آیا ترکیه نقشی در ممنوعیت واردات تخم مرغ به عراق داشته است؟

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران گفت: نرخ کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری با قیمت مصوب ۸ هزار و ۵۰۰ تومان اختلاف دارد.

به گزارش صدای بورس - ناصر نبی پور گفت: هم اکنون متوسط قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۲۷ هزار تومان است که با نرخ مصوب ۸ هزار و ۵۰۰ تومان اختلاف دارد.

به گفته او، ماهانه ۱۰۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می شود که با احتساب مصرف داخل ۵ تا ۱۰ هزار تن مازاد بر نیاز کشور است که برآورد می‌شود تا شهریور ۱۰۰ هزار تن مازاد تولید داشته باشیم.

آقای نبی پور می گوید: کشور عراق واردات تخم مرغ از ایران را ممنوع کرده که با این وجود صادرات تخم مرغ به کشورهای افغانستان، عمان، کویت و قطر در حال انجام است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران گفت: نقل قول‌های زیادی در این زمینه وجود دارد، اما دلیل اصلی فشار ترکیه بر عراق بوده است و با توجه به اینکه کشور ترکیه می‌تواند به طور مستمر تخم مرغ عراق را تامین کند، عراق این درخواست ترک‌ها را پذیرفته است.


بیشتر بخوانید :بازی رسانه‌ای برخی تولیدکنندگان برای افزایش قیمت کالاها


با اصلاح نظام یارانه قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد که به دلیل مازاد تولید، قیمت به این نرخ نرسید که وزارت جهاد برای حمایت از مرغداران اقدام به حذف تعرفه صادرات و خرید حمایتی کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان -بنابر آخرین آمار اعلامی اتحادیه مرغ تخم گذار با ممنوعیت واردات تخم مرغ به عراق، یکی از بزرگترین بازارهای صادراتی را از دست داده ایم.

کد خبر 454260

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • جزئیات قیمت کالاهای اساسی خانوار

    جزئیات قیمت کالاهای اساسی خانوار

    بررسی وضعیت قیمت کالاهای اساسی و اقلام ضروری خانوار در هفته اول تیرماه حاکی از ثبات نسبی قیمت‌ها نسبت به هفته گذشته است.

  • احتمال تغییر در فهرست یارانه‌بگیران ماه تیر

    احتمال تغییر در فهرست یارانه‌بگیران ماه تیر

    به دنبال صحبت‌های شب گذشته رئیس‌جمهور، سازمان هدفمندی‌یارانه‌ها آخرین وضعیت مربوط به بررسی درخواست جاماندگان و معترضان یارانه جدید را اعلام کرد.

  • کدام کالاها بیشتر احتکار می‌شود؟

    کدام کالاها بیشتر احتکار می‌شود؟

    طبق اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، در اردیبهشت امسال بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۴ میلیارد تومان کالا شامل کالاهای اساسی از جمله برنج، چای، روغن نباتی، شکر و تخم مرغ، انواع شوینده، لوازم خانگی و کاغذ کشف شده است.

  • مردم توان خرید مرغ ندارند/رشد ۱۰۰ درصدی قیمت جوجه یک روزه بعد از اصلاح قیمت ها

    مردم توان خرید مرغ ندارند/رشد ۱۰۰ درصدی قیمت جوجه یک روزه بعد از اصلاح قیمت ها

    رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: خریدهای شرکت پشتیبانی امور دام اگر به منظور جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان باشد ظرف یک هفته باید قیمت‌ها واقعی شوند اما در عمل خریدهای شرکت تاثیر چندانی در بازار ایجاد نکرد.

  • کوچ تولیدکنندگان ایرانی به عراق

    کوچ تولیدکنندگان ایرانی به عراق

    در روزهای اخیر خبر رسید که برخی از دامداران، مرغداران و پرورش‌دهندگان ماهی در ایران، به عراق کوچ کرده اند تا تولید را در این کشور ادامه بدهند.

  • تعرفه صادراتی تخم‌مرغ حذف شده؟

    تعرفه صادراتی تخم‌مرغ حذف شده؟

    با وجود اینکه چندی پیش وزیر جهادکشاورزی اعلام کرد به دلیل مازاد تولید عوارض صادراتی تخم مرغ حذف شده است اما آنطور که فعالان این بخش می‌گویند هنوز حذف این عوارض به گمرکات کشور اعلام نشده و صادرکنندگان در ازای صادرات هر کیلو تخم‌مرغ ۳۵۰۰ تومان عوارض می‌پردازند.

  • صنعت مرغداری در حال نابودی است

    صنعت مرغداری در حال نابودی است

    رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: در ماه ۱۳۰ میلیون جوجه تولید و وارد سالن‌های تولیدی می‌شود و در سال حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن مرغ گوشتی تولید می‌شود اما روزانه حجم تولید کمتر می‌شود.

  • مرغ به قیمت مصوب رسید

    مرغ به قیمت مصوب رسید

    مشاهدات میدانی حاکی از افزایش قیمت مرغ گرم در بازار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =