مالیات علی‌الحساب واردات ۵۰ درصد کم شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: از امروز، نرخ مالیات علی الحساب واردات کالاهای واسطه‌ای و مواد اولیه برای تولیدکنندگان از ۴ درصد به ۲ درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش صدای بورس،احسان خاندوزی با اشاره به حکم قانونی برای ارز محاسباتی گمرگ بر اساس ارز ets به جای ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت:، چون تولیدکنندگان با این محاسبه، به شدت نیازمند افزایش سرمایه درگردش می‌شدند و باید مبالغ ریالی زیادی تامین می‌کردند، این تصمیم به عنوان تسهیل مالیاتی برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شد.

وزیر اقتصاد گفت: گرچه با این اقدام، دولت در کوتاه مدت و در ماه‌های اولیه اجرای این طرح، بخشی از درآمدهای خود را از دست خواهد داد و وصول این درآمدها به روزهای پایانی سال موکول می‌شود، اما دولت ترجیح می‌دهد، سختی‌های بودجه‌ای را خود بر دوش بکشد و آن را به تولیدکنندگان تحمیل نکند. شایان ذکر است کاهش ۵۰ درصدی نرخ مالیات علی الحساب واردکنندگان، شامل واردکنندگان کالاهای مصرفی نخواهد شد.


بیشتر بخوانید:درآمد یک‌ساله «مالیات بر لوکس‌ها» و «مالیات بر خانه‌خالی» معادل ۴۰مترمربع آپارتمان


کد خبر 455094

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ارزیابی و تحلیل معاملات تقلیدی و قرارداد معاملات انعکاسی از منظر فقهی و حقوقی

    ارزیابی و تحلیل معاملات تقلیدی و قرارداد معاملات انعکاسی از منظر فقهی و حقوقی

    معاملات تقلیدی و انعکاسی این فرصت را ایجاد می‌کنند که از تجربه و دانش یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای استفاده شود. ازآنجاکه کاربران کار سخت انتخاب سرمایه‌گذاری را به فرد دیگری واگذار می‌کنند، معاملات تقلیدی یک روش سرمایه‌گذاری بسیار منفعلانه است.

  • تبعات روش‌های نادرست سیاستگذاری دولت بر بازار چیست؟  

    تبعات روش‌های نادرست سیاستگذاری دولت بر بازار چیست؟  

    وقتی فضای کلی اقتصاد ما به سمت رونق و بهبود شاخص‌های اقتصادی پیش نرود و رویکردهای خرد نیز به شکلی اتخاذ شود که به ضرر بازار سرمایه تمام شود، در نتیجه در چنین شرایطی بسته‌های مشوق و سیاستی صرفاً نقش مسکن را ایفا کرده و تأثیرگذاری موقتی خواهند داشت.

  • وعده جدید وزیر اقتصاد به مردم

    وعده جدید وزیر اقتصاد به مردم

    وزیر اقتصاد اظهار داشت: درباره کنترل و مهار نرخ تورم، بانک مرکزی باید برنامه ریزی و مطابق آن به مردم وعده دهد اما بنده به عنوان سخنگوی ستاد اقتصادی دولت اعلام می‌کنم که کنترل تورم اولویت دولت است و برنامه ریزی و تمرکز تمام دستگاه‌های دولتی برای کنترل هر سه منشا تورم است و مهار و مدیریت تورم در ماه‌های آینده را به مردم وعده می‌دهیم.

  • بورس کالا ابزاری در مسیر شفافیت یا توزیع رانت؟

    بورس کالا ابزاری در مسیر شفافیت یا توزیع رانت؟

    هر زمانی که سیاست‌گذاران عزمی برای تنظیم معاملات هر محصولی داشته و این هدف را با دخالت در سازوکار اصلی بورس کالا اجرایی کرده اند، باعث شده تا از سویی به کارایی این بازار لطمه وارد شود و از سوی دیگر زمینه توزیع رانت به سود گروهی خاص فراهم شود و در نهایت نیز منفعت نهایی حاصل نشده است.

  • بازار ارزهای دیجیتال به چه سمتی می‌رود؟

    بازار ارزهای دیجیتال به چه سمتی می‌رود؟

    فدرال‌رزرو یک اقدام متعادل‌کننده چالش‌برانگیز دارد و آن کاهش تورم بدون خطر وقوع رکود تورمی است. اگر فدرال‌رزرو به افزایش نرخ بهره ادامه دهد، رکود قریب‌الوقوع خواهد بود و بازارهای سهام و کریپتو را به سمت بحران سوق می‌دهد. بازارهای کریپتو همچنان شکننده خواهند بود و نگرانی سرمایه‌گذاران ادامه خواهد داشت.

  • جزئیات نصف شدن مالیات علی‌الحساب واردکنندگان

    جزئیات نصف شدن مالیات علی‌الحساب واردکنندگان

    معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: وزارت اقتصاد برای کمک به نقدینگی واردکنندگان، مالیات علی الحساب ۴ درصدی آنها را به ۲ درصد کاهش داد.

  • افزایش ۶۵.۴۷ درصدی فروش شفن در خرداد

    افزایش ۶۵.۴۷ درصدی فروش شفن در خرداد

    گزارش یک ماهانه منتهی به خرداد ۱۴۰۱ نماد شفن بررسی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =