سازمان جمع اوری اموال تملیکی؛ عرضه‌کننده جدید بورس انرژی

فراورده‌های نفتی متعلق به سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تملیکی برای نخستین بار در بورس انرژی ایران پذیرفته شد.

به گزارش صدای بورس،علی نقوی گفت: «در جلسه کمیته عرضه بورس انرژی ایران با درخواست سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تملیکی مبنی‌بر پذیرش و عرضه فراورده‌های نفتی متعلق به این سازمان در بازار فرعی بورس انرژی ایران موافقت شد».

وی افزود: «فراورده‌های متعلق به این سازمان شامل «حلال ۴۰۲»، «بلندینگ نفتا»، «نفت سفید»، «رافینیت»، «برش هیدروکربن سنگین» و «میعانات گازی» هستند.

به گفته مدیرعامل بورس انرژی بر اساس تبصره ماده ۵۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب سال ۱۴۰۱ در مجلس شورای اسلامی، ظرفیتی فراهم شد تا کالاهای سازمان اموال تملیکی در بورس انرژی و بورس کالا عرضه شوند و در همین راستا این فراورده‌ها برای نخستین بار در بورس انرژی ایران پذیرفته شدند».


بیشتر بخوانید: ضرورت بازگشت نفت به بورس انرژی


به‌گفته نقوی؛ فراورده‌های مذکور به‌صورت تک‌محموله‌ای عرضه خواهند شد و زمان عرضه آنها پس از ارسال اطلاعیه عرضه توسط کارگزار عرضه‌کننده سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و تکمیل مستندات انجام می‌شود.

به گزارش سنا،مدیرعامل بورس انرژی ایران همچنین گفت: «عرضه محصولات سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در بورس‌های کالایی از برنامه‌های این دوره وزارت امور اقتصادی و دارایی است که در راستای شفافیت بیشتر و رقابت‌پذیری فروش کالاهای متعلق به این سازمان در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 456515

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • زیاد مصرف نکنید، آب زیرزمینی هم نداریم

    زیاد مصرف نکنید، آب زیرزمینی هم نداریم

    کسری منابع آب زیرزمینی در ۴۳ سال اخیر نشان می‌دهد از سال ۵۷ تقریبا مقدار تخلیه آب زیرزمینی از تغذیه بیشتر بوده و از حجم سفره‌ها و ذخیره استاتیک کم شده و هر سال کسری مخزن داشته‌ایم. در این مدت بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیارد متر مکعب ذخایر استاتیکی را که از قبل جمع شده بود برداشت کرده و به سمت تولید بردیم.

  • نرخ ارز/جدول

    نرخ ارز/جدول

    بانک مرکزی امروز، ‌یکشنبه (۹ مرداد)، نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۰ ارز افزایش و نرخ ۱۵ ارز کاهش یافت. نرخ باقی ارزها ثابت ماند.

  • قیمت پایه حق‌العمل مشاورین املاک مشخص شد

    قیمت پایه حق‌العمل مشاورین املاک مشخص شد

    مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام‌کرد: قیمت پایه حق‌العمل مشاورین املاک مشخص شده است اما نرخ آن باید در کمیسیون نظارت هر استان و شهرستان مشخص شود که تا ۱۵ روز آینده ابلاغ خواهد شد.

  • قیمت‌ها با دستور کنترل نمی‌شوند

    قیمت‌ها با دستور کنترل نمی‌شوند

    قیمت‌گذاری امری منسوخ شده در تمام دنیا است زیرا تاثیر مثبتی در کنترل تورم ندارد. وقتی به طور عادی نرخ عمومی تورم کنترل شود، دیگر نیازی به کنترل دستوری قیمت‌ها نخواهد بود. قیمت‌ها با امر و نهی کنترل نمی‌شوند بلکه نظام عرضه و تقاضا و تورم اصلی‌ترین عوامل اثرگذار بر تعیین قیمت‌ها هستند.

  • شرط جدید افزایش قیمت کالاها

    شرط جدید افزایش قیمت کالاها

    سازمان حمایت شیوه جدید تعیین قیمت کالا را اعلام کرد.

  • آمار مشترکان پرمصرف برق خانگی اعلام شد

    آمار مشترکان پرمصرف برق خانگی اعلام شد

    مدیرکل دفتر مدیریت انرژی و برنامه‌ریزی امور مشترکان توانیر از منفی شدن رشد مصرف برق بخش خانگی و همچنین آخرین آمار مشترکان پرمصرف‌ خبر داد و گفت: امضای تفاهم‌نامه‌های مدیریت مصرف برق در بخش‌های کشاورزی و صنعت، امسال با رشد ۳۰ درصدی همراه بوده است.

  • چرا تایر گران شد؟

    چرا تایر گران شد؟

    رئیس هیئت مدیره انجمن صنعت تایر ایران با اشاره به زیان‌ده شدن صنعت تایر در سال جاری و با بیان اینکه فعالان این صنعت مخالف قیمت‌گذاری نیستند، تصریح کرد: خواسته ما این است که قیمت گذاری تایر کارشناسی، منطقی، منطبق بر واقعیت‌ها و بر اساس قیمت های روز مواد اولیه باشد.

  •    قیمت نفت برنت صعودی شد

       قیمت نفت برنت صعودی شد

    نفت برنت روز گذشته در بازار جهانی با ایستادن روی قیمت ۱۰۴ دلار در هر بشکه به کار خود پایان داد. گرچه آمریکا امید داشت با افزایش عرضه طلای سیاه کنترل بازار را در دست بگیرد، اما اوپک پلاس با کاهش حدود سه میلیون بشکه‌ای عرضه، شوک جدیدی به کاخ سفید وارد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =