شرکت‌های حاضر در بورس کالا را دنبال کنید / قطعنامه بر بازار سهام تاثیری دارد؟

پس از تغییرات نرخ ارز و قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بازه کوتاه‌مدت آینده بازار سرمایه را همراه با یکی از کارشناسان مورد بررسی قرار دادیم.

به گزارش صدای بورس؛ حسین حریریان، پس از توافق کشورهای عضو در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر سر درخواست این شورا برای بازگشت ایران به تعهدات خود و گذشتن دلار از سقف تاریخی خود بر آن شدیم نظر یکی از کارشناسان را درباره آینده بازار سرمایه با وجود سایه این موارد بر سر بازار سهام جویا شویم.

شاهین احمدی تشریح کرد: به نظر می‌رسد بازار در یک دوره میان‌مدت حتی تا پایان فصل تابستان با توجه به شرایط زیربنایی مانند نرخ ارز، چه نیمایی و چه نرخ خرد که روند صعودی به خود گرفته‌اند، اگر گپ میان نرخ نیما و آزاد ماندگار باشد، شرکت‌هایی که در بورس کالا فروش دارند با رقابت‌های سنگینی مواجه می‌شوند. این موضوع در عرضه سیمان و فولاد رقابتی را ایجاد کرد که منجر به گپ‌های زیاد شد و در نهایت بالاتر از قیمت پایه محصولات معامله شدند. بدین ترتیب شرکت‌هایی که در بورس کالا فروش دارند، وضعیت خوبی را تجربه می‌کنند.


بیشتر بخوانید: دستگیری ۳۱ نفر از سرشاخه‌های معاملات فردایی ارز و طلا


وی به شرایط کلی بازار اشاره کرد و افزود: به نظر می‌رسد سهام ارزشمندی که شرایط بنیادی خوبی دارند و حتی در برخی موارد از بخش کوچک و متوسط بازار هستند باید با اقبال مواجه شوند، چراکه شاخص هم وزن شرایط خوبی را دارد و می‌تواند برای سرمایه‌گذاری مناسب باشد. توصیه می‌شود افراد علاوه بر سرمایه‌گذاری روی سهم‌های شاخصی که بنیاد خوبی دارند، بخشی از پرتفوی خود را به سهام کوچک و متوسط که به اصطلاح هم وزنی هستند، اختصاص دهند.

این فعال بازار سرمایه سخنان خود را چنین پایان داد: در مورد ریسک‌های پیش‌روی بازار، قطعی برق در تابستان و قطعی احتمالی گاز در زمستان را می‌توان مثال زد. در این بین اما اشاره به ریسک‌های سیاسی خالی هم اهمیت دارد که به واسطه برگشت احتمالی تحریم‌ها ممکن است رخ دهد. این تحریم‌ها ممکن است پس از قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اتفاق بیافتد.

کد خبر 453308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =