دستگیری ۳۱ نفر از سرشاخه‌های معاملات فردایی ارز و طلا

با همکاری بانک مرکزی و پلیس امنیت اقتصادی، ۳۱ نفر از سرشاخه های معاملات فردایی دستگیر و تعدادی از عناصر فعال در این بازار نیز شناسایی شدند.

به گزارش صدای بورس، سردار بهرامی، جانشین پلیس امنیت اقتصادی، با هشدار به فعالان بازار فردایی طلا و ارز، اظهار داشت: ۳۱ نفر از سرشاخه‌های معاملات فردایی دستگیر و تعدادی از عناصر فعال در این بازار نیز با همکاری بانک مرکزی و مراجع قضایی شناسایی شدند.

وی با تأکید بر اینکه معاملات فردایی طلا و ارز، غیرقانونی و قمارگونه است، اضافه کرد: طبق بررسی‌هایی که داشتیم این افراد با ایجاد بازار معاملات فردایی اقدام به ایجاد تقاضای کاذب در بازار طلا و ارز می‌کردند تا قیمت‌ها را افزایش دهند.

جانشین پلیس امنیت اقتصادی اظهار داشت: پلیس با فعالان بازار فردایی، به جرم اخلال در نظام اقتصادی قاطعانه برخورد خواهد کرد.

در جلسه روز ۱۱ خرداد شورای عالی هماهنگی سران قوا که به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد، اختیارات جدید و ویژه ای به بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز داده شد.

به گزارش فارس، براساس مصوبه این جلسه همچنین معاملات فردایی طلا همانند معاملات فردایی ارز، ممنوع و غیرقانونی شناخته شد و فعالان این بازار به جرم اخلال اقتصادی، تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

کد خبر 453296

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • خبرهای جدید در مورد رمزریال

    خبرهای جدید در مورد رمزریال

    معاون فناوری های نوین بانک مرکزی اعلام کرد: در مورد «رمزریال» بانک مرکزی ایران اساسا هدف گذاری بر مبنای حذف بانک ها در مسیر تعاملات مالی و تراکنشی نبوده است ، چرا که بانک ها جزء جدایی ناپذیر تراکنشها هستند.

  • ترس شدید بر بازار رمزارزها مستولی شد

    ترس شدید بر بازار رمزارزها مستولی شد

    بیت‌کوین و اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته پشتیبانی ارزش خود را از دست دادند و احساسات بازار رمزارزها دوباره دچار ترس شدید شد. داده‌های زنجیره‌ای حاکی از افزایش فشار فروش است که می‌تواند منجر به زیان قابل‌توجهی شود.

  • طلای آب‌شده نخرید!

    طلای آب‌شده نخرید!

    به دنبال تعدد سوال‌های مشترک بسیاری از مردم مبنی بر اینکه با توجه به شرایط فعلی بازار سکه و طلا و تغییرات بازار ارز و قیمت طلای جهانی آیا سرمایه‌گذاری در بازار سکه و طلا اقدامی درست است یا خیر؟ دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن منع سرمایه‌گذاران به حضور در بازار طلای آب شده، ورود به بازار سکه و مصنوعات طلا را ایمن‌ترین سرمایه‌گذاری دانست.

  • پیش بینی جدید از قیمت بیت کوین

    پیش بینی جدید از قیمت بیت کوین

    جی‌پی‌مورگان، غول خدمات مالی آمریکا در پیش‌بینی جدید خود می‌گوید بازار رمزارزها پتانسیل رشد بیشتری نسبت به املاک و مستغلات دارد.

  • اجرای آزمایشی رمز ریال / رمز پول ملی عملیاتی می‌شود؟

    اجرای آزمایشی رمز ریال / رمز پول ملی عملیاتی می‌شود؟

    نمونه‌های خارجی به CBDC معروف هستند، می‌توان از یوان دیجیتال چین نام برد که دولت چین این کار را انجام می‌دهد، در کشورهای دیگر مانند آمریکا مصوبه‌ای در سنای این کشور وجود دارد که دلار رمزنگاری شده را منتشرکنند. به‌نظر می‌رسد در آینده باتوجه به رشد اقتصاد در زمینه دیجیتال و اهمیت مالکیت در آن با این نوع از ارزهای ملی بیشتر مواجه شویم.

  • جمع‌آوری ۶۹۱۴ مرکز غیرقانونی استخراج رمز ارز در کشور

    جمع‌آوری ۶۹۱۴ مرکز غیرقانونی استخراج رمز ارز در کشور

    بر اساس اعلام شرکت توانیر، از سال ۱۳۹۸ تاکنون حدود ۶۹۱۴ مرکز غیرقانونی استخراج رمز ارز در ایران جمع آوری شده که برای تدوام جلوگیری از این نوع سودجویی‌ها، اجرای هفت روش‌ شناسایی و برخورد با این مراکز غیرمجاز در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =