بورس تهران؛ میزبان بزرگان دانش بنیان کشور می شود

محمدرضا شاه‌نظری معاون نظارت بر بازار بورس تهران گفت: بورس تهران در راستای دیجیتالی شدن اقتصاد کشور و بهره مندی از حضور شرکت های دانش‌بنیان، همایش «شرکت های دانش بنیان، بازار سرمایه، دورنمای آینده» را در تاریخ ۲۲ تیرماه ۱۴۰۱ مقارن با روز فناوری اطلاعات برگزار می کند.

به گزارش صدای بورس -محمدرضا شاه‌نظری معاون نظارت بر بازار با بیان مطلب فوق گفت: بورس اوراق بهادار تهران پتانسیل پذیرش شرکت های حوزه دانش بنیان و صنایع فناوری اطلاعات و ارتباطات را دارد و از پذیرش سهام این دسته از شرکت ها استقبال می‌کند. حضور این شرکت ها در بورس منجر به بزرگ شدن و عمق بخشی به بازار سرمایه می‌شود.

معاون نظارت بر بازار بر جایگاه شرکت های صنایع فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور های پیشرو در این حوزه اشاره کرد و اظهار داشت: امروزه بسیاری از شرکت‌های بزرگ بازار سهام در کشورهای توسعه یافته، از صنایع فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند، به طوری که در برخی از کشورهای پیشرو در این حوزه، سهم این صنایع بالغ بر ۳۰ درصد از کل ارزش بازار آنهاست. همچنین سهم این صنایع پس از بحران سال ۲۰۰۸-۲۰۰۷ بیشتر شده است.

شاه‌نظری علاوه بر اهمیت پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان در بورس، همکاری با شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات در بورس تهران را نیز سبب توسعه سیستم های نظارتی عنوان و خاطرنشان کرد: همکاری با شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات به بهبود سامانه های نظارتی منجر می‌شود و در سال‌های اخیر نیز شاهد تحولات مناسبی در این حوزه بوده‌ایم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران، معاون نظارت بر بازار مزیت همکاری با شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات را کمک به دیجیتالی شدن بورس تهران اظهار داشت و گفت: بورس تهران در راستای دیجیتالی شدن با همکاری و تعامل با شرکت های فناوری اطلاعات اقدام به راه‌اندازی سامانه سنجش (سامانه نظارتی جامع شرکت بورس) کرده است، به طوری که با بهره‌مندی از سامانه سنجش و ارتباط آن با سایر سامانه‌ها، ضمن ارسال بیش از ۱۲۰۰ هشدار نظارتی به کارگزاران، نظارت هوشمند در این حوزه را آغاز کرده است. همچنین در راستای بهبود مستمر سامانه‌های نظارتی، بورس تهران از تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه نظارت هوشمند استقبال می‌کند.

کد خبر 455365

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ضرورت تسریع در انتشار صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۳ ماهه

    مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار تأکید کرد

    ضرورت تسریع در انتشار صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۳ ماهه

    مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار طی نامه‌ای به اعضا هیأت مدیره و مدیران عامل ناشران بورسی و فرابورسی به لزوم تسریع در انتشار اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۳ ماهه تأکید کرد.

  • تامین سرمایه خلیج‌فارس از "نخل" رونمایی می‌کند

    تامین سرمایه خلیج‌فارس از "نخل" رونمایی می‌کند

    در تأمین سرمایه خلیج‌فارس قرار نیست در یک جای ثابت با یک سری ابزارهای مشخص درجا بزنیم، هدف ما ابزارهای متنوع با انتفاع برای سرمایه‌گذاران و تأمین سرمایه خواهد بود.

  • نتیجه دوئل مجلس و بورس کالا به نفع کیست؟

    اختصاصی صدای بورس

    نتیجه دوئل مجلس و بورس کالا به نفع کیست؟

    تنظیم بازار کالاهای مشمول الزام به عرضه در بورس‌های کالایی و سپردن معاملات بورس کالا به یک کارگروه خبر سازترین و پرحاشیه ترین طرح مجلس شورای اسلامی است.

  • چگونه عرضه پتروشیمی‌ها در بورس در مسیر درست قرار گرفت؟

    سیاست‌گذار می‌توانست با استفاده از فرصت های بسیار در تالار پتروشیمی بورس کالا زمینه سوق سرمایه به بخش‌های مورد نیاز زنجیره پتروشیمی را مهیا کرده و از بروز عدم توازن در این زنجیره که امروز گریبان بخشی از تولیدکنندگان صنایع تکمیلی را گرفته جلوگیری کند.

  • زندگی صنعت بر لبه پرتـگاه

    زندگی صنعت بر لبه پرتـگاه

    مشکلات و موانع توسعه صنعتی در شرایط سخت اقتصاد ایران در میزگردی آنلاین با حضور مهدی کرباسیان، از مدیران نام‌آشنا و کهنه‌کار صنعت کشور و علیرضا کلاهی‌صمدی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران بررسی شد.

  • لحظه به لحظه با بازار دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱

    لحظه به لحظه با بازار دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱

    شاخص کل در نخستین روز هفته با افت ۴ هزار و ۹۵ واحد به ۱ میلیون و ۴۹۸ هزار و ۵۰۹ واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با رشد ۲ هزار و ۶۸۸ واحدی به ۴۱۵ هزار و ۸۳۰ واحد رسید. نمادهای «فارس»، «فملی»، «مدیکو»، «وبملت» و «وتجارت» بیشترین تاثیر منفی و نمادهای «فولاد» و «مبین» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. دلار نیما روز گذشته توانست پس از مدت‌ها به بالای ۲۶هزار تومان برسد که سیگنال مثبتی برای بازار سرمایه خواهد بود.از سوی دیگر ترس حاکم بر بورس با توجه به اتفاقات اخیر هنوز از بین نرفته است و همچنان تکنیکالیست‌ها پس از شکست حمایت ۱.۵ میلیون واحدی، شرایط نموداری شاخص را ضعیف ارزیابی می‌کنند، از این رو به نظر می رسد برای بازار امروز شاهدمعاملات منفی باشیم اما احتمالا فشار عرضه‌ها کمی کمتر باشد.

  • تقسیم سود ۴۰۰ ریالی افق

    در مجمع عمومی سالیانه افق کوروش تصویب شد:

    تقسیم سود ۴۰۰ ریالی افق

    مدیرعامل افق گفت: ۷۵ درصد از شرکت هایپر فامیلی( با پیش بینی سود خالص این شرکت)، توسط افق کوروش در سال ۱۴۰۰ خریداری شد.

  • هزینه و فایده انتشار اوراق گواهی سپرده کالایی نفت ‌خام چیست؟

    هزینه و فایده انتشار اوراق گواهی سپرده کالایی نفت ‌خام چیست؟

    برای عرضه اوراق گواهی سپرده مبتنی بر نفت خام باید به شرایط اقتصاد کلان کشور، شرایط حاکم بر صنعت نفت، وضعیت بورس و ظرفیت‌های این بازار و در نهایت میزان اعتماد جامعه به سیاست‌های دولت در حوزه اقتصاد دقت نظر داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =