خوش بینی صالح آبادی به بازار توافقی ارز / قیمت ارز کاهش می یابد؟

رئیس کل بانک مرکزی گفت: راه‌اندازی بازار توافقی عرضه و تقاضای ارز با عمقی که به این بازار می‌دهد، به نظرم می‌تواند تقاضای‌های واقعی را پوشش داده و در تعادل و آرامش بازار ارز تاثیرگذار باشد.

به گزارش صدای بورس، علی صالح آبادی در پایان جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت بازار ارز گفت: از هفته گذشته در تعاملی که با کانون صرافان و صرافی‌هاای معتبر و صادرکنندگان داشته جمع‌بندی کردیم که بازار توافقی عرضه و تقاضای ارز را راه‌اندازی کنیم.

وی گفت: از هفته گذشته امکان انجام معامله‌های توافقی ارز در بازار فراهم شده و از دیروز هم در بازار متشکل ارزی این اقدام صورت گرفت و مقرر شد تنها در صرافی‌ها نباشد و به بازار متشکل ارزی بیاید.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: زمانی که در بازار متشکل ارزی این اقدام صورت گیرد، به این علت که عرضه و تقاضا در سامانه مشخصی که در اختیار صرافی‌ها و بانک‌ها قرار دارد، انجام می‌شود، طبعا عمق این بازار افزایش پیدا می‌کند و پیش‌بینی ما این است که صادرکنندگان متعددی که علاقمند هستند که ارز را وارد این سامانه کنند و با ما هم مذاکراتی داشتند ارز خودشان را در این سامانه عرضه می‌کنند و قیمت‌ها هم در این بازار براساس مکانیسم عرضه و تقاضا خواهد شد. لذا با عمقی که این بازار پیدا می‌کند به نظرم می‌تواند تقاضای‌های واقعی را پوشش دهد و در تعادل و آرامش بازار ارز تاثیرگذار باشد.

کد خبر 454027

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • جزئیات توافق ریلی برای ترانزیت پنج میلیون تنی

    جزئیات توافق ریلی برای ترانزیت پنج میلیون تنی

    معاون بازرگانی و بهره برداری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران جزئیات توافق سه جانبه ایران - قزاقستان - ترکیه برای ترانزیت پنج میلیون تنی ریلی را اعلام کرد و گفت: تعرفه‌های این ترانزیت مشخص شده و درآمد ارزی مناسبی برای ایران خواهد داشت.

  • معاون وزیر اقتصاد: تمام دغدغه دولت کنترل تورم است

    معاون وزیر اقتصاد: تمام دغدغه دولت کنترل تورم است

    معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌گوید: دولت در حال حاضر به کنترل تورم به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌ها و اولویت‌های خود نگاه می‌کند.

  • جزئیات کارت نان چیست؟

    جزئیات کارت نان چیست؟

    معاون وزیر جهادکشاورزی ضمن تشریح جزئیات طرح هوشمندسازی نان در زمینه نهاده‌های معوقه تولیدکنندگان گفت که به زودی این نهاده‌ها تحویل داده خواهد شد.

  • آغاز تشکیل اوپک در حوزه خزر

    آغاز تشکیل اوپک در حوزه خزر

    مدیر گروه مطالعات انرژی وین گفت: قیمت شرکت ملی نفت ایران بر اساس ارزش اسمی و با احتساب دلار تقریبا ۱۰ هزار تومان آن مقطع از شرکت آرامکو بالاتر در آمد. در صورت برنامه‌ریزی و بهره‌برداری از فرصت‌ها، هنوز امکان ارتقا در سطح یک قدرت انرژی جهانی باقی است.

  • واردات خودرو زیر ۱۰ هزار دلار عملی است؟

    فقط می‌توان خودرو ۲۰ ساله وارد کرد

    واردات خودرو زیر ۱۰ هزار دلار عملی است؟

    اخیراً وزیر صمت وعده داده که واردات خودروهای اروپایی با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار در دولت بررسی می‌شود. آیا خودروهای زیر ۱۰ هزار دلار در بازار اروپا وجود دارد؟ اگر وجود دارد چه ویژگی‌هایی دارند و چقدر کاربردی هستند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =