۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
خودرو گران نشد

بررسی ‌ها از بازار خودروی پایتخت در روز جاری (چهارشنبه، ۲۵ خردادماه) حاکی از ثبات نسبی قیمت‌ها در اکثر خودروها و البته تداوم رکود در خرید و فروش‌هاست.

به گزارش صدای بورس، آن‌طور که نمایشگاه‌داران اعلام کرده‌اند در هفته‌ای که گذشت پژو پارس تنها خودرویی بوده که با افزایش چهار تا پنج میلیون تومانی قیمتی همراه شده که دلیل آن نیز عرضه بسیار کم آن عنوان شده است.

در این میان خودروی دنا پلاس با افت ۲ تا سه میلیون تومانی مواجه شد. همچنین تارا اتوماتیک نسبت به هفته گذشته کاهش هشت میلیون تومانی نشان می‌دهد.

به گفته رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران، در هفته جاری شاهد بودیم برخلاف هفته گذشته که نرخ دلار ثابت بود اما قیمت خودرو افزایش می‌یافت، این هفته با افزایش نرخ ارز، قیمت‌ها ثابت ماند. به‌طوری که فروشندگان نیز حاضر به فروش خودرو نبودند و خریداران نیز کمتر مراجعه می‌کردند و در مجموع رکود حاکم بود.


بیشتر بخوانید: قرعه کشی خودرو به اختلاف بیشتر قیمت کارخانه و بازار آزاد دامن می‌زند


«سعید موتمنی» گفت: وقتی قیمت دلار در کانالی بالا رفته و برای چند وقت ثابت شود، آن وقت است که افزایش قیمت‌ها آغاز می‌شود.

وی افزود: در هفته جاری با وجود افزایش نرخ ارز، حتی قیمت خودروهای وارداتی با افزایش مواجه نشد.

به گزارش ایرنا، این مقام صنفی تاکید کرد: از آنجایی که هنوز هیچ جزئیاتی از دستورالعمل واردات خودرو مشخص نشده، بازار نیز هیچ واکنشی نداشته است.

کد خبر 453613

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • افزایش ۲۴ درصدی حمل و نقل کانتینری در بنادر عربستان

    افزایش ۲۴ درصدی حمل و نقل کانتینری در بنادر عربستان

    حجم جابجایی کانتینر در بنادر عربستان در ماه می گذشته با ۲۴ درصد افزایش سالانه به ۶۰۰۱۰۷ کانتینر رسید.

  • قیمت خودروهای سایپا

    قیمت خودروهای سایپا

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • پیش‌بینی قیمت خودرو

    پیش‌بینی قیمت خودرو

    نوسان قیمت خودرو در بازار کشور همچنان ادامه دارد. کارشناسان پیش‌بینی‌های متفاوتی از قیمت‌ها در آینده می‌کنند.

  • مافیا یا قرعه‌کشی؛ پشت پرده ثبت‌نام خودرو چیست؟

    مافیا یا قرعه‌کشی؛ پشت پرده ثبت‌نام خودرو چیست؟

    بعد از سرگردانی مردم در اعلام اسامی برندگان سیستم یکپارچه خودرو موضوع استفاده از ربات و نفوذ آن در سیستم قرعه‌کشی خودرو مطرح شد. رباتی که سیستم را هک می‌کند و تعداد زیادی خودرو ثبت‌نام می‌کنند. البته مدیرعامل شرکت مگا، مجری طرح‌های فروش اینترنتی خودرو این موضوع را رد کرد.

  • دلار در بازار آزاد چند شد؟

    دلار در بازار آزاد چند شد؟

    رئیس کانون صرافان ایران گفت: قیمت ارز در دو روز گذشته از ۳۳ هزار و ۶۰۰ تومان به ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان در روز جاری کاهش داشته است و کاهش قیمت ارز در روزهای آینده هم ادامه‌دار خواهد بود.

  • تغییر اسامی برندگان خودرو با هکرها

    تغییر اسامی برندگان خودرو با هکرها

    دبیر انجمن خودروسازان گفت: یکی از معاونین وزیر صمت مدعی است، هکرها در ازای دریافت مبلغی، فهرست برندگان قرعه‌کشی خودرو را تغییر می‌دهند.

  • بازی «دو سر بُرد» امارات در بازار نفت

    ایران فرصت طلایی را از دست داد؟

    بازی «دو سر بُرد» امارات در بازار نفت

    سر و صداهای جنگ در اوکراین آرام‌تر از ۳ ماه پیش به نظر می‌رسد، اما واقعیت این است که جنگ در مسیرهایی متفاوت در حال سرعت گرفتن است و ای بسا آینده جهان را تغییر بدهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =