چک‌های تضمین شده باید کد ۱۶ رقمی صیاد داشته باشند

سخنگوی قانون جدید چک گفت: از امروز (۱۷ خرداد) اگر چک تضمین شده‌ای بین افراد مبادله شود که فاقد کد ۱۶ رقمی باشد، قابل پردازش به صورت بین بانکی نخواهد بود.

به گزارش صدای بورس، نادعلی زاده گفت: صادر کننده و متقاضی چک‌های صیادی نیازی نیست اطلاعات چک را در سامانه صیادی ثبت کنند و همانند گذشته می‌توانند از بانک یک فقره چک تضمین شده دریافت کنند.

سخنگوی قانون جدید چک می‌گوید: زمانی که بانک این چک‌ها را صادر می‌کند پیش از تحویل به متقاضی، باید چک را در سامانه صیادی ثبت و صدور آن را انجام دهد. از امروز (۱۷ خرداد) اگر چک تضمین شده‌ای بین افراد مبادله شود که فاقد کد ۱۶ رقمی باشد، قابل پردازش به صورت بین بانکی نخواهد بود و صرفا صادر کننده این چک یعنی بانک، می‌تواند وجه چک را پرداخت کند.


بیشتربخوانید:موجودی حساب چک کافی نباشد از سایر حساب‌ها برمی‌دارند


او در تاریخ ۵ خرداد گفته بود: با شناسه دار شدن چک‌های تضمینی، امکان استعلام مشخصات این چک‌ها فراهم شده و گیرندگان چک‌های تضمینی، می‌توانند به تمام مبادی متصل به سامانه صیاد اعم از پیامک، خودپرداز، برنامک‌ها، اینترنت بانک و همراه بانک مراجعه کرده و اطمینان حاصل کنند که چک به نفعشان ثبت شده باشد. ثبت صدور چک‌های تضمین شده نیز صرفا از سوی بانک‌ها انجام می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ،طبق اعلام بانک مرکزی، امکان صدور چک‌های تضمین شده با شناسه ۱۶ رقمی از ابتدای اردیبهشت امسال برای بانک‌ها فراهم شده است.

کد خبر 453005

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • دوران سوء استفاده از حساب‌های بانکی افراد محجور به سر آمد

    دوران سوء استفاده از حساب‌های بانکی افراد محجور به سر آمد

    بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی باید نسبت به تعیین سطح فعالیت موردانتظار اشخاص حقیقی فاقد شغل یا اشخاص حقوقی غیرفعال اقدام کرده و مراتب را مطابق با رویه‌ای که بانک مرکزی تعیین می‌کند به این بانک اعلام کنند.

  • اوگن فون بوم باورک: اقتصاددان منتقد مارکسیسم

    اوگن فون بوم باورک: اقتصاددان منتقد مارکسیسم

    اوگن ریتر فون بوم- باورک، متولد ۱۲ فوریه ۱۸۵۱ در شهر «برون» امپراتوری اتریش-مجارستان (که امروزه شهر برنو واقع در جمهوری چک است)، اقتصاددان اتریشی است که کمک زیادی به توسعه مکتب اتریش و اقتصاد نئولیبرال کرده است. او در فاصله بین سال‌های ۱۸۹۵ و ۱۹۰۴ به طور متناوب به عنوان وزیر دارایی در دولت اتریش حضور داشته است.

  • تعداد و مبلغ چک‌های برگشتی کاهشی شد

    تعداد و مبلغ چک‌های برگشتی کاهشی شد

    آمار بانک مرکزی درباره چک‌های برگشتی در اولین ماه سال جاری نشان می‌دهد که در این ماه بیش از ۴۷۱ هزار فقره چک برگشت خورده که از نظر تعداد و مبلغ معادل ۲۴.۲ و ۳۷.۶ درصد کاهش داشته است.

  • مسدود کردن وجوه صادرکننده چک برگشتی

    مسدود کردن وجوه صادرکننده چک برگشتی

    طرح قانونی مسدود کردن وجوه صادرکننده ‎ چک برگشتی به اندازه کسری مبلغ چک در حساب‌های بانکی از فردا (شنبه) آغاز می‌شود.

  • پاسخ به ۶۷ پرسش قانون چک

    پاسخ به ۶۷ پرسش قانون چک

    بانک مرکزی طی روزهای گذشته به ۶۷ پرسش متداول در حوزه قانون جدید صدور چک پاسخ داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =