مستأجران خانه‌های دلاری چه کسانی هستند؟

در لیست آپارتمان های دلاری مبلغ پیشنهادی مالکان از ۷۰۰ دلار آغاز می شود و تا ۷ هزار و ۵۰۰ دلار بر اساس متراژ و امکانات آپارتمان دیده می شود.

به گزارش صدای بورس، اجاره دلاری آپارتمان های لوکس تهران اتفاق جدیدی نیست، مستاجران این خانه ها معمولا کارمندان سفارت خانه ها و مسافران خارجی هستند که چند ماهی در ایران ساکن هستند اما به تازگی مالکان آپارتمان هایی با متراژ متوسط در محدوده های مرکزی شهر هم علاقمند شده اند که به صورت دلاری خانه های خود را اجاره دهند.

آپارتمان های لوکس در محلات شمالی تهران معمولا مقصد مستاجران خارجی است .معمولا سفارت خانه ها برای کارمندان خود از میان آپارتمان های خاص شمال تهران که دارای امکاناتی مانند سالن های ورزشی ، استخر،کارواش ،کترینگ و ... است را اجاره کرده و اجاره بهای این آپارتمان های مبله به صورت دلاری تعیین می شود.

نحوه تنظیم قراردادهای اجاره این املاک هم مقرارت خاص خود را دارد . اما به تازگی آپارتمان هایی معمولی با متراژ متوسط در محلات میانه تهران مانند یوسف آباد هم به لیست خانه های دلاری اضافه شده اند.


بیشتر بخوانید: چه کسانی در اولویت دریافت وام ودیعه مسکن هستند؟


مالکان این آپارتمان ها تاکیدی بر مستاجر ایرانی و خارجی ندارند اما اصرار به دریافت دلاری اجاره بها دارند . هر چند که معامله با ایرانی ها نمی تواند به صورت دلاری باشد اما این توافق میان مستاجران ایرانی و مالکان به صورت غیررسمی است و در قرارداد اجاره رسمی به آن اشاره نمی شود.

به گزارش اقتصادنیوز، برخی از این آپارتمان ها هم برای مدت کوتاه اجاره داده می شود و معمولا دوماه از اجاره به صورت پیش پرداخت دریافت می شود.

در لیست آپارتمان های دلاری مبلغ پیشنهادی مالکان از ۷۰۰ دلار آغاز می شود و تا ۷ هزار و ۵۰۰ دلار بر اساس متراژ و امکانات آپارتمان دیده می شود .

کد خبر 454418

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ترفندی که از کودکان کار به سالمندان نیازمند رسید

    ترفندی که از کودکان کار به سالمندان نیازمند رسید

    در گذشته کودکان کار از مردم درخواست می‌کردند برایشان از سوپر مارکت کیک و شیر و بیسکوییت بخرند، اما حالا هم نوع درخواست‌ها تغییر کرده است، هم سن و سال‌ها، زنان و مردان مسن درخواست‌هایشان را مطرح می‌کنند و روغن و تن ماهی و ماکارونی می‌خرند.

  • صف فروش دلار شلوغ شد

    صف فروش دلار شلوغ شد

    عضو شورای‌عالی کانون صرافان گفت: امروز (سه‌شنبه) صف‌های فروش ارز در بازار تشدید شده است و در مقابل خریداران دلار نایاب شدند.

  • درخواست بررسی فوری «طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار» در دولت

    درخواست بررسی فوری «طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار» در دولت

    معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با توجه به فراگیری و اهمیت موضوع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، از دولت خواست که تبیین و بررسی طرح مربوطه را که پیش از این برای رئیس جمهور ارسال شده، در اولویت کاری هیئت وزیران قرار گیرد.

  • چرا بانک‌ها وام ودیعه نمی‌دهند؟

    چرا بانک‌ها وام ودیعه نمی‌دهند؟

    وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی یکدیگر را با اهمال در آغاز اعطای وام ودیعه مسکن متهم می کنند، اما آنکه بیش از همه در این میان متضرر می شود، مستأجرانی هستند که معطل دریافت این وامند.

  • تشکیل وزارت بازرگانی در دولت تصویب شد

    تشکیل وزارت بازرگانی در دولت تصویب شد

    دولت با طرح مجلس برای تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکیل دو وزارت خانه صنعت و معدن و همچنین وزارت بازرگانی موافقت کرد.

  • فرار مالیاتی با کارتخوان های فاقد پرونده مالیاتی

    فرار مالیاتی با کارتخوان های فاقد پرونده مالیاتی

    در حال حاضر نزدیک به ۱۴ میلیون دستگاه pos در کشور فعال است، این در حالی است که در سال گذشته بنا بر اظهارات مسئولان سازمان امور مالیاتی، ۳.۵ میلیون اظهارنامه به این سازمان ارائه شده است.

  • مالیات اجاره چه قدر است ؟

    مالیات اجاره چه قدر است ؟

    صاحبان درآمد املاک اجاری باید تا پایان تیرماه اظهارنامه درآمد املاک اجاری عملکرد سال ۱۴۰۰ را ارائه کنند که ۷۵ درصد درآمد اجاره املاک مشمول مالیات بوده و ۲۵ درصد آن معاف از مالیات است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =