۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
سقوط بیت‌کوین چقدر محتمل است؟

بیت‌کوین روی مرز ۳۰ هزار دلار معامله می‌شود و هیچکس نمی‌داند که ریزش ادامه دارد یا اصلاح تمام شده و بازار به زودی رشد می‌کند اما هنوز سناریو نزولی پررنگ‌تر است.

به گزارش صدای بورس، گرچه بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار حالا بالای ۳۰ هزار دلار معامله می‌شود و خیلی از کارشناسان هم پیش‌بینی صعودی از بازار دارند، اما احساسات بازار منفی است. سیگنال‌های نزولی هنوز هم بیشتر از سیگنال‌های صعودی هستند و به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک یک ریزش دیگر هم رخ دهد. اما سوال اینجاست که چه چیزی باعث ایجاد این احساس منفی در بازار شد؟

طبق توئیتی که شرکت Santiment منتشر کرد معیار سنجش احساسات بازار روندی بشدت نزولی دارد. این یعنی دارندگان بیت‌کوین فعلا انتظار روند نزولی بازار را دارند. البته در چنین شرایطی گاهی ممکن است که روند تغییر کند و نوسانات صعودی غیرمنتظره به دنبال داشته باشد.

تحلیلگر AMBCrypto در مقاله‌ای نوشت: چه بخواهید و چه نخواهید بازار در سال ۲۰۲۲ به پایین‌ترین حد خود می‌رسد. احتمال تسلیم شدن زیاد است.

«به نظر می‌رسد آخرین گام برای نزول هنوز برداشته نشده است. احتمالا به‌زودی بیت‌کوین در محدوده ۲۱ هزار تا ۲۳ هزار دلار معامله می‌شود.».

اگر بیت‌کوین تا ۲۱ هزار دلار ریزش کند آلت‌کوین‌ها هم ریزش سنگینی خواهند داشت و این می‌تواند ضربه بزرگی به فعالان بازار بزند. اخیرا بازار نشانه‌هایی از برگشت خود نشان داد و اگر دوباره سقوط کند وضعیت بازار بشدت بد می‌شود. از طرفی شاخص ترس و طمع بیت‌کوین روی عدد ۱۷ است که نشان‌دهنده دوره ترس شدید بازار است.

به گزارش تجارت نیوز، کارشناسان عقیده دارند که اگر بیت‌کوین تا ۲۱ هزار دلار ریزش کند، احتمالا اکثر آلت‌کوین‌ها بیش از ۵۰ درصد از محدوده قیمتی فعلی خود را از دست می‌دهند. به نظر می‌رسد در صورت سقوط بیت‌کوین، آلت‌کوین‌ها آسیب بیشتری نسبت به بیت‌کوین می‌بینند.

کد خبر 453154

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • سقوط ۹۴۰ میلیارد دلاری بازار کریپتو

    تازه‌های کریپتو

    سقوط ۹۴۰ میلیارد دلاری بازار کریپتو

    امروز ارزش بازار رمزارزها بیش از ۲.۷ درصد رشد کرد و به یک هزار و ۲۴۵ میلیارد دلار افزایش یافت. با این حال، از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون ارزش این بازار با افتی ۹۴۰ میلیارد دلاری روبه‌رو شده است.

  • خطری که بیت‌کوین را تهدید می‌کند

    خطری که بیت‌کوین را تهدید می‌کند

    بیت‌کوین در خطر سقوط به ۲۰ هزار دلار است زیرا قیمت بیت‌کوین الگوی فنی نزولی کلاسیک را تشکیل می‌دهد.

  • وضعیت تلخ بیت کوین

    وضعیت تلخ بیت کوین

    بیت‌کوین ماه‌ها پس از اینکه به بالاترین حد خود رسیده بود در روز دوشنبه پایین‌ترین سطح ۱۸ ماهه خود یعنی زیر ۲۵هزار دلار را تجربه کرد زیرا سرمایه‌گذاران در مواجهه با فروش کنونی بازارهای جهانی از دارایی‌های پرخطر دوری کردند.

  • آیا زمستان بازار کریپتو شروع شده است؟

    آیا زمستان بازار کریپتو شروع شده است؟

    استیبل کوین‌ها، ازجمله terraUSD، به‌عنوان دسته‌ای از دارایی‌های رمزنگاری‌شده معرفی می‌شوند که همان‌طور که از نام آن پیداست، ثبات بیشتری در طول نوسانات بازار ارائه می‌دهند. اما ریزش ترا موجب شد تا سرمایه‌گذاران اعتماد خود را نسبت به فضای مالیه غیرمتمرکز از دست بدهند.

  • ۳ پیش‌بینی از قیمت بیت‌کوین

    ۳ پیش‌بینی از قیمت بیت‌کوین

    پیش‌بینی‌ها از بازار رمزارزها زیاد است اما احتمالا بیت‌کوین اول تا محدوده ۲۳ هزار دلار ریزش کند و بعد روند صعودی شروع می‌شود.

  • داستان لوگوی نارنجی بیت‌کوین را می دانید؟

    داستان لوگوی نارنجی بیت‌کوین را می دانید؟

    علاقه‌مندان تا به امروز به انتشار لوگوهای جدید برای بیت‌کوین ادامه داده‌اند اما جامعه بیت‌کوین هنوز با نمادی روبرو نشده است که نزدیک به ₿ نارنجی محبوب باشد.

  • بیت کوین ریزش کرد

    بیت کوین ریزش کرد

    روند نزولی بازار رمزارزها ادامه دارد و در حال حاضر بیت کوین در کانال ۲۹ هزار دلاری معامله می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =