اعطای اختیار مجدد به شورای حقوق و دستمزد برای افزایش حقوق

بر اساس لایحه جدید دولت که اخیراً به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است، با حذف بند ر تبصره ۶ قانون بودجه معافیت مالیاتی سود سپرده‌های اشخاص حقوقی مجدداً برقرار خواهد شد.

به گزارش صدای بورس، لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۱ که به‌پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه، اداری و استخدامی و بانک مرکزی در جلسه هیئت وزیران به تصویب رسیده است برای انجام تشریفات قانونی با امضای رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

در مقدمه توجیهی این لایحه آمده است، به‌منظور رفع اشکالات برخی احکام قانون بودجه ۱۴۰۱، در زمینه کنترل قیمت کالاها و افزایش عادلانه حقوق و دستمزد و برقراری معافیت مالیاتی نسبت به سود متعلق به حسابهای بانکی و نظارت بر تسهیلات غیرجاری، لایحه زیر ارائه می‌شود.

بر اساس لایحه جدید دولت، با حذف بند ر تبصره ۶ قانون بودجه، معافیت مالیاتی سود سپرده‌های اشخص حقوقی مجدداً برقرار خواهد شد. بر اساس اصلاحیه تبصره ۱۲ نیز شورای حقوق و دستمزد، مجدداً مجوز افزایش حقوقها را دریافت می‌کند.

گفتنی است، قسمتهایی که بر اساس لایحه جدید دولت تغییر می‌کنند در ادامه قابل مشاهده هستند.

به گزارش تسنیم - بر اساس لایحه جدید دولت، با حذف بند ر تبصره ۶ قانون بودجه، معافیت مالیاتی سود سپرده‌های اشخاص حقوقی مجدداً برقرار خواهد شد. بر اساس اصلاحیه تبصره ۱۲ نیز شورای حقوق و دستمزد، مجدداً مجوز افزایش حقوقها را دریافت می‌کند.

مالیات ,

مالیات ,

گفتنی است، قسمتهایی که بر اساس لایحه جدید دولت تغییر می‌کنند در ادامه قابل مشاهده هستند.

مالیات ,

کد خبر 456345

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • امکان درخواست بازنشستگی و حکم برقراری مستمری بازنشستگی بدون مراجعه حضوری+لینک مراجعه اینترنتی

    امکان درخواست بازنشستگی و حکم برقراری مستمری بازنشستگی بدون مراجعه حضوری+لینک مراجعه اینترنتی

    ارائه درخواست بازنشستگی و بررسی پرونده و سوابق بیمه‌ای متقاضیان بازنشستگی عادی، مستلزم چندین نوبت مراجعه حضوری بیمه‌شده بود.

  • تاثیر شکاف بین ارز آزاد و نیمایی بر شرکت‌ها

    تاثیر شکاف بین ارز آزاد و نیمایی بر شرکت‌ها

    یک استاد دانشگاه از وضعیت اقتصادی و شکاف بین دلار نیمایی و آزاد می گوید.

  • جورابی به اندازه حقوق ماهیانه یک کارگر

    جورابی به اندازه حقوق ماهیانه یک کارگر

    پول این جوراب‌ها برابر با دستمزد ۷ روز یک کارگر در است.

  • این بازنشستگان یارانه رفاهی می گیرند

    این بازنشستگان یارانه رفاهی می گیرند

    مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد گفت: قصد داریم برای بازنشستگانی که حقوق کمتری دریافت می‌کنند یارانه امور رفاهی در نظر بگیریم.

  • دولت باید تصمیمات سختی بگیرد

    دولت باید تصمیمات سختی بگیرد

    هادی حق شناس، اقتصاددان یکی از راهکارهای کنترل و مدیریت نقدینگی در کشور را کنترل مصارف و هزینه ها و حاکم شدن انضباط بودجه‌ای در کشور می‌داند و می‌گوید: رشد نقدینگی زمانی اتفاق می‌افتد که منابع معادل مصارف نباشد. وی معتقد است که دولت باید برای کنترل نقدینگی تصمیمات سختی بگیرد.

  • هشدار مجلس به رئیس جمهور برای افزایش حقوق بازنشستگان

    هشدار مجلس به رئیس جمهور برای افزایش حقوق بازنشستگان

    نماینده مردم ساوه ضمن تشکر از قالیباف برای رسیدگی به وضعیت حقوق بازنشستگان گفت: رئیس جمهور باید هر چه سریعتر دستور لازم برای افزایش حقوق متناسب بازنشستگان را بدهد.

  • خبر خوش تامین‌اجتماعی برای بازنشستگان

    خبر خوش تامین‌اجتماعی برای بازنشستگان

    معاون سازمان تامین‌اجتماعی از افزایش ۷۰ درصدی مبلغ وام ضروری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جاری خبر داد.

  • پافشاری نمایندگان بازنشستگان بر اجرای مصوبه مزدی شورایعالی کار/ انتظار برای خبر خوبِ فردا
  • شوی خصوصی‌سازی خودروسازان

    شوی خصوصی‌سازی خودروسازان

    پروسه واگذاری سهام خودروسازان بزرگ کشور در حالی از اوایل هفته با اعلام فراخوانی از سوی ایران‌خودرو کلید خورد که با توجه به تجربه‌هایی مانند بانک پارسیان، بعید به نظر می‌رسد این‌بار نیز فروش سهام اجرایی شود.

  • اما و اگرهای افزایش سن بازنشستگی

    اما و اگرهای افزایش سن بازنشستگی

    دولت باید اول اصلاح را از خودش شروع کند؛ مهم‌ترین گام برای پایدارسازی صندوق تامین اجتماعی، اصلاح رویکرد دولت و پرداخت بدهی انباشته‌ای‌ست که امروز مرز ۴۲۰ هزار میلیارد تومان را پشت سر گذاشته است.

  • جزییات تازه درباره حقوق بازنشستگان

    جزییات تازه درباره حقوق بازنشستگان

    رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: در بحث افزایش دستمزد بازنشستگان پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

  • خبر مهم درباره نرخ س‍‍پرده قانونی بانک‌های متخلف

    خبر مهم درباره نرخ س‍‍پرده قانونی بانک‌های متخلف

    رئیس کل بانک مرکزی گفت: نرخ سپرده قانونی بانک‌ها و موسسه‌های مالی که کنترل ترازنامه بانک‌ها را رعایت نمی‌کنند به ۱۵ درصد افزایش یافت.

  • لحظه به لحظه با  بازار سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱

    لحظه به لحظه با بازار سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱

    روز گذشته شاخص کل با افت ۲۴ هزار و ۳۴۶ واحدی به ۱ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۴۱۱ واحد رسید و شاخص هم وزن با رشد ۸ هزار و ۹۰۲ واحدی به ۳۹۱ هزار و ۱۳۱ واحد رسید. نمادهای «فولاد»، «شبندر»، «ومعادن»، «شستا»، «نوری»، «حکشتی» و «کچاد» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشت. به نظر می رسد با ازدست رفتن حمایت یک میلیون ۴۵۰ و تغییر نکردن ارزش معاملات ،شاخص کل تا محدوده یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد اصلاح کند، از این رو احتمال تداوم ریزش برای بازار امروز وجود خواهد داشت.

  • خبر خوش مدیرعامل صندوق بازنشستگی برای بازنشستگان

    خبر خوش مدیرعامل صندوق بازنشستگی برای بازنشستگان

    مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از افزایش سقف خرید لوازم خانگی بازنشستگان خبر داد .

  • رونق بازار در گرو تثبیت نرخ ارز

    مهمترین مشکلات اقتصادی بازار سرمایه بررسی شد:

    رونق بازار در گرو تثبیت نرخ ارز

    سیاست‌های سهامداری باید سیاست‌های کوتاه و بلند مدت باشد یعنی این استراتژی را از حضور در مجامع و منتفع شدن از سود تقسیمی باید داشته باشند. زمانی که فرد به ثبات اقتصادی می‌رسد که بعد از احیای برجام با روند افزایش نرخ دلار و طلا و مسکن و دارایی‌های دیگر مثل خودرو و کالاهای دیگر تثبیت انجام شود، البته نباید انتظار داشت رشدهای آنچنانی دربازار اتفاق بیفتد و همین که در مجامع حضور پیدا کنند و از محل سود تقسیمی، سود بگیرند برنده اند چرا که آن سود، سودی واقعی است. فرد اگر به سمت سپرده‌های بانکی با سود ۲۰ درصد برود با موج تورمی تمام سرمایه خود را از دست می‌دهد بنابراین کسانی که طولانی مدت در بازار سرمایه حضور داشته اند صاحب ثروت شده اند چرا که بازار سرمایه در ۴۰ سال گذشته بالاترین بازدهی را نسبت به بازارهای موازی داشته است. گفتگو با با احمد اشتیاقی، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری کاوشگران بازار سرمایه را در این مطلب بخوانید.

  • ساکنان در خانه هم باید مالیات بدهند!

    ساکنان در خانه هم باید مالیات بدهند!

    حدود ۶۰ هزار نفر متقاضی تاکنون برای ارسال پیامک خانه خالی اعتراض داشته اند.

  •  حقوق بازنشستگان کشوری هم تغییر می‌کند؟

     حقوق بازنشستگان کشوری هم تغییر می‌کند؟

    مروری کوتاه بر قوانین ناظر بر نحوه افزایش سالانه مستمری بازنشستگان کشوری، نشان می‌دهد که اگر بازنشستگان کشوری به استناد ماده ۱۲۵ قانون خدمات کشوری خواسته خود را پیش ببرند، شانس تغییر افزایش ۱۰ درصدی مستمری‌های خود را خواهند داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    2 0
    خواسته بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی : ۱- حق مسکن و حق معیشت و حق اولاد مانند شاغلین پرداخت گردد _۲-عیدی همانند شاغلین ۳- اعمال ماده ۶۹ برای همگان ( همکار و غیر همکار ) ۴- حذف دو درصد ماده ۸۹ ۵- خدمات دارویی و درمانی بدون بیمه تکمیلی ۶- سهام شستا به بازنشستگان ۷- همسان سازی ۲۵ درصد قبلی (مانده ) و همسان سازی جدید در سال ۱۴۰۱ پس از افزایش ۳۸ درصد + ۵۱۵ هزار تومان سایر سطوح اقدام گردد . ۸ - حق مناطق جنگی به بازنشستگان تامین اجتماعی
  • حسین اعظامی رازلیق IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    6 2
    بس چرا امروز و فردا می کنند کسی جواب نمی‌دهد اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی آخرش نفهمیدم چه شد
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      2 0
      بلد نیستند . نمتوانند یعنی کلا مثل .. تو گل فرو رفته اند . اینکاره نبستند شاید هم نمیفهمند.
  • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    4 0
    حقوق ملت توپ فوتبال نیست که حدود ۵ ماه است که پاسکاری می کنید ما دیگر کلاه سرمان نمی رود تمام حق وحقوقمان را دریافت می کنیم به یاری حق. همه اجناس صددر صد گران شده آن موقع ۳۸ درصد به اضافه ای ۵۱۵ تومان هی این دست اون دست می کنید عدالت را اجرا نمی کنید
  • نادر IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    3 0
    بعد از ۵ ماه هنوز نتوانسته‌اند تکلیف بازنشستگان تامین اجتماعی را روشن کنند تند تند بخشنامه صادر می کنند دولت رئیسی سرنوشت ما ملت دست کیست؟
  • بازنشسته نظامی IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    3 2
    اعتراض کارکنان وبازنشستگان لشگری وکشوری،  به سکوت نمایندگان مجلس شورای اسلامی دربرابر افزایش ده درصدی حقوق ها در سال 1401 ، انگار نمایندگان نمیدانند ،افزایش حقوق ها باید مطابق با افزایش تورم یا حداقل طبق افزایش قیمتها بررسی واعمال گردد. کدام شهروند ایرانی است که نداند قیمتها 50 یا 60 درصد یا بیشتر افزایش یافته است .چرا نمایندگان مجلس سکوت کرده اند. چرا نمایندگان مجلس اقدامی نمیکنند ، قشر متوسط کارکنان وبازنشستگان که 8 یا 9 یا 10 میلیون تومان حقوق میگیرند چه گناهی مرتکب شده اند که باید بسازند وبسوزند که چه خبره دولت نقدینگی وتورم را میخواهد کنترل کند. آیا دولت همان ابتدا حداقل 20 درصد از جیب کارکنان دولت وبازنشستگان لشگری وکشوری برداشت نکرده .
  • علی افشون IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    0 3
    باسلام بنده بعنوان کارمند بازنشسته سازمان تامین اجتماعی. میخواستم چند مورد در خصوص مشکلاتی که امسال در پرداخت حقوق سایر سطوح بازنشستگان بوجود آمده عرض کنم. اول اینکه انتصاب وزیر کار و رئیس سازمان تامین اجتماعی اشخاصی انتخاب شدند که هیچ آشنایی با قوانین سازمان نداشته. به همین جهت باعث ایجاد مشکلاتی برای بازنشستگان تامین اجتماعی شدند. به این صورت که با گذشت 4ماه از سال هنوز نتوانسته اند این مشکل را حل کنند. واین امر هم برای دولت هم برای مجلس واز همه مهمتر برای بازنشستگان مشکلات و حواشی فراوان بوجود آورده. ای کاش دولت و مجلس در انتخاب و انتصاب افراد متخصص در این حوزه از بوجود آمدن این مشکلات پیشگیری می‌کردند. تعهد به تنهایی حلال مشکلات کشور نیست. وقتی مشکلات حل می‌شود که تعهد و تخصص با هم باشد. انشٱا دولت محترم در انتخاب مسئولین به این امر توجه بیشتری نماید. با تشکر. علی افشون. خراسان شمالی.
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    1 0
    این بازی سالهاست ادامه داره و پایانی هم نخواهد داشت
  • نناشناس IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    2 0
    کاش در گران کردن بنزین روغن و برنج و...اینقدر حوصله داشتن
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
      1 0
      رییس جمهوری که نتواند یک حقوق بازنشسته تامین احتماعی را بعد پنج ماه سر سامان دهد وای بحال ملت و کشور .....
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    1 0
    چرا اینقدر میگید حق بازنشسته های تامین اجتماعی است چون اونها پول خودشان هست که در زمان خدمت داده اند مگه ما بازنشستگان کشوری پول ندادیم اول استخدام که کل حقوق رو برداشتن به حساب صندوق هرموقع که حقوقها اضافه میشد برج اولش به حساب صندوق میرفت بعدش هم که هرماهه کسور داشتیم علی ایحال مگه بنظر شما ما کشوری ها حقوقمان زیاد نیست من کارمند بازنشستگی کشوری که آخرین گروه و پایه راهم مثلا دارم حاضرم تاقرون آخر با عین خودم در تامین اجتماعی عوض کنم چه کسی جرات میکنه بیاد جلو که حقوق کمش رو به من بده و حقوق نجومی مرا بگیره؟
  • سید IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    0 1
    اهداف انقلاب ملت پاک و روشن بود.از آرمانهای امام،فقط اسمی بجا مانده.قانونی که به عنوان اساس نامه جمهوری اسلامی مورد تایید میباشد،آیا اجرا هم میشود؟با این همه گرانی،بازنشستگان چطور باید زندگی خودشان را مدیریت کنند.کمی هم به فکر قشر کم درآمد باشید.
  • حمیرا IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    0 0
    سالیانه به شاغاین و بازنشستها دوبار جیره غیرنقدی میداند مال بازنشتها راقطع کردند برای شاغلین کارت رفاه صادرکردند هرماه ۴۰۰هزارتومان واریز میکنند
  • محمد IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    1 0
    افزایش باید برای حقوق های زیر ۸ میلیون باشه
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    0 0
    از روزهای بعداز انقلاب باسیاست های غلط دولتها، رویه افزایش حقوق کارمندان وکارگران بر مبنای خانه خرابی مستخدم بنا نهاده شد. درسال درچند مرحله با افزایش دلار وبنزین قیمت های اقلام موردنیاز خانواده از خودرو گرفته تا مسکن وماش ولوبیا وغیر افزایش چنده درصدی پیدا میکرد. اما در آغاز سال بعد آنهم فقَط در یک نوبت حقوقها ده الی 20 درصد زیاد میشد بدین ترتیب سال بسال سفره کارگروکارمند کوچک وکوچکتر شد طوری که الآن سفره ایی نمانده. یک لیوان چای ویک تیکه نان وچند حبه قند صبحانه وشام هن سیب زمینی آبپز وتخم مرغ شدغذای یک کارمند یا بازنشسته ایی که فقط یک حقوق دارد. افرادی بارانت وراههای غیرقانونی به سرمایه های رویایی رسیدند. چندخانه وچند مغازه وچند ماشین وچند کارگرو عمله و سهم ما از انقلاب و جنگ و جانبازی شده مستاحری. دکتروداروخانه ومغازدارو تاکسی صاحب خانه ووووو،،،
  • حمید IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    2 0
    بخداقسم این دولت اینکاره نیست در این یک سال اجناس چند برابر شد مرغ یخی که 20هزارتومان بود شد 48هزارتومان ماکارونی ورب وروغن وکلیه شوینده ها ومواد غذایی و،،،،،،، ****، *چندین برابر شدن آیا این دولت واقعا میتوانند مدیریت کند این کارهایی که دولت انجام داد بقال سرکوچه ماهم میتواند این کارهارابهتر انجام دهد
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    0 0
    چرا اینقدر لفت میدن افزایش حقوق۳۸ درصدی بعلاوه ۵۱۵ هزارتومان بازنشستگان را؟
  • کاظم IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    0 0
    با سلام به نظرم تمام این گلایه ها و سرو صداها و اعتراضات هیچ دردی از ما دوا نمی‌کند. در قانون آمده حقوق لشگری ۲۰ درصد از همه سازمان‌ها و نهاد ها حقوق‌ها بیشتر هست ولی ما ۲۰ درصد کمتر از عرف حقوق میگیریم و بازنشسته هم شدیم باز به همین منوال است نوشتن من و تو در فضای مجازی و یا صدای ما به گوششان بدهکار نیست ...
  • میر علی IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    0 0
    تورم ۷۵ درصد ، فقر مالی جامعه ۹۰ در صد ،( یعنی صد در صد ) اجناس به کلی ۸۰ در صد گران شده اند ،و حقوق ماهیانه ( ارتش و بازنشسته های ارتش و سایر ین ) در این مدت ، بجای سرعت در کار افزودن حقوق باز نشسته ها ، ارتش یا کارگران باعث تعلل و ادامه در بازی‌خیلی از مسئولین قرار میگیرد . و بازنشستگان ارتش خیلی اسیب خوردند ، چون فقر مالی بر انان مستولی شده . و بعلت فقر آبرویی برایشان نمانده ،انوقت شما مسئولین وعده زیارت یا وعده رفع فقر را در جامعه میدهید ، که مثل بقیه ی کارها ، سال ها زمان میبر د . واین بی احترامی بزگی مخصوصآ به بازنشسته هاست