پرداخت یارانه نان به مردم حذف شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همه مردم نان را با همین قیمت‌های قبلی دریافت می‌کنند و خواهند کرد. اما مابه التفاوت نرخ آرد آزاد با یارانه ۴۲۰۰ تومانی را دولت به نانوا پرداخت خواهد کرد.

به گزارش صدای بورس، جعفر قادری درباره آخرین تصمیمات برای نحوه اجرای یارانه نان و فروش کیلویی آن و همچنین نتیجه اجرای آزمایشی این طرح در برخی از شهرها اظهار داشت: فروش کیلویی نان هیچ ارتباطی با یارانه نان ندارد و یک بحث مکمل تصمیمات برای فروش نان است و اصلا جزو بر نامه‌های هدفمندی‌های یارانه نیست.

وی ادامه داد: بحث فروش کیلویی نان بیشتر به بحث نظارت و جلوگیری از کم فروشی برمی‌گردد و یک اقدام کیفی‌سازی است. وقتی افراد نان را خریداری می‌کنند از حجم نان به فروش رسیده مطمئن باشد و از فروش زیاد و کم نان جلوگیری می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره نحوه پرداخت یارانه نان به مردم گفت: همه مردم نان را با همین قیمت‌های قبلی دریافت می‌کنند و خواهند کرد. قیمت نان را مانند همین روال به نانوا پرداخت می‌کنند اما مابه تفاوت نرخ آرد با ارز آزاد را با یارانه ۴۲۰۰ تومانی را دولت به نانوا پرداخت خواهد کرد.

قادری با تاکید بر اینکه از آنجایی قیمت نان تغییری نکرده یارانه‌ای هم تحت عنوان یارانه نان به مردم پرداخت نمی‌شود، افزود: اما آرد صنفی و صنعتی که به نان فانتزی و ساندویچی، قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌ها توزیع می‌شود با نرخ آزاد خواهد بود و دولت یارانه‌ای را به تولیدکنندگان این اقلام پرداخت نخواهد کرد.


بیشتر بخوانید: ستاد ویژه‌ای برای برخورد با تخلف کم فروشی نان و آرد تشکیل شد


وی گفت: ساز و کار یارانه دارو هم به همین نحو خواهد بود. بیمار براساس کد ملی ویزیت می‌شود و دارو را از طریق سامانه با همان قیمت‌های قبلی از داروخانه دریافت می‌کند اما مابه تفاوت قیمت دارو با نرخ آزاد با ارز ۴۲۰۰ تومانی را دولت از طریق بیمه‌ها به داروخانه‌ها پرداخت خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت‌ تمام کالاها پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و جهش قیمت اقلامی مانند گوشت قرمز اظهار داشت: درباره قیمت گوشت باید توجه داشته باشیم که پیش از این به دامداران نهاده‌های دامی مانند ذرت، سویا و ... را با ارز ۴۲۰۰ تومانی به فروش می‌رسید اما نهاده‌های دامی در حال حاضر بدون یارانه و با قیمت آزاد به فروش می‌رسند و تمام این تغییر نرخ‌ها به قیمت نهایی گوشت اضافه می‌شود. یا اینکه پیش از این دانه‌های روغنی با یارانه وارد می‌شد اما الان این واردات با قیمت‌ آزاد انجام می‌شود که به طور قطع بر روی قیمت روغن اثر می‌گذارد.

به گزارش ایلنا، وی گفت: چند قلم کالای اصلی داریم وقتی قیمت این کالاها افزایش پیدا می‌کند قیمت تمام کالاهایی هم که از این چند قلم کالای اصلی استفاده می‌کنند و با آن مرتبط هستند، بالا می‌رود. از سوی دیگر وقتی دستمزد و حقوق نزدیک به ۶۰ درصد افزایش داشته طبیعی است که هزینه‌های تولیدکننده هم افزایش یابد. ممکن است که برخی از کالاها ارتباطی هم با اقلامی که ارز ۴۲۰۰ تومانی آنها حذف شده ارتباطی نداشته باشند اما از افزایش دستمزد اثر می‌پذیرند. از این رو ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت کالاها ناشی از این تغییرات است.

کد خبر 453289

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • میزان انهدام دارو حدود ٣٩ درصد افزایش یافت

    میزان انهدام دارو حدود ٣٩ درصد افزایش یافت

    مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اظهار داشت: بیشترین کالاهای انهدام شده و قسمت اعظم کالاهایی که آنجا می‌شوند مواد غذایی، مواد آرایشی و دارو هستند. در بحث دارو سازمان غذا و دارو تحت هیچ شرایطی مجوز بازتوزیعی و واگذاری دارو را حتی به صورت رایگان نمی‌دهد و قرار بر این شده که از این پس دارو پس از کشف به طور مستقیم به وزارت بهداشت تحویل شود.

  • خبرهای جدید وزیر در مورد نان

    خبرهای جدید وزیر در مورد نان

    سید مسعود میرکاظمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: هیچ تغییری در قیمت بنزین صورت نخواهد گرفت و اگر طرحی در جایی اجرا می شود، به معنی این نیست که در کل کشور اجرا می شود.

  • هر کیلو راسته بی استخوان چند؟

    هر کیلو راسته بی استخوان چند؟

    قیمت گوشت قرمز گرم و منجمد در میادین میوه و تره‌بار، در یک ماه گذشته بدون تغییر بوده است.

  • خبرهای جدید در مورد قیمت نان

    خبرهای جدید در مورد قیمت نان

    دبیر اطلاع رسانی ستاد نان اظهار داشت: بانک مرکزی و چند بانک در حال طراحی مدلی هستند و ١۵ استان پایلوت این طرح شدند که از طریق پوز و پایانه فروش نصب شده در نانواها مشخص می‌شود که مردم چقدر نان خریده‌اند تا به همان میزان آرد به آنها اختصاص پیدا کند و اضافه‌تر از آن، آردی به نانواها اختصاص پیدا نمی‌کند.

  • اجرای مرحله اول طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان در تهران

    اجرای مرحله اول طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان در تهران

    معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران از اجرای مرحله اول طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان از امروز در استان تهران خبر داد.

  • یارانه نقدی داریم ، کالابرگ نداریم

    یارانه نقدی داریم ، کالابرگ نداریم

    عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت‌های بانک مرکزی برای ارائه خدمات کارت الکترونیکی به عنوان کالا برگ فراهم نیست فعلا پرداخت یارانه نقدی ادامه پیدا می‌کند، احتمالا بعد از شهریور ماه تکلیف این موضوع روشن می شود.

  • گوشت دوباره گران شد

    گوشت دوباره گران شد

    بررسی بازار گوشت در هفته‌ای که گذشت نشان از افزایش دوباره قیمت گوشت و ثبت رکوردهای جدید دارد. روز گذشته چهار فروند کشتی حامل نهاده‌های دامی در بندر امام خمینی (ره) پهلو گرفتند. اما آیا نهاده‌های وارداتی منجی بازار گوشت قرمز می‌شوند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =