برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه شکام با حضور  ۵۳ درصدی صاحبان سهام 

مجمع عمومی عادی سالانه شکام با حضور  ۵۳ درصدی صاحبان سهام  تشکیل شد.

به گزارش صدای بورس، حوزه فعالیت شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز تولید مواد اولیه در حوزه شیمیایی و پتروشیمی، مواد اولیه بهداشتی و مواد موثره دارویی است.

زمین و ساختمان تولیدی شرکت درمجاورت شرکت پتروشیمی شازند در زمینی به مساحت ۱۵۳،۳۸۰متر مربع قرار دارد.

درآمد های عملیاتی شرکت( ۱۸۳۶ میلیارد تومان) ۱۱۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است و سودخالص شرکت (۳۶۱ میلیارد تومان ) ۱۸۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. (۴۰۱ تومان به ازای هر سهم)

شرکت تنها تولید کننده محصولات مونو پروپیلن گلایکول، مترونیدازول، پلی اتیلن گلایکل و پروپیلن گلایکل در کشور است.

از مهمترین اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۰ خرید سهام شرکت فرآیند شیمی حکیم (۳۰ درصد) و شرکت پرند دارو (۶۷ درصد) می باشد. شرکت فرآیند شیمی حکیم در تولید مواد اولیه داروهای قلبی، عروقی، چربی، اعصاب و دیابت فعال است که در حال حاضر فروش شرکت با ارز ۴۲۰۰ تومانی است و سودآوری آن حدود ۴۰ میلیارد تومان است که با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، انتظار جهش در سودآوری این شرکت وجود دارد. شرکت پرند دارو در شهرک صنعتی کاوه در زمینی به مساحت بیش از ۶۰۰۰ متر مربع قرار دارد، شرکت دانش بنیان و یکی از ۵ شرکت فعال در حوزه تولید داروهای نارکوتیک است و ظرفیت حدود نصف شرکت مشابه بورسی در حوزه تولید داروهای نارکوتیک دارد. این شرکت توانایی فروش سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان و حاشیه سود برآوردی ۵۰ درصد را دارد.

طرح های توسعه شرکت شامل واحد تولید پارا آمینوفنل با ظرفیت ۴ هزار تن است که ارزش تولیدات شرکت را بیش از ۳۰ میلیون دلار افزایش می دهد. واحد چند منظوره دارویی (متفورمین و مفنامیک)با ظرفیت مفنامیک ۲۵۰ تن، ظرفیت متفورمین ۶۰۰ تن در حال ساخت است که به دلیل عدم توجیه تولید با ارز ۴۲۰۰ تومانی تا زمان حذف آن، تولید اقتصادی آغاز نمی گردد. واحد تولید استامینوفن فرآوری شده (DC )از استامینوفن معمولی و واحد تولید پارانیتروکلروبنزن با ظرفیت تولید ۶،۰۰۰ تن که پس از راه اندازی طرح پارا آمینو فنل ساخت آن آغاز می گردد.

ترکیه، هندوستان، عراق، امارات و جدیدا جمهوری چک از مهمترین مقاصد صادراتی محصولات شرکت می باشند.

به گفته مدیرعامل شرکت با توجه به وجود ژنراتور در شرکت قطعی برق هیچ گونه آسیبی به تولید شرکت نخواهد زد.

شرکت درآمد فروش سال ۱۴۰۱ را حدود ۳ همت پیش بینی کرده است که بهره برداری از طرح های توسعه، افزایش نرخ های جهانی و نرخ های داخلی مهمترین دلایل رشد فروش نسبت به سال قبل عنوان شد.

در پایان مجمع به ازای هر سهم۴۵۰ ریال سود نقدی تقسیم شد و مقرر شد تا افزایش سرمایه از ۹۰۰ به ۴۰۰۰ میلیارد ریال از محل انباشته تسریع و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی در دستور کار قرار گیرد. همچنین موسسه حسابرسی و خدمات مالی آگاه نگر به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت تعیین گردید.

کد خبر 455375

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =