اصلاح ساختار بانکی با استفاده از فناوری‌های نوین تسهیل می‌شود

صالح آبادی گفت: استفاده از فناوری های نوین بستر مناسبی برای عملیاتی کردن اصلاح ساختار بانکی است.

به گزارش صدای بورس، علی صالح آبادی گفت: محیط بانکداری کشور مستعد توسعه و استفاده از نوآوری جدید است و ما نمی‌توانیم بانکداری را توسعه دهیم مگر اینکه چنین محیط‌هایی ایجاد و در این محیط‌ها آزمون شود تا در نهایت نوآوری‌های دوستان به عمل برسد.

او می گوید: محیط آزمون تنظیم‌گری بانک مرکزی با تولی‌گری شرکت ملی انفورماتیک اجرا می‌شود، این اقدامی برد برد برای حوزه فناوری بانک مرکزی و حوزه فین‌تک‌ها خواهد بود و زمانی که نتیجه کار در عمل پیاده‌سازی شود، صنعت بانکداری و کل مردم کشور از آن بهره‌مند خواهند شد.


بیشتر بخوانید: خوش بینی صالح آبادی به بازار توافقی ارز / قیمت ارز کاهش می یابد؟


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، امروز طی مراسمی از "سندباکس" (محیط آزمون تنظیم گری) رونمایی شد که به گفته رئیس بانک مرکزی این محیط آزمون باعث تسهیل نوآوری در صنعت بانکداری کشور و حوزه‌های فناوری‌های جدید بانکی می شود.

کد خبر 454071

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • خالص بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی منفی شد

    خالص بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی منفی شد

    دولت برای کنترل تورم اصلاحاتی را شروع کرده و استقراض از بانک مرکزی را به‌ تدریج کاهش داده به طوری که خالص بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی منفی شده است.

  • مسیر سنگلاخ نوآوری در حوزه پولی

    مسیر سنگلاخ نوآوری در حوزه پولی

    همزمان با وعده‌هایی که در راستای حمایت از کسب‌وکارهای نوپا و دانش‌بنیان داده می‌شود، اخیرا انجام اصلاحاتی در قانون بانک مرکزی در دستور کار قرار گرفته است که به باور کارشناسان، می‌تواند عرصه را بیش از پیش بر صنعت فین‌تک کشور تنگ کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =