مافیا یا قرعه‌کشی؛ پشت پرده ثبت‌نام خودرو چیست؟

بعد از سرگردانی مردم در اعلام اسامی برندگان سیستم یکپارچه خودرو موضوع استفاده از ربات و نفوذ آن در سیستم قرعه‌کشی خودرو مطرح شد. رباتی که سیستم را هک می‌کند و تعداد زیادی خودرو ثبت‌نام می‌کنند. البته مدیرعامل شرکت مگا، مجری طرح‌های فروش اینترنتی خودرو این موضوع را رد کرد.

به گزارش صدای بورس، اخیرا قرعه‌کشی سامانه یکپارچه خودرو انجام شد. اما این قرعه‌کشی حواشی زیادی داشت. برخی از شرکت‌کنندگان بعد از اینکه برنده شدند، اسم آنها در لیست رزرو قرار گرفت. برای برخی هم شرایط برعکس بود. بعد از این ماجراها برخی احتمال هک شدن سامانه از سوی ربات باند عباس‌آباد را دادند.

البته جعفر توحیدی، مدیرعامل شرکت مگا، مجری طرح‌های فروش اینترنتی خودرو گفت: «برخی می‌گویند باندی به اسم «باند عباس آباد» با استفاده از ربات، در سیستم فروش خودرو نفوذ کرده و این سیستم را هک می‌کند که باعث می‌شود تعداد زیادی، خودرو ثبت‌نام کنند، اما این کار امکان‌پذیر نیست.»

باند عباس‌آباد خرید و فروش حواله‌های خودروی اختصاصی را در تعداد بالا انجام می‌دهد. باندی که گفته می‌شود دفاتر آن در عباس‌آباد، قلب خرید و فروش خودرو در پایتخت است.

در گزارشی با عنوان نقش «باند عباس‌آباد» در قرعه‌کشی خودرو چیست؟ به جزئیات نحوه کار این باند پرداخته شده است. افرادی که با سرمایه‌های بیش از هزار میلیاردی، باعث کلاهبرداری در سیستم فروش خودرو می‌شوند. اما چرا برخی این احتمال را دادند؟ آنها می‌گویند تجربه ثبت‌نام بیش از ۳۰ بار و منتخب نشدن در قرعه‌کشی را داشته‌اند. در حالی که پیشنهادهایی هم بوده که در مقابل پرداخت مبالغی می‌توانند برنده قطعی باشند.

موضوع باند عباس‌آباد از سوی مدیرعامل شرکت مگا، مجری طرح‌های فروش اینترنتی خودرو رد شد. او همچنین گفت: «در ابتدای اجرای طرح سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، تعدادی به عنوان نفرات اصلی و برخی به عنوان رزرو انتخاب شدند که اکنون اعلام شده به تمامی نفرات خودرو اختصاص می‌یابد.»

ثبت‌نامی‌هایی که هیچ وقت برنده نشدند

برخی مخاطبان نیز خبر از وجود افرادی در تهران و سایر شهرها می‌دهند که خودرو را به قیمت کارخانه دریافت می‌کنند و در بازار آزاد می‌فروشند نظر کاربران را می‌خوانید.

«وقتی سیستم اشکال داره یکی مثل من با ۴۹ سال سن و ۴۹ بار ثبت‌نام در ایران‌خودرو که‌ نه ماشین و نه پلاک فعالی داشتم برنده نمی‌شم. از زمانی که ۲۰۶، ۵۹ میلیون بوده من یک بند در قرعه‌کشی‌ها شرکت کردم.»


بیشتر بخوانید: حذف قرعه کشی ۵۰ مدل خودرو تا پایان شهریور


«ازابتدای قرعه‌کشی به‌نام خودم همسرم و سه فرزندم ثبت‌نام کردم. کل وسیله نقلیه ما یک دستگاه موتورسیکلت هست. ولی هیچ‌وقت حتی توی رزروها هم در نیومدیم. الانم قیمت کارخانه بالا رفته و دیگه حتی درصورت برنده شدن هم قادر به پرداخت وجه نیستیم.»

«۳۶ بار ثبت نام کردیم و هیچی به ناممون درنیومد. همیشه در مقابل قانون وعرف و.. سرتعظیم فرود آوردیم.»

«برنده اعلام شدم. بعد یک روز زد کلا داخل رزروها هم نیستم. یکی زنگ زده۱۰ تومان بده بار بعدی تضمینی دربیای.»

«اتفاقا خیلی هم خوب سیستم رو هک می‌کنن. حیف که کسی پیگیر نمی‌شه. ۴۰ میلیون می‌گیره ثبت‌نام با برنده تضمینی می‌کنه.»

برنده شدم، هک در کار نیست

به گزارش تجارت نیوز، در این میان برخی نیز اعتقادی به ماجراهای پشت پرده خودرو ندارند. آنها می‌گویند در قرعه‌کشی خودرو برنده شدند و خبری از هک نیست.

« با این خبرها می‌خواهند فروش خودرو را در بورس کالا ببرند.»

«من ایران‌خودرو برنده شدم. بعد که دوباره استعلام گرفتم نوشت شما برنده نشده‌اید نذارید.»

«من پس خوش‌شانس بودم که بار سوم برنده شدم. هک کجا بود باید تمام شرایط رو داشته باشی تا ماشین به اسمت در بیاد.»

کد خبر 453476

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • قیمت محصولات سایپا؛ امروز ۲۴ خرداد ۱۴۰۱

    قیمت محصولات سایپا؛ امروز ۲۴ خرداد ۱۴۰۱

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • قیمت محصولات ایران خودرو؛ امروز ۲۴ خرداد ۱۴۰۱

    قیمت محصولات ایران خودرو؛ امروز ۲۴ خرداد ۱۴۰۱

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • خودرو گران نشد

    خودرو گران نشد

    بررسی ‌ها از بازار خودروی پایتخت در روز جاری (چهارشنبه، ۲۵ خردادماه) حاکی از ثبات نسبی قیمت‌ها در اکثر خودروها و البته تداوم رکود در خرید و فروش‌هاست.

  • قرعه کشی خودرو به اختلاف بیشتر قیمت کارخانه و بازار آزاد دامن می‌زند

    قرعه کشی خودرو به اختلاف بیشتر قیمت کارخانه و بازار آزاد دامن می‌زند

    دبیر انجمن خودروسازان گفت: خودروهایی که بیشترین اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار را دارند از متقاضی بیشتری برای خرید برخوردارند و نقدینگی سرگردان با هر بار ثبت‌نام قرعه‌کشی خودرو وارد این بازار می‌شود.

  • قیمت خودروهای سایپا

    قیمت خودروهای سایپا

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • قیمت محصولات ایران خودرو

    قیمت محصولات ایران خودرو

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • قیمت خودروهای سایپا امروز چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت خودروهای سایپا امروز چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =