سازمان ملل: ۸۲۸ میلیون نفر در جهان با گرسنگی مواجه‌اند

نهاد غذایی وابسته به سازمان ملل همزمان با چالش‌های بین المللی از جمله همه‌گیری کرونا و جنگ اوکراین، در گزارشی اعلام کرد که در حال حاضر افزون بر ۸۲۸ میلیون نفر در جهان با گرسنگی روبرو هستند.

به گزارش صدای بورس،سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد روز چهارشنبه گزارش داد که شمار افراد متاثر از گرسنگی به ۸۲۸ میلیون نفر در سال ۲۰۲۱ رسیده که یک افزایش ۴۶ میلیون نفری نسبت به سال قبل از آن است.

بر اساس این گزارش، تعداد افراد گرسنه در جهان از زمان آغاز همه گیری کووید-۱۹ تا ۱۵۰ میلیون نفر افزایش یافته است. این آمار جامعه جهانی را از هدف شماره ۲ برنامه توسعه پایدار سازمان که پایان دادن به گرسنگی و سوء تغذیه تا سال ۲۰۳۰ است، دور می‌کند.

در این گزارش با عنوان «وضعیت امنیت غذایی و تغذیه در جهان»، آمده است: بعد از اینکه تعداد افراد مبتلا به گرسنگی از سال ۲۰۱۵ نسبتاً بدون تغییر باقی ماند، شمار آن در سال ۲۰۲۰ افزایش یافت و در سال ۲۰۲۱ به ۹.۸ درصد از جمعیت جهان رسید. این میزان در مقایسه با ۸ درصد در سال ۲۰۱۹ و ۹.۳ درصد در سال ۲۰۲۰ است.


بیشتر بخوانید: فاجعه غذایی کلید خورد


گزارش فوق پیش بینی می‌کند که حتی با وجود یک بازسازی اقتصادی در جهان، تعداد گرسنه‌ها در سال ۲۰۳۰ به ۶۷۰ میلیون نفر یعنی ۸ درصد جمعیت جهان تقلیل می‌یابد.

به گزارش ایرنا -سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد در این گزارش به دولت‌ها پیشنهاد کرده تا موانع تجاری برای اغذیه از جمله میوه و سبزی را بر طرف نمایند.

کد خبر 455084

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • چرا دولت از سیاست‌های توزیع رانت در بازار ارز دست بر نمی‌دارد؟

    چرا دولت از سیاست‌های توزیع رانت در بازار ارز دست بر نمی‌دارد؟

    رئیس‌کل بانک مرکزی، رشد قابل‌توجه عرضه ارز در سامانه نیما در ماه‌های اخیر را دلیل اصلی تعادل عرضه و تقاضا در این سامانه و در نتیجه ثبات نرخ ارز نیمایی دانسته است. بااین‌حال، رشد کمتر نرخ ارز در سامانه نیما نسبت به بازار غیررسمی، موجب شده است تا شکاف این دو نرخ در حال حاضر به بیش از ۳۰ درصد برسد که بالاترین میزان در بیش از ۲۰ ماه گذشته است.

  • میوه ارزان شد؟

    میوه ارزان شد؟

    مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت برخی از اقلام میوه و صیفی نسبت به هفته گذشته کاهش داشته است.

  • قیمت میوه های تابستانی را ببیند

    قیمت میوه های تابستانی را ببیند

    رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: با توجه به فراوانی بار، قیمت ۶۶ قلم میوه و صیفی در روز اعیاد قربان و غدیر از ثبات برخوردار است.

  • آیا بحران مالی سال ۲۰۰۸ در اقتصاد جهان تکرار می‌شود؟

    آیا بحران مالی سال ۲۰۰۸ در اقتصاد جهان تکرار می‌شود؟

    ۹ عضو اتحادیه اروپا تورم بیش ‌از ۱۰ درصد را تجربه کرده‌اند و بیشترین تورم متعلق به استونی بوده ‌است. قیمت مصرف‌کننده در این کشور ۱۹ درصد نسبت ‌به سال قبل افزایش‌ یافته است. نرخ تورم در انگلستان به ۹ درصد رسیده که این رقم بالاترین میزان تورم در این کشور از سال ۱۹۸۲ تاکنون است. روسیه نیز با تورم ۸/۱۷درصدی روبه‌رو است. این تورم‌های بالا زنگ خطری برای دولت و بانک مرکزی این کشورها است و باعث شده بسیاری از این کشورها شروع به اقداماتی برای کاهش تورم کنند. اما افزایش سطح عمومی ‌قیمت‌ها تنها مشکل پیش‌رو دولت‌ها نیست.

  • سرمایه‌گذاران برای خرید عجله نکنند!

    کدام صنعت پتانسیل رشد بیشتری دارد؟

    سرمایه‌گذاران برای خرید عجله نکنند!

    به نظر می‌رسد صنایع شیمیایی و غذایی را در بین صنایع کوچک می‌توان جزو صنایع پیشرو به حساب آورد...

  • علائم کرونای جدید

    علائم کرونای جدید

    عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با بیان اینکه زیرسویه‌های BA۴ و BA۵ امیکرون، بسیار مسری‌تر و واکسن‌گریز هستند، گفت: به نظر می‌رسد در حال ورود به موج جدید کرونا هستیم.

  • میوه امروز چند شد؟

    میوه امروز چند شد؟

    در این خبر به بررسی قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره‌بار پرداختیم.

  • سرانه مصرف میوه خانوارها در سراشیبی

    سرانه مصرف میوه خانوارها در سراشیبی

    مصرف میوه به اذعان کارشناسان و دست اندرکاران روند کاهشی دارد و برخی کارشناسان حوزه سلامت نسبت به کاهش میوه در سبد خانوار هشدار دادند.

  • این میوه‌ها ارزان شدند

    این میوه‌ها ارزان شدند

    قیمت ۱۶ قلم میوه ازجمله انگور عسگری، آناناس طلایی، آلو قطره، لیمو ترش، شکرپاره، بدامی و... در میادین میوه و تره بار کاهش داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 0
    پس چرا داد از سالمندی ولزوم افزایش جمعیت میزنند؟اول گرسنه ها را سیر کنید بعد دنبال ازیاد جمعیت باشید