سودهای رسوبی سهامداران به کجا رسید؟

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: واریز به موقع سودهای رسوبی سهامداران از طریق سامانه سجام، منجر به کارایی بیشتر بازار بورس و اعتمادبخشی به بازار سرمایه می‌شود.

صدای بورس - محبوبه قرمزچشمه؛ یکی از مهمترین مطالبات سهامداران واریز سودهای رسوب شده در شرکت‌ها است. شاید در ظاهر عدد قابل توجهی نباشد اما در مجموع رقم بسیار بزرگی است که انباشت موضوعات بورسی آن را در سایه قرار داده است. سجام بهانه طفره رفتن از پرداخت سود را برداشته است و مراجع ذی صلاح باید با استفاده از 3 اهرم تعیین ضرب‌العجل، در نظرگرفتن اقدامات تنبیهی برای متخلفان و افشای نام متخلفان، واریز سودهای رسوب شده را تسریع کند.

سودهای رسوبی سهامداران به کجا رسید؟
پرداختی که گره از مشکل مردم می‌گشاید

مهدی طغیانی در گفتگو با خبرنگار صدای بورس در خصوص واریز سودهای رسوبی سهامداران شرکت‌های بورسی، گفت: پیش از این هر کدام از شرکت ها خودشان به طور مستقیم با سرمایه گذار و سهامدار طرف بودند اما اکنون با راه اندازی سامانه سجام بهموقع و به شکلی یکپارچه سودهای سنواتی پرداخت می شود.

سود سهام مردم همان حق الناس است
طغیانی افزود: این سامانه امکان پرداخت سودهای سهامداران از سوی شرکت‌ها را همراه با نظارت مراجع ذیربط فراهم کرده است که این امر باعث می شود، سود سهام مردم که همان حق الناس است در حساب شرکت ها نماند و حقی از آنها تضییع نشود.

پرداختی که گره از مشکل مردم می‌گشاید

وی با اشاره به لزوم پرداخت سودهای رسوبی سهامداران، ادامه داد: هر چقدر که سود سهام مردم در حساب شرکت‌ها بماند، ضررش متوجه سهامداران است اما پرداخت به موقع این سود می‌تواند در شرایط تورمی امروز گره‌ای از زندگی سهامداران خرد باز کند و از طرفی ارزش سود سهام آنها نیز از بین نمی رود.


بیشتر بخوانید

بورس؛ مقصد بعدی اسنپ/ استقلال جلوتر است یا پرسپولیس؟


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برخی اعتماد را این طور تعریف می‌کنند که مثلا نباید سهام افت ارزش داشته باشد و یا هر روز سودهای بالا دهد اما از جهتی در واقع واریز به موقع سود سهامداران به حساب آن‌ها کارایی بازار را بالا می‌برد و موجب اعتمادبخشی به بازار بورس می‌شود.
طغیانی در پایان تاکید کرد: اینگونه اقدامات از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار به تسهیل روابط سهامداران و شرکت ها و همچنین کارآمدی و اعتماد بیشتر به بازار سرمایه کمک می کند.

کد خبر 453947

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =