خرید آشپزخانه تمام ایرانی برای عروس چند؟

بازار لوازم خانگی این روزها با رکودی چشمگیر و قابل توجه روبروست و خریداران این کالاها را تنها نوعروسان شامل می شود. اما تهیه یک جهیزیه کامل چقدر آب می خورد؟

به گزارش صدای بورس،بسیاری از دارندگان واحدهای صنفی لوازم خانگی می‌گویند تنها مراجعان این روزها را زوج‎های جوانی تشکیل می‌دهند که قصد خرید جهیزیه دارند و تغییر لوازم خانگی و تبدیل به احسن آن مدتهاست از دستور کار خانوارها خارج شده است .

مهم‌ترین دلیل بروز این اتفاق افزایش شدید قیمت لوازم خانگی است .

کسبه می‌‎گویند گرانی‌ها حجم خرید لوازم خانگی ایرانی را افزایش داه اما حتی لوازم خانگی ایرانی نیز در قیاس با یکی – دو سال قبل رشد چشمگیری را تجربه کرده‌اند .
اخیرا تسهیلاتی با عنوان خرید اعتباری کالا از سوی بانک‌ها به مشتریان داده می‎شود اما به نظر می‌رسد حتی اعطای این تسهیلات نیز نتوانسته است بازار لوازم خانگی را تحت‌تاثیر قرار داده و حجم خرید را بالا ببرد.


بیشتر بخوانید :قیمت‌های جدید لوازم خانگی اعلام شد


اکبر پازوکی، رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی درباره هزینه خرید لوازم خانگی ایرانی برای جهیزیه گفت: طبیعتا لوازم انتخابی افراد با توجه به سطح درآمدی متفاوت است اما کف قیمت خرید لوازم خانگی ایرانی از سی میلیون تومان در سال گذشته به بیش از چهل و پنج میلیون تومان در سال جاری رسیده است.

به گفته وی لوازم آشپزخانه ایرانی شامل اجاق گاز، جاروبرقی، ماشین لباسشویی و یخچال و فریزر و پلوپز و اقلامی از این دست است اما برخی کالاهایی چون مشاین ظرفشویی و چرخ گوشت و مایکروفر و ... را به این فهرست اضافه می‎کنند .

او گفت: اگر کسی بخواهد جهیزیه ایرانی برای آشپزخانه بخرد باید حداقل کف چهل و پنج میلیون تومان و حداکثر سقفی در محدوده دویست میلیون تومان را در نظر بگیرد.

وی گفت: اکنون در بازار اجاق گازهای شانزده تا هفده میلیون تومانی، یخچال‌های ساید بای ساید و یخچال‌های دوقلوی شصت میلیون تومانی و لباسشویی هفده تا هجده میلیون تومانی و ماشین ظرفشویی هفده تا نوزده میلیون تومانی به وفور وجود دارد اما این قیمت‌ها بالاست و مشتریان چندانی ندارند.

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت فروش لوازم خانگی گفت: این بازار با رکودی سخت و سنگین روبروست . البته این اتفاق اروز نیفتاده است و از چهار سال قبل که ترقی قیمتی در این بازار آغاز شد شاهد کاهش قابل توجه خریداران بودیم.

وی افزود: قدرت خرید لوازم خانگی در مردم کم شده است و طبیعی است که در این شرایط ما مشتریان چندانی نداشته باشیم .
به گزارش قرن نو ،پازوکی با اشاره به اینکه کمبود کالایی در بخش لوازم خانگی وجود ندارد، گفت: مشکلی برای تولید لوازم خانگی در کشور وجود ندارد.

کد خبر 455615

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =