۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
بازارکریپتوها آب رفت

آمارهای موجود نشان می‌دهند، ارزش کنونی بازار کریپتوکارنسی به کمتر از ۸۸۵ میلیارد دلار رسیده و این در حالی است که حدود ۹ ماه قبل، در حال رسیدن به رکورد ۳ هزار میلیارد دلار بود.

به گزارش صدای بورس بازار رمزارزها در یک سال گذشته با ناملایمات زیادی روبه‌رو بوده به طوری که ارزش بازار آن به شدت کاهش یافته است و قیمت‌ها نیز با افت چشمگیری مواجه شده‌اند.

آمارهای موجود نشان می‌دهند، ارزش کنونی بازار کریپتوکارنسی به کمتر از ۸۸۵ میلیارد دلار رسیده و این در حالی است که حدود ۹ ماه قبل، در حال رسیدن به رکورد ۳ هزار میلیارد دلار بود. در نوامبر ۲۰۲۱ ارزش بازار کریپتوها به ۲۹۷۰ میلیارد دلار و حجم معاملات روزانه به ۱۴۰ میلیارد دلار رسیده بود. امروز ارزش این بازار در محدوده ۸۸۵ میلیارد دلار و حجم معاملات روزانه نیز کمتر از ۵۴ میلیارد دلار است. در نمودار زیر روند تغییر ارزش بازار کریپتوها از آگوست ۲۰۲۱ تاکنون نشان داده شده است.
در این مدت، قیمت رمزارزها نیز با افت چشمگیری همراه بوده است. قیمت بیت‌کوین به عنوان بزرگترین و مهمترین رمزارز در یک سال گذشته نزدیک به ۴۰ درصد افت کرده است. اتریوم و بایننس نیز به ترتیب بیش از ۴۶ درصد و ۲۷ درصد کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند. از میان یکصد رمزارز بزرگ جهان بر اساس ارزش بازار، تنها قیمت ۲۱ رمزارز نسبت به یک سال قبل افزایش نشان می‌دهد. در بازه زمانی یک ماهه نیز فقط ۱۳ رمزارز شاهد افزایش قیمت بودند.
بسیاری از تحلیلگران معتقدند بازار رمزارزها دست‌کم تا پایان سال ۲۰۲۲ نزولی خواهد بود. با این حال، تعداد رمزارزها روز به روز افزایش می‌یابد. در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار رمزارز وارد بازار شده‌اند که البته بسیاری از آنها به مرحله خرید و فروش نرسیده‌اند. برخی معتقدند، بازار کریپتوها برای سرمایه‌گذاری مناسب است به شرط آنکه سرمایه‌گذار اهل ریسک باشد. برخی دیگر، ورود به این بازار را به قمار تشبیه می‌کنند که احتمال برد در آن کمتر از زیان است. روزنامه گاردین در این باره نوشت: در سقوط بازار رمزارزها، سرمایه‌گذاران آماتور نابود شدند. بنابراین ورود به این بازار بدون مطالعه و آشنایی با ریسک‌های موجود، بیشتر به خودکشی مالی شبیه است.

بازارکریپتوها آب رفت

کد خبر 455695

اخبار مرتبط

  • شوک بزرگ پوتین به بازار رمزارزها!

    شوک بزرگ پوتین به بازار رمزارزها!

    ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اخیرا قانونی را مبنی بر ممنوعیت ملی استفاده از دارایی های دیجیتال برای شیوه های پرداخت امضا کرد.

  • پیش بینی قیمت آتی بیت کوین

    پیش بینی قیمت آتی بیت کوین

    علیرغم رشد فناوری ارزهای دیجیتال این حوزه هنوز مخالفان زیادی دارد اما حامیان صعودی نیز دارد که یکی از آنها مایک نووگراتز، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری رمزنگاری گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) است که معتقد است قیمت بیت کوین به ٥٠٠ هزار دلار می رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =