آماده عرضه سه هلدینگ در بازار سرمایه هستیم/ اجرای عملیات پروژه آمل از اواخر امسال

مدیرعامل شرکت توسعه تجارت هیرمند گفت: تلاش ما این است که در سال جاری هلدینگ ساختمانی، معدنی و هلدینگ گروه پزشکی وارد بورس شوند.

به گزارش صدای بورس،فرهنگ مظفر، مدیرعامل شرکت توسعه تجارت هیرمند ، در خصوص برنامه‌های در حال انجا شرکت اظهار کرد: استراتژی‌ترین کار ما این است که بتوانیم از بازار سرمایه جذب سرمایه کنیم و آن را در بحث توسعه شرکت‌های دانش بنیان ببریم. این استراتژی اصلی ماست. ما دو عملیات داریم که یکی ایجاد ارزش است که سرمایه گذاران بورسی به سمت شرکت‌های دانش بنیان جذب و ساماندهی شوند.

وی افزود: آنچه که دارد عملیاتی می‌شود توسعه بخش ساختمانی، کشاورزی و آب و زیرساخت ها، معدنی، گروه پزشکی، ایجاد کارخانه واقعیت‌های مجازی و هنرهای مفهومی است. اگر این عملیات به ثمر برسد من فکر میکنم از یک سرمایه گذاری چندهزارمیلیاردی صحبت می‌کنیم که ارزش افزوده آن برای گروه‌های دانش بنیان می‌تواند ارزش افزوده فوق العاده‌ای باشد و در استراتژی‌ای که رهبر انقلاب روی آن تاکید کردند می‌توانیم نقش اساسی داشته باشیم.

مظفر ادامه داد: ما به عنوان بزرگترین شرکت دانش بنیان دانشگاهی ایران محسوب می‌شویم. هیچ شرکتی در کشور این کارنامه را هم از نظر سرمایه‌ای و هم گروه‌هایی که با ما همکاری می‌کنند، ندارد.

مدیرعامل شرکت توسعه تجارت هیرمند ادامه داد: خوب است که گزارشی تهیه شود. مثلا اهداف گروه پزشکی ما این است که از نظر ارزبری کمترین اتکا را به خارج ایجاد کند و برای همین ارزش افزوده فوق العاده‌ای را ایجاد می‌کند. در گروه کشاورزی هم بحث کشاورزی، آب، پساب و دام است. چالش اساسی کشور ما به آب و پساب است و باید بتوانیم پساب‌های کشور را برگردانیم و این در فرایند کشاورزی موثر می‌شود؛ لذا یکی از استراتژی‌های ما در این امر قرار گرفته است. گروه‌هایی مثل توسعه معماری با پلتفرم‌های نوین یکی از مباحثی است که هم گروه کامپیوتر، آرشیتکت، معماری و گروه برنامه ریزی استراتژیک حلقه‌هایی را تشکیل دادند که این پلتفرم بخش اعظمی از اقتصاد ایران یعنی حدود ۲۵ درصد بخش‌های ساختمانی است. ما با شرکت‌های خارجی صحبت کردیم که در طرح مسکن ملی وارد مذاکره شدند و دانش فنی را منتقل کردیم.

وی خاطرنشان کرد: شرکت هیرمند شرکتی است که امروز ارزش آن هزار میلیارد پیش بینی می‌شود. اما ما برنامه ریزی برای ۵ هزار میلیاردی و با ظرفیت دانش بنیانی داریم که به آن سمت برویم وباید در برنامه هایمان دیده شود.

مظفر درخصوص عرضه شرکت‌های زیرمجموعه توضیح داد: تلاش ما این است که در سال جاری هلدینگ ساختمانی، معدنی و هلدینگ گروه پزشکی وارد بورس شوند که البته این امر بستگی به پاسخ فرابورس دارد. تقاضای ما بر این سه شرکت دانش بنیانی است که امیدواریم این اتفاق بیفتد.

مدیرعامل شرکت توسعه تجارت هیرمند درباره پروژه آمل گفت: پروژه آمل پروژه‌ای است که ۷۰ هزار متر مربع زیربنا دارد، ۴ برج بزرگ که یکی از آن هتل ۵ ستاره مجهز و سه برج مسکونی است. معماری آن طراحی شده و برای صدور مجوز آماده می‌شود. عملیات ساختمانی آن از اواخر سال جاری انجام می‌شود. نقشه‌های آن طوری تهیه شده که به عنوان یک معماری نمونه برای کل کشور باشد.

کد خبر 456565

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =