افزایش ظرفیت تولید «شلرد» به ۱۰۰ درصد

افزایش ظرفیت تولید از ۸۰ به ۱۰۰ درصد و برنامه تولید برق توسط شرکت کود شیمیایی اوره لردگان از مهم‌ترین برنامه‌های مطرح شده در مجمع این شرکت بود.

به گزارش صدای بورس، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت کود شیمیایی اوره لردگان با حضور بیش از ۷۰ درصد سهامداران و اعضای هیات مدیره، نماینده سازمان حسابرسی و نماینده سازمان بورس برگزار شد.

در ابتدا محسن محمودی، مدیرعامل شرکت به ارائه توضیحاتی در رابطه با وضعیت و برنامه‌های شرکت پرداخت.

او گفت: در حال حاضر مشغول رفع موانعی هستیم که از افزایش ظرفیت تولید به ۱۰۰ درصد جلوگیری می‌کنند.

محمودی در رابطه با قطعی برق نیز گفت: این موضوع هیچ اخلالی در فروش این ماه شرکت نخواهد داشت و با افزایش ظرفیتی که خواهیم داشت، دو هفته توقفی که به دلیل قطعی برق بود را هم جبران خواهیم کرد.

به گفته مدیرعامل «شلرد» با توجه به وضعیت فعلی مجتمع، تولیدات مستمر و افزایش سرمایه‌ای که خواهیم داشت، حداقل بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار و ۱۵۰۰ میلیارد تومان میانگین ریالی ارزآوری خواهیم داشت.

وی درمورد فروش محصولات شرکت توضیح داد: سال گذشته به دلیل سازوکاری که هلدینگ خلیج فارس و پترول برای فروش محصولات در شرکتی مستقل در نظر گرفتند، موفق به فروش ۷۰ هزار تن از تولید محصول خود در اسفند ماه نشدیم.

او با اشاره به برنامه‌های شرکت در سال ۱۴۰۱ ادامه داد: برنامه اول و آخر «شلرد» رسیدن به ظرفیت تولید ۱۰۰ درصد بوده و خرید و راه‌اندازی سیستم کمپرسور CO۲ جهت افزایش ضریب تداوم تولید، ساخت مخزن دوم آمونیاک، خرید و راه‌اندازی واحد تولید برق GTG و تامین انرژی برق مورد نیاز به صورت پیوسته و مطمئن به‌ویژه در شرایط قطعی‌های فصلی در دوره گرما و استفاده از ظرفیت بخار مازاد موجود در این بخش برای افزایش تولید، تعمیرات راکتور سنتز واحد آمونیاک و... برخی از برنامه‌ها و چشم‌اندازهای شرکت است.

محمودی گفت: در حال حاضر بدهی‌های بانک اقتصاد نوین، تجارت و سپه به روز است و شرکت نصف بدهی ارزی فاینانس خود را پرداخت کرده است و ماهانه بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون دلار از بدهی‌های معوق به بانک سپه پرداخت می‌شود.

وی افزود: با همین روند و دو ماه قطعی سیستم به دلیل کمبود برق و گاز و با قیمت متوسط اوره ۴۵۰ تا ۵۰۰ دلاری که در حال حاضر هستیم، برآورد می‌شود وضعیت شرکت در سال آینده و پایان امسال به مراتب بهتر خواهد بود.

مدیرعامل «شلرد» تصریح کرد: ما معترض هستیم به این موضوع که قیمت تمام شده تولید اوره در حدود ۲۵۰ دلار است ولی به جهاد کشاورزی و تعاونی روستایی این قیمت را خیلی پایین‌تر در حدود ۱۰۰۰ تومان می‌دهیم، این اختلاف نباید به‌گونه‌ای باشد که ما ضرر کنیم.

به گفته محمودی، تیم مالی پترول، هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی لردگان جلساتی برگزار کردند که افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی انجام شود اما این موضوع خیلی به صرفه و صلاح سهامداران نبود.

او افزود: در هفته‌های آینده جلساتی داریم در مورد اینکه افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و به چه نحوی باشد که نتیجه آن اطلاع‌رسانی خواهد شد اما ابتدا ساختار مالی باید اصلاح شود تا افزایش سرمایه اتفاق بیفتد.

مدیرعامل «شلرد» در مورد صنایع پایین دستی ادامه داد: ۲۰ درصد از سهم کریستال ملامین را داشتیم که در حال حاضر به ۳۰ درصد رسیده است و زمینی هم برای پارک اوره در دست تخصیص است که نتیجه آن اعلام می‌شود.

همچنین تصمیمات عمده بر اساس دستور جلسه مجمع به شرح زیر گرفته شد:

موسسه حسابرسی وانیا نیک تدبیر به عنوان حسابرس و بازرس قانونی انتخاب شد.

روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار انتخاب شد.

به دلیل زیان، هیچ سودی در این مجمع تقسیم نشد.

۳۴ میلیون ریال پاداش برای هیات مدیره تصویب شد.

تغییر اساسنامه در مجمع فوق‌العاده «شلرد»

پس از مجمع عمومی عادی، مجمع فوق‌العاده برگزار شد و موضوع اصلاح اساسنامه در راستای تطبیق با اساسنامه شرکت‌های پذیرفته شده فعال در بورس مطرح شد و مورد تصویب قرار گرفت.

مطابق مصوبه مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۸ هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار ماده ۱۹ اساسنامه شرکت‌های سهامی عام ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به استثنای نهادهای مالی و پولی مصوب ۱۳۸۶/۰۶/۱۰ به شرح ذیل اصلاح شد:

"در کلیه مجامع عمومی، سهامداران حقیقی می‌توانند شخصا یا از طریق وکیل با ارائه وکالت‌نامه رسمی و یا قائم مقام قانونی شخص حقیقی صاحب سهام و در خصوص سهامداران حقوقی نیز نماینده یا نمایندگان شخص حقوقی صاحب سهم به شرط ارائه مدرک وکالت (اعم از عادی یا رسمی) یا نمایندگی با امضای صاحبان امضای مجاز شخص حقوقی، حضور به هم رسانند. هر سهامدار، برای هر یک سهم فقط یک حق رای خواهد داشت."

کد خبر 456169

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =