سهامداری با هواداری فرق دارد/ استقلالی ها بخوانند، پرسپولیسی‌ها عبرت بگیرند

بیشتر مردم احساسی و بدون تحلیل پشت سهام این دو شرکت قرار گرفته اند و باید با تفاوت قائل شدن بین هواداری و سهامداری اموال خود را از دست سودجویان دور نگه دارند.

به گزارش صدای بورس؛ آغاز جدی بورسی شدن ۲ تیم مطرح فوتبال در بورس به سخنان فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد و دارایی بازمی‌گردد که از عرضه اولیه پرسپولیس در ۲۵ دی ۱۴۰۰ خبر داد.با گذشت بیش از ۶ ماه رئیس سازمان خصوصی سازی از بازگشایی نماد استقلال در فرابورس در ابتدای هفته آینده و پرسپولیس در انتهای هفته آتی خبر داد.

موضوع مهم در شرایط فعلی هوشمندانه رفتار کردن هواداران این ۲ تیم و پرهیز از عملکرد احساسی در زمان بازگشایی نماد استقلال و پرسپولیس هستند.

تعریف سهامدار و هوادار فرق دارد

مدیر ارتباطات فرابورس ایران پیش‌تر در مصاحبه خود در فرابورس، تاکید کرده بود، تعریف سهامدار با هوادار فرق می‌کند و باید این تفکیک صورت بگیرد. تاکنون نیز شاهد فضای احساسی در بازار سرمایه بودیم. برخی رشدها و نزول‌ها در بازار سرمایه صرفا احساسی و ناشی از هیجان بوده‌اند و هواداران باید بدانند وضعیت سهامداری متفاوت از هواداری آنان نسبت به این دو باشگاه است.

مهدی دلبری، کارشناس بازار سرمایه به خبرنگار صدای بورس گفت: طرفداران این دو تیم باید بین سهامداری در بازار سرمایه و علاقه‌ای که به تیم محبوب خود دارند، تفاوت قائل شوند و از حرکت احساسی در زمان عرضه سهام استقلال و پرسپولیس در فرابورس خودداری کنند.


بیشتر بخوانید:

خبر مهم از نماد آبی ها در فرابورس


مبینا بنی اسدی، مدیر وقت ارتباطات فرابورس ایران در سال ۹۹ رو به هواداران پرسپولیس و استقلال گفت: تعریف سهامدار با هوادار فرق می‌کند و باید این تفکیک صورت بگیرد. تا کنون نیز شاهد فضای احساسی در بازار سرمایه بودیم. برخی رشدها و نزول‌ها در بازار سرمایه صرفا احساسی و ناشی از هیجان بوده‌اند و هواداران باید بدانند وضعیت سهامداری متفاوت از هواداری آنان نسبت به این دو باشگاه است.

«سهامدار-هوادار طلبکار»

رضا شجیع پژوهشگر جامعه‌شناسی ورزش با اشاره به این که هواداری با سهامداری متفاوت است، به ایسنا گفت: سیاستگذاران باید بدانند که در سیاستی خطرناک، در حال تبدیل «هوادار» که این روزها عمدتا ناراضی است به «سهامدار-هوادار طلبکار» دارند و چه تضمینی وجود دارد این مدیران انتصابی، توان مدیریت منابع مردمی حاصل از بورسی شدن را داشته باشند و این سرمایه دوباره به بدهی‌های انباشته تبدیل نشود؟

بررسی کامت های مردم از بورسی شدن این دو تیم نشان می دهد بیشتر مردم احساسی و بدون تحلیل پشت سهام این دو شرکت قرار گرفته اند و باید با تفاوت قائل شدن بین هواداری و سهامداری اموال خود را از دست سودجویان دور نگه دارند.

کد خبر 455960

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =