۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
گوجه ربی ارزان شد

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: ۲.۵ برابر مصرف کشور تولید رب گوجه فرنگی داریم که با این وجود کمبودی در تولید این کالا نداریم.

به گزارش صدای بورس، مصطفی دارایی نژاد گفت: قیمت کنونی هر کیلو گوجه ربی ۴ هزار و ۸۰۰ تومان است و هیچ گونه محدودیت و کمبودی در عرضه وجود ندارد.

به گفته او، قیمت هر کیلو گوجه ربی از ۶ هزار تومان به ۴ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است.

دارایی نژاد گفت: با توجه به کاهش قیمت گوجه فرنگی به عنوان ماده اولیه تولید، نوسان رب گوجه و درخواست تولیدکنندگان برای اصلاح قیمت ارتباطی به این محصول ندارد.


بیشتر بخوانید: قیمت رب افزایش می‌یابد؟


قیمت رب گوجه تغییری نداشته

آقای قاسمعلی حسنی گفت: رب گوجه فرنگی تا قبل از اصلاح نظام یارانه جزو کالاهای تحمیلی بود که توسط شرکت های توزیع کننده داده می‌شد، اما بعد از مردمی سازی یارانه ها دیگر خبری از توزیع انبوه کالا نیست.

به گفته او، با مردمی سازی یارانه ها و آزادسازی قیمت ها تولیدکنندگان رب گوجه منتظر تصویب قیمت های جدید هستند و همین امر منجر به عرضه محدود محصول شده است.

حسنی می گوید: ۲.۵ برابر مصرف کشور تولید رب گوجه فرنگی داریم که با این وجود کمبودی در تولید این کالا نداریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: طی روزهای اخیر عرضه رب گوجه به بازار محدود شده، چرا که تولیدکنندگان به واسطه افزایش هزینه های تولید در انتظار تصمیم سازمان حمایت برای اصلاح قیمت هستند و تاکنون هیچ گونه تغییری در نرخ این کالا وجود نداشته است.

کد خبر 453816

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • میوه ارزان شد؟

    میوه ارزان شد؟

    رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی گفت: با توجه به تنوع میوه های نوبرانه، قیمت تمامی اقلام میوه نسبت به هفته گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

  • عرضه رب گوجه فرنگی کم شد

    عرضه رب گوجه فرنگی کم شد

    دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: طی روزهای گذشته، عرضه رب گوجه فرنگی به بازار محدود شده است زیرا تولیدکنندگان در انتظار تصمیم سازمان حمایت برای اصلاح قیمت هستند.

  • رب گوجه‌فرنگی کمیاب شد

    رب گوجه‌فرنگی کمیاب شد

    بررسی وضعیت کالاهای اساسی و اقلام ضروری خانوار در هفته آخر خرداد ۱۴۰۱ حاکی از ثبات نسبی قیمت‌ها و کمبود رب گوجه فرنگی است.

  • قیمت رب افزایش می‌یابد؟

    رب گوجه فرنگی کمیاب شد

    قیمت رب افزایش می‌یابد؟

    رب گوجه فرنگی در بازار کمیاب شد. گویا این بار نوبت به تولیدکنندگان این محصول رسید تا در آستانه فصل تابستان و وفور گوجه در بازار دست از توزیع بکشند. آیا با این شرایط قیمت رب افزایش می‌یابد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =