وضعیت قیمت‌های جدید لوازم خانگی اعلام شد

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از صدور مجوز افزایش ۱۵ درصدی قیمت برای تلویزیون و ۱۰ درصدی برای یخچال، یخچال فریزر و ماشین لباسشویی و ظرفشویی خبر داد و گفت که قیمت‌های جدید از اول تیر ماه اجرایی می‌شود.

به گزارش صدای بورس، امید قالیباف درباره افزایش قیمت شوینده‌ها گفت: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار، از هشتم خرداد ماه، افزایش قیمت شوینده‌ها نسبت به قیمت قبلی مصوب سال ۱۴۰۰، تا سقف ۲۵ درصد مجاز شد.

البته به گفته وی، کالاهایی که در سطح عرضه هستند، باید با قیمت درج شده قبلی عرضه شوند.

موضوع افزایش قیمت شوینده‌ها از اوایل اردیبهشت مطرح و ابتدا با مخالفت وزارت صمت مواجه شد. حتی در مقطعی در شبکه های اجتماعی برگه ای با عنوان صورتجلسه انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران مبنی بر افزایش قیمت ۵۰ تا ۸۰ درصدی انواع شوینده منتشر شد، اما در نهایت ستاد تنظیم بازار سقف افزایش قیمت این محصولات را ۲۵ درصد اعلام کرد.


بیشتربخوانید:بازار لوازم خانگی کشش افزایش قیمت ندارد


قالیباف همچنین در پاسخ به سوالی درباره تعیین تکلیف قیمت لوازم خانگی در سال جاری، اظهار کرد: در حوزه لوازم خانگی، افزایش ۱۵ درصد برای تلویزیون و ۱۰ درصد برای یخچال، یخچال فریزر و ماشین لباسشویی و ظرفشویی تایید شده و از اول تیر ماه اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، چند روز پیش هم دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از درخواست افزایش قیمت لوازم خانگی به سازمان حمایت خبر داده و گفته بود که بازار کشش افزایش قیمت ندارد و تولیدکنندگان هم از افزایش قیمت استقبال نمی‌کنند، اما باید توان ادامه فعالیت هم داشته باشند.

کد خبر 453871

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =