امکان درخواست بازنشستگی و حکم برقراری مستمری بازنشستگی بدون مراجعه حضوری+لینک مراجعه اینترنتی

ارائه درخواست بازنشستگی و بررسی پرونده و سوابق بیمه‌ای متقاضیان بازنشستگی عادی، مستلزم چندین نوبت مراجعه حضوری بیمه‌شده بود.

به گزارش صدای بورس، ثبت درخواست صدور حکم و برقراری مستمری بازنشستگی عادی برای بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی، بدون نیاز به حضور در شعب و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی امکانپذیر است و بیمه‌شدگان واجد شرایط بازنشستگی، می‌توانند درخواست صدور حکم و برقراری مستمری را در این سامانه ثبت کرده و همه مراحل مربوطه را به صورت غیرحضوری پیگیری کنند.

با هدف افزایش رضایت‌مندی بیمه‌شدگان، شفاف‌سازی امور اجرایی، یکسان‌سازی رویه‌ها و بهینه‌سازی فرآیندها با رویکرد کاهش مراجعات، امکان برقراری مستمری بازنشستگی عادی به‌صورت غیرحضوری فراهم شده است.

براساس این گزارش، دستور اداری صدور حکم برقراری مستمری بازنشستگی عادی به‌صورت غیرحضوری به تمامی ادارات‌کل و واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ شده است و بیمه‌شدگان می‌توانند برای ثبت درخواست بازنشستگی عادی به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir مراجعه و بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب، مراحل ثبت درخواست را انجام دهند.

امکان درخواست بازنشستگی و حکم برقراری مستمری بازنشستگی بدون مراجعه حضوری+لینک مراجعه اینترنتی

واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی موظفند درخواست‌های بازنشستگی را که قبل از اتمام وقت اداری در سامانه خدمات غیرحضوری ثبت می‌شوند، تا پایان همان روز و درخواست‌هایی را که خارج از وقت اداری یا در ایام تعطیل توسط بیمه‌شدگان ارسال می‌شوند، در اولین روز اداری تعیین تکلیف کنند و با توجه به اینکه در زمان ثبت درخواست بازنشستگی غیرحضوری توسط بیمه‌شده، احراز هویت از طریق ارسال کد رمز (OTP) به تلفن همراه وی صورت پذیرفته، نیازی به اخذ امضا یا اثرانگشت بیمه‌شده ذیل درخواست بازنشستگی نیست.

مراحل اداری بررسی سوابق و اخذ تاییدیه‌ها در این سامانه به صورت غیرحضوری انجام شده و بیمه‌شده می‌تواند در همین سامانه از مراحل اجرای فرآیند مذکور مطلع شود. پس از صدور حکم برقراری مستمری بازنشستگی عادی و همزمان با تخصیص شماره مستمری نیز نسخه‌ای از آن در منوی «صندوق شخصی من» در سامانه خدمات غیرحضوری قرار خواهد گرفت و بیمه‌شده از طریق منوی «اعلام شماره حساب بانکی ویژه مستمری‌بگیران» می‌تواند شماره حساب بانکی خود را جهت واریز مستمری اعلام کند.

به گزارش ایلنا،گفتنی است پیش از این مراحل ارائه درخواست بازنشستگی و بررسی پرونده و سوابق بیمه‌ای متقاضیان بازنشستگی عادی، مستلزم چندین نوبت مراجعه حضوری بیمه‌شده و از نظر زمانی نیز بسیار طولانی بود که با توسعه خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی، این فرآیند به‌صورت غیرحضوری و در مدت زمان بسیار کوتاه‌تر انجام خواهد شد.

کد خبر 456358

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • اعطای اختیار مجدد به شورای حقوق و دستمزد برای افزایش حقوق

    اعطای اختیار مجدد به شورای حقوق و دستمزد برای افزایش حقوق

    بر اساس لایحه جدید دولت که اخیراً به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است، با حذف بند ر تبصره ۶ قانون بودجه معافیت مالیاتی سود سپرده‌های اشخاص حقوقی مجدداً برقرار خواهد شد.

  • این بازنشستگان یارانه رفاهی می گیرند

    این بازنشستگان یارانه رفاهی می گیرند

    مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد گفت: قصد داریم برای بازنشستگانی که حقوق کمتری دریافت می‌کنند یارانه امور رفاهی در نظر بگیریم.

  • کارمندان متقاضی بازنشستگی بخوانند

    کارمندان متقاضی بازنشستگی بخوانند

    ارائه درخواست بازنشستگی و بررسی پرونده و سوابق بیمه‌ای متقاضیان بازنشستگی عادی، مستلزم چندین نوبت مراجعه حضوری بیمه‌شده بود.

  • هشدار مجلس به رئیس جمهور برای افزایش حقوق بازنشستگان

    هشدار مجلس به رئیس جمهور برای افزایش حقوق بازنشستگان

    نماینده مردم ساوه ضمن تشکر از قالیباف برای رسیدگی به وضعیت حقوق بازنشستگان گفت: رئیس جمهور باید هر چه سریعتر دستور لازم برای افزایش حقوق متناسب بازنشستگان را بدهد.

  • پافشاری نمایندگان بازنشستگان بر اجرای مصوبه مزدی شورایعالی کار/ انتظار برای خبر خوبِ فردا
  • رونق بازار در گرو تثبیت نرخ ارز

    مهمترین مشکلات اقتصادی بازار سرمایه بررسی شد:

    رونق بازار در گرو تثبیت نرخ ارز

    سیاست‌های سهامداری باید سیاست‌های کوتاه و بلند مدت باشد یعنی این استراتژی را از حضور در مجامع و منتفع شدن از سود تقسیمی باید داشته باشند. زمانی که فرد به ثبات اقتصادی می‌رسد که بعد از احیای برجام با روند افزایش نرخ دلار و طلا و مسکن و دارایی‌های دیگر مثل خودرو و کالاهای دیگر تثبیت انجام شود، البته نباید انتظار داشت رشدهای آنچنانی دربازار اتفاق بیفتد و همین که در مجامع حضور پیدا کنند و از محل سود تقسیمی، سود بگیرند برنده اند چرا که آن سود، سودی واقعی است. فرد اگر به سمت سپرده‌های بانکی با سود ۲۰ درصد برود با موج تورمی تمام سرمایه خود را از دست می‌دهد بنابراین کسانی که طولانی مدت در بازار سرمایه حضور داشته اند صاحب ثروت شده اند چرا که بازار سرمایه در ۴۰ سال گذشته بالاترین بازدهی را نسبت به بازارهای موازی داشته است. گفتگو با با احمد اشتیاقی، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری کاوشگران بازار سرمایه را در این مطلب بخوانید.

  • کسب و کارها چقدر با قطعی اینترنت زیان دیدند؟

    کسب و کارها چقدر با قطعی اینترنت زیان دیدند؟

    بررسی‌ها و گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد قطعی روز گذشته اینترنت باعث اختلال در فعالیت کارتخوان‌ها شد.

  • دلیل قطعی اینترنت از زبان وزیر ارتباطات

    دلیل قطعی اینترنت از زبان وزیر ارتباطات

    وزیر ارتباطات درباره کندی اینترنت در روزهای گذشته گفت: روز دوشنبه یکی از حوزچه‌های مخابرات دچار آتش‌سوزی شده بود که ارتباط برخی مشترکین قطع شد و عامل اصلی نیز عدم رعایت اصول کاری و پدافند غیر عامل بود.

  •  حقوق بازنشستگان کشوری هم تغییر می‌کند؟

     حقوق بازنشستگان کشوری هم تغییر می‌کند؟

    مروری کوتاه بر قوانین ناظر بر نحوه افزایش سالانه مستمری بازنشستگان کشوری، نشان می‌دهد که اگر بازنشستگان کشوری به استناد ماده ۱۲۵ قانون خدمات کشوری خواسته خود را پیش ببرند، شانس تغییر افزایش ۱۰ درصدی مستمری‌های خود را خواهند داشت.

  • اما و اگرهای افزایش سن بازنشستگی

    اما و اگرهای افزایش سن بازنشستگی

    دولت باید اول اصلاح را از خودش شروع کند؛ مهم‌ترین گام برای پایدارسازی صندوق تامین اجتماعی، اصلاح رویکرد دولت و پرداخت بدهی انباشته‌ای‌ست که امروز مرز ۴۲۰ هزار میلیارد تومان را پشت سر گذاشته است.

  • جزییات تازه درباره حقوق بازنشستگان

    جزییات تازه درباره حقوق بازنشستگان

    رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: در بحث افزایش دستمزد بازنشستگان پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

  • اصلاح «سن بازنشستگی» در دستور کار

    اصلاح «سن بازنشستگی» در دستور کار

    مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه قوانین بازنشستگی باید اصلاح شوند گفت: اصلاحات پارامتریک باید اجرا شود که یکی از آنها "سن بازنشستگی" است. امید به زندگی بهبود یافته اما سن بازنشستگی را پایین آورده‌ایم وبرعکس عمل کرده‌ایم. اصلاحاتی از این دست خیلی جدی در دستورکار قرار دارند. 

  • خبر خوش مدیرعامل صندوق بازنشستگی برای بازنشستگان

    خبر خوش مدیرعامل صندوق بازنشستگی برای بازنشستگان

    مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از افزایش سقف خرید لوازم خانگی بازنشستگان خبر داد .

  • دست و پنجه نرم کردن نیمی از بازنشستگان با مشکل جدی مسکن

    دست و پنجه نرم کردن نیمی از بازنشستگان با مشکل جدی مسکن

    براساس نظرسنجی‌ای ه اخیرا با روش مصاحبه‌ای و به صورت پرسش‌نامه تلفنی از میان ۲۵۰ بازنشسته انجام شده، بیشتر بازنشستگان از مبلغ پایین مستمری خود اظهار نگرانی کرده‌اند.

  • رییسی دستور رسیدگی به حقوق بازنشستگان را داد

    رییسی دستور رسیدگی به حقوق بازنشستگان را داد

    رئیس جمهور از جایگاه والای بازنشستگان در کشور به عنوان صاحبان تجربه تجلیل کرد و از اراده جدی دولت برای تقویت معیشت آنان خبر داد.

  • حق مسکن کارگران اعلام شد

    حق مسکن کارگران اعلام شد

    نماینده کارگران در کمیته دستمزد با اشاره به اینکه با نامه رئیس مجلس حق مسکن ۶۵۰ هزارتومان می شود گفت: منتظر ابلاغ مصوبه از سوی دولت هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =