افزایش سرمایه «شکام» در چه مرحله است؟ / «شکام» محصول نهایی می‌سازد

با توجه به بازدید جمعی از تحلیلگران بازار و بخشی از خبرنگاران بورسی از شرکت و کارخانه صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز مصاحبه را با مدیرعامل این شرکت ترتیب داده‌ایم که در ادامه به آن می‌پردازیم.

صدای بورس- حسین حریریان؛ در حاشیه بازدید خبرنگاران و تحلیلگران از کارخانه صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز از دو طرح برای افزایش سرمایه و توسعه شرکت خبردار شدیم.

محمدرضا موسوی درباره شرایط این شرکت تشریح کرد: شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز با نماد "شکام" در فرابورس فعالیت دارد. حوزه فعالیت آن نیز در زمینه تولید مونوپروپیلن گلایکول پایه شیمیایی و دارویی و نیز سایر مواد اولیه دارویی از جمله مترونیدازول است. همچنین محصولات این شرکت در گستره وسیعی از صنایع مختلف از جمله صنعت دارو و ۱۸ شاخه صنعتی دیگر کاربردهای مختلف و گوناگونی دارد.

مدیرعامل شرکت کیمیاگران امروز عنوان کرد: در حال حاضر مهمترین طرح توسعه شرکت تولید PAP (پاراآمینوفنول) که ماده اولیه تولید استامینوفن است. این واحد پس از احداث علاوه بر تولید PAP مواد اولیه پرکاربردی در صنایع مختلف را تولید خواهد کرد. این مواد به طور خاص در صنعت کشاورزی کاربرد دارند اما در شرایط فعلی به آن PAP اطلاق می‌شود. طرح‌های دیگری هم در دست اقدام است، به شرط دست‌یابی به ظرفیت ۴ هزار و ۲۰۰ تن واحد تولید استامینوفن بزرگتری احداث خواهد شد تا ارزش افزوده افزایش یابد و جایگزین خام فروشی شود. همینطور طرح‌های دیگری در واحدهای مختلف در دست اقدام است.


بیشتر بخوانید: "شکام" از چه محلی افزایش سرمایه می‌دهد؟


موسوی افزود: واحدهای شرکت چند منظوره هستند که محصولات مختلف تولید می‌کنند، مانند دارویی متفورمین، مفنامیک اسید و مزالازین از دست داروهای هستند که دانش فنی آنها نهایی شده و محصولات به صورت بچ آزمایشی تولید شده است اما درگیر مبحث ارز هستند و پس از حل و فصل آن به تولید انبوه می‌رسند. با توجه به نیاز مبرم متفورمین در کشور امید است که این دارو در سبد محصولات شرکت قرار گیرد.

عضو هیات مدیره شرکت کیمیاگران امروز درباره افزایش سرمایه چنین گفت: افزایش سرمایه در حال بررسی است و دو گزینه محل سود انباشته شرکت و از محل تجدید ارزیابی دارایی، پیش‌روی شرکت قرار دارد و در حال ارزیابی است که پس از طی مراحل روتین در مجمع و کدال اطلاع رسانی می‌شود.

موسوی بیان کرد: دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام بزرگی را در پیش دارد. باید طوری حذف شود که مردم متضرر نشوند یعنی اختلاف قیمت را بیمه‌ها پرداخت کنند. حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی درایتی لازم دارد که امید است صنعت هم از این ارز نجات پیدا کند چراکه قیمت تمام شده و فروش بسیار پایین است، حذف این ارز برای صنعت نیز مفید است.

وی سخنان خود را چنین پایان داد: در کارخانه ژنراتورهای تولید برق داریم که کل نیاز شرکت را تامین می‌کند حتی با شرکت برق همکاری هم داریم چراکه در ساعاتی از ژنراتور استفاده می‌کنیم و در شرایط فعلی از نظر برق با مشکلی مواجه نشدیم.

کد خبر 453887

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =