عرضه تخم مرغ ۳۰ درصد کمتر از نرخ مصوب

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: با آزادسازی قیمت و کاهش مصرف در فصل گرما پیش بینی می‌شود که مازاد تولید به ۱۰۰ هزار تن برسد.

به گزارش صدای بورس، حمیدرضا کاشانی گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۲۴ هزار تومان، معادل هر شانه ۴۴ تا ۴۵ هزار تومان است که با نرخ مصوب ۳۰ درصد اختلاف دارد.

به گفته او، روزانه ۳ تا ۳ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ در کشور عرضه می شود که با آزادسازی ارز و کاهش مصرف در فصل گرما برآورد می شود که تا شهریور ۱۰۰ هزار تن مازاد تولید داشته باشیم.

کاشانی می گوید: با توجه به مازاد تولید و عرضه تخم مرغ کمتر از نرخ مصوب، تداوم و پایداری تولید در معرض خطر است که ظرف ۱۰ روز آینده باید اجازه حذف گله را دهند تا مرغداران بتوانند سرپا بایستند. با توجه به شرایط فعلی تولید و عرضه و تقاضا امسال پتانسیل صادرات ۲۰۰ هزار تن تخم مرغ در کشور وجود دارد، درحالیکه طی سال های گذشته حداکثر میزان صادرات ۶۰ هزار تن بوده است‌.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، با اصلاح نظام یارانه قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد که از همان ابتدا بدلیل مازاد تولید به این نرخ نرسید، بنابراین وزارت جهاد در راستای حمایت از تولید اقدام به خرید حمایتی و حذف تعرفه صادرات کرده چرا که از نرخ فعلی ۳۰ درصد و نرخ واقعی ۵۰ درصد کمتر است.

کد خبر 453152

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • چرا همه چیز گران شد؟

    چرا همه چیز گران شد؟

    تبعات تصمیم جدید دولت برای حذف ارز ترجیحی (دلار ۴۲۰۰ تومانی) به تدریج و چنانکه پیش‌بینی می‌شد، به دیگر حوزه‌ها هم کشیده شده است.

  • مرغ ۱۵ هزار تومان کمتر از قیمت مصوب به فروش می‌رسد

    مرغ ۱۵ هزار تومان کمتر از قیمت مصوب به فروش می‌رسد

    رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید و مازاد عرضه بر تقاضا، مرغ کماکان کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود.

  • تکذیب کاهش ۵۰ درصدی تولید گوشت مرغ

    تکذیب کاهش ۵۰ درصدی تولید گوشت مرغ

    مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ضمن تکذیب کاهش ۵۰ درصدی تولید گوشت مرغ در کشور، از صادرات مرغ خبر داد و گفت: اکنون جوجه ریزی طبق روال انجام می‌شود و هیچ مشکلی در تامین گوشت مرغ موردنیاز کشور نداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =