کشتی توقیف شده ایرانی آزاد شد

کشتی توقیف شده ایرانی در سواحل یونان آزاد شده و بعد از بارگیری به آب‌های ایران باز می‌گردد.

به گزارش صدای بورس، علی اکبر صفایی گفت: یک فروند کشتی تحت پرچم ایران که اخیرا از سوی دولت یونان در سواحل این کشور نگه داشته شده بود، آزاد شد.بار کشتی ۱۰۰ هزار تن نفت خام متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و کشتی بعد از بارگیری به آب‌های ایران باز خواهد گشت.

او گفت: با توجه به تحریم ها ناوگان کشتیرانی تجاری نه تنها قدرت تجاری برای کشور ایجاد می‌کند بلکه نوعی ابزار استراتژیک در حوزه تجارت خارجی است. زمانی که با روسیه مذاکره می‌کنیم با کمبود ناوگان رورو در دریای خزر برای همکاری با روسیه مواجه هستیم.


بیشتر بخوانید: حکم رفع توقیف بار کشتی ایرانی در یونان صادر شد


صفایی می گوید: در جهان یک میلیون و ۸۹۰ هزار دریانورد داریم که کمبود ۱۰۰ هزار افسر در جهان احساس می شود. در کشور ایران ۵هزار دریانورد در سطح افسر کمبود داریم.

به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ظرفیت ناوگان خوب است اما با افزایش سن این ناوگان باید به سمت نوسازی و توسعه حرکت کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان- میزان جابه جایی و حمل کالا در بخش دریایی رشد بسیاری داشته به طوری که در سال گذشته ۲۷ میلیون تن کالا جابه جا شده است.

کد خبر 454419

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بودجه ۳۱۵ میلیاردی جنجال به پا کرد

    بودجه ۳۱۵ میلیاردی جنجال به پا کرد

    توزیع بودجه اختصاصی ۳۱۵ میلیارد تومانی مجلس شورای اسلامی تحت عنوان جدول تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱ بین ۲۸ فدراسیون‌ ورزشی به شکلی نامتوازن، اعتراضات زیادی را به همراه داشت و در نهایت منجر به نامه اعتراضی جمعی از روسای فدراسیون‌ها به رییس مجلس شورای اسلامی شده است.

  • مرکز تجاری ایران در مسکو راه اندازی می‌شود

    مرکز تجاری ایران در مسکو راه اندازی می‌شود

    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل از توافق‌های اولیه اتاق بازرگانی اردبیل و اتاق بازرگانی مسکو برای ایجاد مرکز تجاری ایران در مسکو خبر داد.

  • کاهش نرخ سوخت کشتی‌های مسافری از ۲۳ هزار تومان به ۳۰۰ تومان

    کاهش نرخ سوخت کشتی‌های مسافری از ۲۳ هزار تومان به ۳۰۰ تومان

    مدیر کل دریایی سازمان بنادر گفت: نرخ سوخت کشتی های مسافری یارانه ای شده و همین موضوع باعث کاهش قیمت بلیت شناورهای مسافری می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =