۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
پوشش بیمه ای داروها بالا رفت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تقویت بیمه ها از خواسته های اصلی رییس‌جمهور است و به همین دلیل دستور داد تا سازمان برنامه و بودجه هشت هزار میلیارد تومان به بیمه ها اختصاص دهد.

به گزارش صدای بورس، بهرام عین‌اللهی روز جمعه در جریان سفر به کامیاران به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور اظهار داشت: این اعتبارات به مرور افزایش می یابد و برنامه این است به سمتی برویم که پوشش دارویی بیمه ها افزایش یافته و پولی از جیب بیماران برداشته نشود.

وی تاکید کرد: فرانشیز بیماران همان مبلغ سال قبل باقی می‌ماند و افزایشی نخواهد داشت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: این طرح طی یکی دو هفته آینده عملیاتی می‌شود.


بیشتر بخوانید: مجازات سخت در انتظار متخلفان دارویی


وی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی دولت در حوزه سلامت، تقویت ساختار بیمه های همگانی برای حمایت بیشتر از بیماران است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در گام اول ۶ میلیون نفر از اقشار سه دهک اول که کمتر برخوردارند تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و در گام دوم هم حمایت از داروهای پرمصرف در دستور کار وزرات بهداشت قرار گرفت که در جلسه روز گذشته هیات دولت دستور تقویت سازمانهای بیمه‌گر برای حمایت از بیماران صادر شد.

به گزارش تجارت نیوز ،وزیر بهداشت تاکید کرد: مشکل مردم با این طرح کوتاه‌مدت حل نمی شود و باید طرح جامع بیمارستان را در حومه شهر با پیگیری مسوولان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تدوین و اعتبار لازم برای اجرای آن را اخذ کرد و ظرف سه سال آینده آن را به بهره‌برداری رساند.

کد خبر 455141

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =