شوک بزرگ پوتین به بازار رمزارزها!

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اخیرا قانونی را مبنی بر ممنوعیت ملی استفاده از دارایی های دیجیتال برای شیوه های پرداخت امضا کرد.

به گزارش صدای بورس،ممنوعیت پرداخت رمزارزها توسط پوتین پس از آن صورت می گیرد که دولت و بانک مرکزی روسیه مدت هاست که در رابطه با چگونگی اقدامات در برابر رمزارزها وارد مذاکرات جدی شده اند.

بانک مرکزی این کشور در ماه ژانویه(دی-بهمن ۱۴۰۰) ممنوعیت کاملی را برای شیوه های پرداخت و سرمایه گذاری در حوزه کریپتو پیشنهاد کرد. قانونی که اخیرا مطرح شده است ، تفاوت چندانی با آن ندارد. وزارت دارایی روسیه در ماه فوریه(بهمن) پیش‌نویس مقررات در رابطه با رمزارزها را به دولت ارائه کرد که مانند قانونی است که امروز تصویب شده است. این قانون ، امکان سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال از قبیل بیت‌کوین ویا اتریوم را فراهم می‌کند، اما خریداری اقلام با رمزارزها را نفی می کند.

روسیه از زمان تهاجم به اوکراین در کانون توجهات رمزارزی واقع شده است ، به طوری که شرکت‌های بزرگ رمزارزی از قبیل بایننس و کوین‌بیس، اعلام کردند که از قوانین ایالات متحده واتحادیه اروپا تبعیت خواهند کرد و استفاده مردم این کشور از صرافی ها را محدود می کنند.


بیشتر بخوانید: چه زمانی بیت کوین‌ها با ضرر معامله می‌شوند؟


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از آکادمی هلاکوئی، لایحه های قانونی در رابطه با رمزارزها در روسیه پیچیده است ، به طوری که بانک مرکزی این کشور پیش از این خواهان ممنوعیت استخراج بیت کوین و تراکنش های .رمزارزی شده بود، اما در اوایل سال جاری، وزارت دارایی این کشور به ضرورت صدور مجوز برای توسعه فناوری رمزارزی اشاره کرد.

کد خبر 455698

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بازارکریپتوها آب رفت

    بازارکریپتوها آب رفت

    آمارهای موجود نشان می‌دهند، ارزش کنونی بازار کریپتوکارنسی به کمتر از ۸۸۵ میلیارد دلار رسیده و این در حالی است که حدود ۹ ماه قبل، در حال رسیدن به رکورد ۳ هزار میلیارد دلار بود.

  • همه آنچه باید در مورد رمزریال بدانید

    همه آنچه باید در مورد رمزریال بدانید

    یک کارشناس اقتصادی با ارائه توضیحاتی درباره رمزریال ماهیت آن در اقتصاد ایران را تشریح کرده و عملا آن را بدون منفعتی برای کشور دانست.

  • پیش بینی قیمت آتی بیت کوین

    پیش بینی قیمت آتی بیت کوین

    علیرغم رشد فناوری ارزهای دیجیتال این حوزه هنوز مخالفان زیادی دارد اما حامیان صعودی نیز دارد که یکی از آنها مایک نووگراتز، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری رمزنگاری گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) است که معتقد است قیمت بیت کوین به ٥٠٠ هزار دلار می رسد.

  • پرداخت ۴ میلیارد تومان پاداش به عاملان شناسایی مراکز غیرمجاز رمزارز

    پرداخت ۴ میلیارد تومان پاداش به عاملان شناسایی مراکز غیرمجاز رمزارز

    مجری طرح تامین برق رمزارزها در شرکت توانیر گفت: تاکنون بیش از ۴ میلیارد تومان پاداش به عاملان شناسایی مراکز غیرمجاز رمزارز پرداخت شده است.

  • پوتین در سفر به تهران اهداف تجاری را دنبال می‌کند؟

    پوتین در سفر به تهران اهداف تجاری را دنبال می‌کند؟

    پنجمین سفر رئیس جمهور روسیه به تهران انجام شد. سفری که گفته می‌شود به بهانه نشست سران روند آستانه به تهران صورت گرفته، اما به عقیده کارشناسان اهداف این سفر بیشتر سیاسی-نظامی است. آیا پوتین در این سفر اهداف تجاری و اقتصادی را هم دنبال می‌کند؟

  • ضرورت شکل‌گیری ابزارهای نوین

    در همایش بازار مشتقه در ایران؛ چالش‌ها و راهکارها مطرح شد:

    ضرورت شکل‌گیری ابزارهای نوین

    بازار مشتقه در ایران بسیار جوان است و شناخت کافی نسبت به ابزارهای موجود در آن وجود ندارد.  در همایش «بازار مشتقه در ایران؛ چالش‌ها و راهکارها» که با حضور میثم فدایی، مدیرعامل شرکت فرابورس ایران؛ علی نقوی، مدیرعامل بورس انرژی؛ محمدجواد میرطاهر عضو هیئت مدیره بورس تهران، رحمان آراسته، مدیر مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالای ایران و سلمان یزدانی، مدیرعامل استارتاپ مشتقه ریسکاو برگزار شد، ابعاد این مهم و راهکارهای رشد این بازار بررسی شدند.

  • بیت کویین به پایین‌ترین حد سالانه خود سقوط کرد

    بیت کویین به پایین‌ترین حد سالانه خود سقوط کرد

    ارزش کنونی بیت‌کوین به میزان ۴۴ درصد از روز استقلال ایالات‌متحده در سال گذشته کاهش یافته است. این رمزارز پیشرو همچنان زیر قیمت‌های پیشین خود معامله می‌شود و به پایین‌ترین حد سالانه سقوط می‌کند و در عین حال کل بازار ارزهای دیجیتال را تحت فشار قرار می‌دهد.

  • پیرامون برگزاری مجمع گروه بهمن؛سهامداران از توسعه پرقدرت بهمن درسال ۱۴۰۱ حمایت کردند

    پیرامون برگزاری مجمع گروه بهمن؛سهامداران از توسعه پرقدرت بهمن درسال ۱۴۰۱ حمایت کردند

    مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت گروه بهمن برای سال مالی ۱۴۰۰  در تاریخ ۲۸ تیرماه ۱۴۰۱ با حضور ۷۸.۵ درصد از سهامداران برگزار شد. پس از ارائه گزارش عملکرد سال مالی مذکور توسط هیات مدیره، تصویب صورت های مالی، سود سهام تقسیمی، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، پاداش و حق حضور اعضا هیات مدیره و کمیته های تخصصی شرکت و همچنین انتخاب اعضای حقوقی هیات مدیره شرکت در دستور کار مجمع قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =