دستور رییسی برای  افزایش تسهیلات ساخت مسکن روستایی / از شنبه روند پرداخت آغاز می‌شود

تسهیلات نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی در روستاها ، سرانجام به دستور رئیس جمهور و با مساعدت سازمان برنامه و بودجه افزایش یافت.

به گزارش صدای بورس،دولت با وجود مشکلات عدیده اقتصادی و در شرایطی که بار مالی سنگین پرداخت یارانه های نقدی را به دوش می کشد، با هدف رونق بخشیدن به ساخت و ساز مسکن مقاوم در روستاها در برابر حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله، نوسازی بافت فرسوده روستایی و ارتقاء سطح کیفی زندگی روستاییان تصمیم گرفت، سقف تسهیلات ساخت مسکن در مناطق روستایی را از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش دهد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران دیروز در نامه ای به رئیس سازمان برنامه بودجه خواستار مساعدت این سازمان با پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی شد و سازمان برنامه و بودجه نیز در اجابت دستور رئیس جمهور، با وجود برنامه جدی دولت برای جلوگیری از هرگونه فشار بودجه ای تورم زا موافقت کرد که سقف تسهیلات مسکن روستایی افزایش یابد.


بیشتر بخوانید: هزینه ساخت نهضت ملی مسکن اعلام شد


به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی،بر اساس این گزارش از روز شنبه ۸ مرداد با ابلاغ رسمی بانک مرکزی به تمامی بانک های عامل، سقف مبلغ وام نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت و فرآیند دریافت وام جدید در سراسر کشور برای متقاضیان آغاز می شود.

کد خبر 456423

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • اطلاعاتی که مالکان و مستاجران باید بدانند

    اطلاعاتی که مالکان و مستاجران باید بدانند

    طبق مصوبه سران قوا تمامی قراردادهای اجاره باید با سقف مجاز افزایش اجاره بها به میزان ۲۵ درصد در تهران و کلانشهرها و ۲۰ درصد در دیگر نقاط شهری تمدید شود اما استثنائات شش‌گانه‌ای وجود دارد که منجر به فسخ قراراد می‌شود؛ این موارد عبارتند از فروش واحد توسط مالک، بازسازی، پرداخت نکردن اجاره بها از سوی مستاجر، عدم پذیرش نرخ مصوب توسط مستاجر، ازدواج فرزند مالک و نیاز مالک به واحد مسکونی.

  •  مشاوران املاک رتبه بندی می‌شوند

    مشاوران املاک رتبه بندی می‌شوند

    مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی گفت: در بسته جدید حمایتی مسکن دولت مقرر شده که مشاوران املاک رتبه بندی شوند.

  • چرا منطقه امامزاده داوود را آب برد؟

    چرا منطقه امامزاده داوود را آب برد؟

    سیل در میانه تابستان! این یک غافلگیری بزرگ هم برای مردم بود و هم دولت. سیلی که تاکنون ۴۶ کشته و ۳۰ مفقودی داشته و ۱۸ استان را درگیر کرده است. کارشناسان می‌گویند این سیل باران‌های موسمی یا «مانسون» است که آخرین بار سال ۶۶ در تهران رخ داده است.

  • دستور جدید برای تسهیل پرداخت وام‌های خرد

    دستور جدید برای تسهیل پرداخت وام‌های خرد

    بانک مرکزی دستورالعمل جدیدی را مبنی بر تسهیل پرداخت وام‌های خرد به بانک‌ها ابلاغ کرده است. اما واکنش مدیران بانکی به این موضوع چه بود؟

  • وامین یک ماهه چقدر سود کرد؟

    وامین یک ماهه چقدر سود کرد؟

    گزارش فعالیت ماهانه دوره یک ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۰۴/۳۱ شرکت وامین منتشر شد.

  • قبل از سفر، با ۱۴۱ تماس بگیرید

    قبل از سفر، با ۱۴۱ تماس بگیرید

    سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با صدور اطلاعیه‌ای از هموطنان خواست با توجه به بارش‌های سیل آسا، پیش از سفر از وضع جاده‌ها و شرایط جوی اطمینان حاصل کنند.

  • ضوابط تشویقی بافت های فرسوده اعلام شد

    ضوابط تشویقی بافت های فرسوده اعلام شد

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ضوابط کالبدی تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، امروز به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسید که از جمله این مشوق‌ها می‌توان به اعطای یک یا دو طبقه تشویقی نسبت به تراکم طرح مصوب، تسهیل در ضوابط پارکینگ، امکان احداث واحدهای مسکونی با زیربنای کمتر از حدنصاب و عدم احتساب مساحت بالکن و تراس در محاسبه تراکم ساختمانی اشاره کرد.

  • سیل دنیا را برد، ولی سدها پر نشد!

    سیل دنیا را برد، ولی سدها پر نشد!

    سیل‌های اخیر تهران که سیلاب‌هایی شدید با ده‌ها نفر کشته و مفقودی بود، کمتر از ۱۰ میلیون مترمکعب، یا به‌عبارتی به اندازه ۳ روز مصرف شرب تهران به مخازن سدهای این استان اضافه کرد.

  • سود یک ماهه وامید چقدر شد؟

    سود یک ماهه وامید چقدر شد؟

    گزارش فعالیت ماهانه دوره یک ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۰۴/۳۱ و امید منتشر شد.

  • کدام ساختمان‌های تهران در خطر سیل هستند؟

    کدام ساختمان‌های تهران در خطر سیل هستند؟

    سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران می‌گوید: «کمک‌رسانی به سیل‌زدگان امامزاده داوود ادامه دارد. با توجه با بارش‌های دیشب و روزهای گذشته، قطعا گزارش‌های آبگرفتگی در مناطق دیگر تهران را هم داریم.» اما کدام ساختمان‌ها در خطر هستند؟

  •  برای خرید وام مسکن چقدر باید پول بدهید؟

    برای خرید وام مسکن چقدر باید پول بدهید؟

    بررسی‌ها نشان می‌دهد که هزینه وام مسکن نسبت به حدود ۱۰ روز قبل کاهشی بوده است، با این حال زوج‌های تهرانی برای اخذ این وام باید بیش از ۱۳۴ میلیون تومان پرداخت کنند.

  • بانک ها به نهضت ملی مسکن تسهیلات نمی دهند

    بانک ها به نهضت ملی مسکن تسهیلات نمی دهند

    در حالی که بر اساس قانون جهش تولید مسکن بانک ها باید ۲۰ درصد تسهیلات خود را به بخش تولید مسکن اختصاص دهند، مجموع وام های پرداخت شده در سال گذشته به ۴ درصد هم نمی رسد.

  • لحظه به لحظه با بازار چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱

    لحظه به لحظه با بازار چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱

    روز گذشته شاخص کل با افتی بیش از ۹۶۸ واحد، رقم یک میلیون و ۴۳۸ هزار واحدی را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با افت مواجه شد و با کاهش دو هزار و ۸۳۱ واحدی باعث تثبیت این شاخص در محدوده ۳۸۸ هزار واحدی شد. شاخص کل از لحاظ تکنیکال احتمال اصلاح تا سطح یک میلیون ۴۲۰ هزار واحد را دارد و برآورد می‌کنیم تا این محدوده افت ارزش را تجربه کند. از لحاظ بنیادی بازار به واسطه افزایش نرخ بهره دچار مشکلاتی شده است، اعتراضات سهامداران به سیاست‌های بانک مرکزی در خصوص نرخ بهره منجر به تشکیل جلساتی شد که خروجی این جلسات کاهش نرخ بهره در هفته‌های آینده خواهد بود. از این رو با توجه به وضعیت تکنیکالی شاخص همچنین فشار فروش روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه انتظار این است که بازار امروز شاهد همین فشار فروش باشد

  • بخرید یا نخرید، خانه گران می شود!

    بخرید یا نخرید، خانه گران می شود!

    جدیدترین گزارش مرکز آمار از متوسط قیمت خانه در تهران منتشر شد. گزارشی که بر اساس آن متوسط قیمت خانه در تهران به متری ۴۵ میلیون تومان رسیده است.

  •  خبر خوش برای دهه شصتی‌های مجرد

     خبر خوش برای دهه شصتی‌های مجرد

    معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اعلام کرد:‌ تسهیلاتی برای ازدواج دهه شصتی‌های مجرد در نظر گرفته شده که پس از ابلاغ، جزئیات آن اعلام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    0 0
    من سقف رو در اسکلت بتنی انجام دادم اما دیوار چینی نشده افزایش وام بهم تعلق می‌گیرد ؟