نیشابور زبینا، دارای ۲،۰۵۸ هکتار اراضی زراعی و باغی است که ۵۰۰ هکتار آن باغات پسته می‌باشد. همچنین دارای دو واحد گاوداری به وسعت ۱۲۹ هکتار با ظرفیت تولید ۱۰۰ تن شیر در روز است. طرح‌ های توسعه‌ای باغات پسته در سطح ۳۰۰ و ۱۰۰ هکتار در دست اجرا است که در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۸ به بهره‌برداری خواهند رسید.

مطابق گزارشات ۳ماهه، درآمدهای عملیاتی و سود خالص شرکت به ترتیب افزایش ۱۰۱٪ و ۴۷۲٪ نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است و به ازاء هر سهم سود ۷۶ ریالی محقق شده است. با حذف ارز ۴،۲۰۰ تومان و افزایش بهای تمام‌شده، شرکت برای فروش محصولات خود افزایش نرخ بیش از ۱۰٪ دریافت کرده است. با به ثمر رسیدن طرح‌های توسعه‌ای، چشم‌انداز رشد سودآوری برای شرکت وجود دارد.

منبع: کارگزاری آتی ساز بازار

کد خبر 456568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =