۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
کوتاه مدت بازار را خریدار باشید

امروز با توجه به اخبار مخابره شده روز پنجشنبه انتظار هیجان خرید و فروش را در بازار داشتیم ولی این شرایط کوتاه‌مدت است.

صدای بورس - میثم قریشی؛ با افزایش نرخ بهره اوراق قرضه آمریکایی، بازارها در تمام نقاط جهان به سرعت واکنش نشان دادند و اصلاحی بزرگ را رقم زدند. در ایران نیز علاوه بر خبر بهره فدرال رزرو، تحریم پتروشیمی‌ها از سوی خزانه‌داری آمریکا مزیت بر علت شد تا بورس تهران از همان ابتدا با عرضه‌های زیاد شروع کند و تا پایان وقت معاملاتی هیجان فروش پا برجا بماند. مریم محبی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با صدای بورس به تشریح شرایط این روزهای بازار سرمایه پرداخت.

وی گفت: امروز با توجه به اخبار مخابره شده روز پنجشنبه انتظار هیجان خرید و فروش را در بازار داشتیم ولی این شرایط کوتاه‌مدت است و بازار بهبود پیدا می‌کند. فردا هم هیجان فروش زیاد است اما گروه‌های پتروپالایشی و فلزات می‌توانند شرایط بهتری را داشته ‌باشند.


بیشتر بخوانید: سریعترین پرداخت سود در "ومهان" اتفاق می‌افتد


محبی افزود: قطعی برق روی گروه سیمانی‌ بر خلاف سود سودسازی خوب این گروه، اثر منفی دارد. بازار اخبار این روزهای برق را پیشخور می‌کند که این مطلب از شکل معاملات این گروه مشخص است. بانکی‌ها جزء عقب‌مانده‌ترین سهم‌های بازار هستند و با وجود ارزندگی در دامنه منفی خرید و فروش می‌شوند زیرا دلیل کافی برای رشد این نمادها وجود ندارد و تا زمانی که اخبار خوب نیاید، محرک رشدی برای این شرکت‌های ارزنده وجود ندارد.

این فعال حوزه بورس تصریح کرد: در گروه خودرو اما داستان متفاوت است، خودرویی‌ها منتظر به سرانجام رسیدن برجام هستند. پتانسیل رشد پنهان در این گروه وجود دارد که می‌تواند باعث کسب سود سهامداران شود اما تا زمانی که اخبار مثبتی از مذاکرات وجود نداشته باشد نباید انتظار حرکت خاصی را در نمادهای خودرویی داشته باشیم؛ مثبت خوردن امروز این گروه جذاب دلیل خاصی نداشت. به نظر می‌رسد شاخص کل با مهندسی که اتفاق می‌افتد، مثبت معامله شود اما هم‌وزن با توجه به فرمولی که دارد کمتر دستکاری می‌شود و نباید انتظار رشد شارپی هم‌وزن را داشت.

کد خبر 453743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =