برق سه وزارتخانه پرمصرف در تهران قطع شد

برق ۱۵ اداره پرمصرف پایتخت شامل سه وزارتخانه و چندین سازمان ملی و استانی در راستای برخورد با ادارات پرمصرف شهر تهران، امروز قطع شد.

به گزارش صدای بورس، به دنبال هشدارهای داده شده مبنی بر لزوم خاموش کردن سامانه‌های سرمایشی ادارات از ساعت ۱۳ که پیش از این اطلاع‌رسانی شد، با گذشت ۲۴ ساعت از اعلام موضوع، برق ۱۵ دستگاه اجرایی که توجهی به هشدارهای ارائه شده نکرده بودند، قطع شد.

کامبیز ناظریان با بیان اینکه اولویت اصلی وزارت نیرو در سال جاری، تامین برق بخش خانگی است، گفت: پیش از این به صورت مکرر به ادارات پر مصرف کلانشهر تهران هشدار داده شده است که با کاهش حداقل ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات اداری، کاهش حداقل ۶۰ درصدی مصرف در ساعات غیر اداری و خاموش کردن سامانه‌های سرمایشی از ساعت ۱۳، در کاهش بار شبکه توزیع برق و تامین برق مشترکان خانگی همکاری کنند و در غیر این صورت با قطع برق مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: قطع برق ادارات پر مصرف از هفته گذشته آغاز شده و با افزایش دما، برخورد با پرمصرف‌های بخش اداری، شدیدتر خواهد شد.


بیشتر بخوانید: علت خاموشی‌های پراکنده چیست؟


به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، مطابق مصوبه هیات دولت، امروز با کنترل داده‌های حاصل از کنتورهای هوشمند، برق ۱۵ اداره پرمصرف در شهر تهران قطع شد.

ناظریان افزود: امروز، سه وزارتخانه و چندین سازمان ملی و استانی نیز مشمول قطع برق شدند تا مردم مطمئن باشند در مسیر تامین آسایش و رفاه هموطنان، هیچ گونه مدارایی با پرمصرف‌ها نخواهد شد و هر سازمانی که به مصوبه ابلاغی هیات وزیران بی‌اعتنا باشد با قطع برق مواجه خواهد شد.

به گزارش ایلنا، وی اضافه کرد: اسامی این ادارات به هیات وزیران و استانداری تهران نیز اعلام خواهد شد.

کد خبر 453363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =