۹۰ هزار فقره تسهیلات فرزندآوری پرداخت شد

صحابی گفت: تاکنون تعداد ۹۰ هزار فقره تسهیلات فرزند آوری به میزان ۳.۶ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

به گزارش صدای بورس، صحابی می گوید: از زمان ابلاغ دستورالعمل تسهیلات فرزندآوری و شروع ثبت‌نام در سامانه (۳۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۱) تاکنون تعداد ۹۰ هزار فقره تسهیلات پرداخت شده است.

به گفته معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی چالش مهم پرداخت تسهیلات فرزندآوری به نسبت تسهیلات ازدواج مراجعه و ثبت‌نام دفعتاً واحده والدین فرزندان متولدشده در سال ۱۴۰۰ در سامانه (که کل متولدین سال ۱۴۰۰ حسب آمارهای موجود بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است) علاوه بر متولدین امسال است که این موضوع موجب بروز صف طولانی در پرداخت این تسهیلات خواهد شد.


بیشتر بخوانید: مردم به وام فرزند آوری اعتراض دارند


اکنون تعداد ۶۱۰ هزار نفر در صف دریافت این تسهیلات و طی مراحل ثبت‌نام، تعیین شعبه، تشکیل پرونده و تکمیل مدارک هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، تسهیلات یاد شده با اعتبارسنجی از متقاضیان و اخذ سفته یا با حداکثر یک ضامن قابل پرداخت است.

رشد ۷۱ درصدی پرداخت وام ازدواج در بهار امسال

آقای صحابی همچنین گفت: از ابتدای سال تا ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ تعداد ۱۹۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در مجموع به مبلغ ۲۵.۵ هزار میلیارد تومان از سوی شبکه بانکی پرداخت شده است.

با توجه به آمار مدت مشابه سال گذشته که تعداد ۱۷۵ هزار فقره تسهیلات و مبلغ ۱۴.۹ هزار میلیارد تومان پرداخت شده، رشد بیش از ۷۱ درصدی در مبلغ و ۸.۵ درصدی در تعداد تسهیلات پرداختی را شاهد هستیم.

کد خبر 454003

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • خبر خوش وزیر اقتصاد / انسداد مسیرهای اخذ سود مازاد از وام گیرندگان

    خبر خوش وزیر اقتصاد / انسداد مسیرهای اخذ سود مازاد از وام گیرندگان

    وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه برخی بانک‌ها گریزگاه‌هایی برای اخذ سود مازاد بر مصوبات شورای پول و اعتبار از تسهیلات گیرندگان یافته‌اند، از شناسایی و بسته‌شدن این روزنه‌ها تا یک ماه آینده توسط این شورا خبر داد.

  • وام ازدواج ۳۴۰ میلیونی دهه شصتی‌ها

    وام ازدواج ۳۴۰ میلیونی دهه شصتی‌ها

    معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفته به مناسبت هفته ازدواج به متولدین دهه شصت وام تسهیلات ازدواج داده می‌شود. به نظر می‌رسد مبلغ وامی که این مقام مسئول وعده پرداخت آن را داده ۱۰۰ میلیون تومان است.

  • بانک مرکزی بخشنامه خود را تکذیب کرد

    بانک مرکزی بخشنامه خود را تکذیب کرد

    به دنبال واکنش‌ها به مشروط شدن پرداخت تسهیلات از جمله وام فرزندآوری به آقایان منوط به استعلام وضعیت نظام وظیفه، بانک مرکزی به فاصله کمی از این موضع کوتاه آمده و دستور توقف آن را داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =