مشترکان بد مصرف پیامک هشدار قطع آب دریافت می‌کنند

سخنگوی صنعت آب با اعلام اینکه برای مشترکان بد مصرف آب پیامک هشدار قطع دریافت می‌کنند، گفت: آب ۹ مشترک بد مصرف در تهران تا چند ساعت قطع شد و این امر سبب شد برخی از آنها برای اصلاح مصرف اقدام کردند.

به گزارش صدای بورس،"فیروز قاسم‌زاده" روز یکشنبه در نشست خبری گفت: برای مشترکان بد مصرف پیامک اصلاح روند مصرف ارسال شده بود که برخی توجه نکردند؛ بنابراین آب آنها تا چند ساعت قطع شد.

وی ادامه داد: تعدادی از این مشترکان به هشدارها توجه کرده و برای اصلاح مصرف اقدام کردند.

سخنگوی صنعت آب در باره اثرگذاری جرایم بر روند مصرف بد مصرف‌ها گفت: این جریمه‌ها بر اساس قانون است. بنابراین ممکن است جریمه مطابق درآمد مشترکان نباشد و برای این امر بحث قطع آب در نظر گرفته شده است.

قاسم‌زاده ادامه داد: اما علاقه‌ای برای قطع نیست، زیرا آنها هم شهروندان هستند و باید آب مصرفی و مورد نیاز آنها را تامین کرد.وی خاطرنشان کرد: امید است با اقدام‌هایی که در نظر گرفته شده این مشترکان نسبت به رعایت الگوی مصرف دقت بیشتری داشته باشند.سخنگوی صنعت آب گفت: برای مشترکان بد مصرف در سایر کلان‌شهرها پیامک یا ارسال شده و یا در حال ارسال است که امید است رعایت کنند و نیازی به قطع نباشد.


بیشتر بخوانید : امسال قطعی آب برنامه ریزی شده نخواهیم داشت


قاسم‌زاده از تدوین طرح سازگاری با کم‌آبی به‌عنوان راهکاری برای مقابله با تغییرات اقلیمی خبر داد و خاطرنشان ساخت: برنامه‌های این طرح تدوین و به استان‌ها ابلاغ شده است.

به گزارش ایرنا - وی تاکید کرد: تلاش می‌شود با اجرای این طرح ۱۵ میلیارد مترمکعب از مصارف بخش کشاورزی به‌عنوان پرمصرف‌ترین بخش در طول برنامه کاسته شود.

کد خبر 454768

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • کاهش ۴‎درصدی ذخایر آب سدهای کشور

    کاهش ۴‎درصدی ذخایر آب سدهای کشور

     آمار دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور نشان می‌دهد، با سپری شدن ۲۸۳ روز از سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه ۱۴۰۰ تا تا ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱) میزان کل حجم آب در مخازن سدهای کشور به حدود ۲۵.۰۷ میلیارد مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل ۴ درصد کاهش داشته است.

  • بحران آب در راه است/مخازن ۳ برابری عراق و ترکیه روی دجله

    بحران آب در راه است/مخازن ۳ برابری عراق و ترکیه روی دجله

    سخنگوی صنعت آب گفت: آورد دجله حدود ۴۳ میلیارد متر مکعب است اما ۳ برابر این آورد یعنی حدود ۱۳۰ میلیارد متر مکعب مخزن برای اهداف ذخیره‌سازی آب به خصوص از سوی ترکیه و عراق ایجاد شده است، آورد فرات هم حدود ۳۰ تا ۳۴ میلیارد متر مکعب است که ۵ برابر آن یعنی حدود ۱۷۰ میلیارد متر مکعب بارگذاری مخزن اتفاق افتاده است.

  • هشدار شرکت آب و فاضلاب تهران درباره مصرف آب

    هشدار شرکت آب و فاضلاب تهران درباره مصرف آب

    شرکت آب و فاضلاب استان تهران با ارسال پیامک نسبت به ضرورت مدیریت مصرف آب هشدار داد.

  • زیاد مصرف نکنید، آب زیرزمینی هم نداریم

    زیاد مصرف نکنید، آب زیرزمینی هم نداریم

    کسری منابع آب زیرزمینی در ۴۳ سال اخیر نشان می‌دهد از سال ۵۷ تقریبا مقدار تخلیه آب زیرزمینی از تغذیه بیشتر بوده و از حجم سفره‌ها و ذخیره استاتیک کم شده و هر سال کسری مخزن داشته‌ایم. در این مدت بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیارد متر مکعب ذخایر استاتیکی را که از قبل جمع شده بود برداشت کرده و به سمت تولید بردیم.

  • آب فروشی در وزارت نیرو

    آب فروشی در وزارت نیرو

    مشاور اتاق اصناف کشاورزی می‌گوید سالهاست که آب به شکل کالا دیده شده نه منابع تجدیدپذیر و با اقدامات انجام شده در این سالها می‌توان گفت که وزارت نیرو به جای مدیریت آب، آب‌فروشی می‌کند.

  • اعلام زمان قطع آب تهرانی ها

    اعلام زمان قطع آب تهرانی ها

    شرکت آب و فاضلاب استان تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که آب برخی شهرهای استان تهران به دلیل خارج شدن تصفیه‌خانه هفتم آب تهران از مدار قطع می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =