آمادگی فائو برای حمایت از احیای اراضی تخریب شده

نماینده موقت فائو در ایران بر هدف این سازمان برای کمک به ترویج مدیریت پایدار اراضی، احیای اراضی تخریب شده و خاک‌های فقیر تاکید کرد.

به گزارش صدای بورس، نمایندگی سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران، در مراسمی به مناسبت بزرگداشت روز جهانی مبارزه با بیابان‌زایی و خشکسالی که به میزبانی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، حضور یافت و در این رویداد بر تعهد خود برای ترویج مدیریت پایدار زمین و احیای اراضی تخریب شده تاکید کرد.

در این مراسم که در سازمان مدیریت آبخیزداری و منابع طبیعی برگزار شد، آقای الکساندر فدلوف، نماینده موقت فائو در ایران بر اثرات بیابان‌زایی و تخریب زمین و نحوه تاثیر آن‌ها بر افزایش خطر آب و هوای بد ناشی از تغییرات اقلیمی اشاره کرد.

نماینده موقت فائو در ایران با اشاره به شعار امسال روز جهانی مبارزه با بیابان‌زایی و خشکسالی «برخاستن از خشکسالی، با هم» تاکید داشت که دستیابی به این هدف منوط به رویکردی جمعی و تکیه بر کمک‌های اجتماعی است.

فدلوف در بخشی از سخنرانی خود با اشاره به رویکرد فائو گفت: فائو برای مهار اثرات منفی بیایان زایی و تخریب اراضی، راهبردهای مختلفی را در راستای احیای اراضی خشک و تخریب شده به‌کار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: ابهام در میزان تأمین اراضی نهضت مسکن


به گفته نماینده موقت سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد در ایران، فائو از راهبردهای متفاوتی برای احیای اراضی خشک و تخریب شده برای مهار اثرات اجتماعی، اقتصادی و محیطی زیانبار تخریب زمین و بیابان زایی استفاده می‌کند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد فائو و شرکای دیگر سازمان ملل که در حوزه «کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با بیابان زایی» فعال هستند، خود را به حمایت از اجرای این کنوانسیون در راستای افزایش تاب‌آوری در برابر تغییرات اقلیمی و خشکسالی، متعهد می‌دانند.

به گزارش مهر، فدلوف در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت که فائو به عنوان نهاد پیشروی ملل متحد در زمینه ارتقاء و پیشبرد توسعه کشاورزی تاب‌آور بر یافتن راه‌حل‌های طبیعی برای رسیدگی به چالش‌های پیچیده و همچنین تأمین پایدار نیازهای ما تمرکز دارد.

کد خبر 453992

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =