۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
جاماندگان سهام عدالت بخوانند

رئیس سازمان خصوصی سازی از شناسایی جاماندگان سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی خبر داد و افزود: نیاز نیست افراد برای ثبت‌نام به جایی مراجعه کرده یا حتی یک ریال پرداخت کنند.

به گزارش صدای بورس، حسین قربانزاده با بیان اینکه انتهای بند الف تبصره دو قانون بودجه به اختصاص سهام عدالت به مشمولان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و سایر افراد واجد شرایط اشاره دارد، اظهار کرد: در این راستا شناسایی افراد جامانده نیز از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی آغاز و در این راستا چند جلسه برگزار شده است، زیرا برخی بانک‌های اطلاعاتی کامل نبوده و برخی نیاز به اصلاح داشته‌اند.

شناسایی بیش از سه میلیون جامانده در مرحله اول

وی از مشخص شدن تعداد جاماندگان خبر داد و افزود: در آخرین جلسه ای که هفته گذشته با رئیس سازمان بهزیستی، معاون وزیر رفاه و مسئولان کمیته امداد برگزار شد تعداد جاماندگان تحت پوشش این دو نهاد مشخص شدند. بر این اساس این افراد در مجموع حدود سه میلیون و ۳۳۷ هزار و ۷۰۰ نفر هستند که حدود دو میلیون و ۲۵ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی و حدود یک میلیون و ۳۰۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند.


بیشتر بخوانید:

شرط گرفتن سود سهام عدالت اعلام شد


رئیس سازمان خصوصی سازی درمورد پرتفوی افرادی که به عنوان مشمول شناخته شده اند نیز گفت: تا دو هفته اینده پرتفو این افراد مشخص می شود. درواقع کیفیت پرتفو، نوع سهام، میزان سهام هر فرد و روش انتقال مشخص شده و در تیرماه اطلاع رسانی کامل می شود. تفاوتی که پرتفوی این افراد با پرتفوی مشمولانی که سال ۱۳۸۴ انتخاب شدند در این است که درحال حاضر سهام دولت بسیار محدود شده و ابتکار عملی که در ان زمان وجود داشته وجود ندارد. از طرف دیگر دولت تکالیف دیگری در بند الف تبصره دو یا بند ی که رد دیون است و... دارد و تابلوی بورسی سهام دولت کفاف این تکالیف را نمیدهد. باید اولویت سنجی صورت بگیرد که درحال انجام است.

قربانزاده با تاکید بر اینکه افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی لازم نیست برای ثبت نام به جایی مراجعه کنند، توضیح داد: افراد باید توجه داشته باشند که اصلا ثبت نامی وجود ندارد زیرا هویت افراد مشخص و در بانک اطلاعات موجود است. این افراد نباید حتی یک ریال پرداخت کنند. اگر پیامکی ارسال می شود که لینک ثبت نام دارد قطعا کلاه برداری است و ربطی به دولت و وزارت اقتصاد و سازنمان خصوصی سازی ندارد.

ادامه روند شناسایی جاماندگان

وی در ادامه درمورد سایر افراد واجد شرایط نیز گفت: درمورد تعیین سایر افراد واجد شرایط نیز جلسات مجزا درحال برگزاری است. مطابق تبصره ۳ ماده ۳۴ اجرای سیاست های اصل ۴۴ باید با همکاری وزارت رفاه و طبق سازو کاری که پایگاه رفاهی ایرانیان دارد، افراد واجد شرایط بر اساس دهک بندی شناسایی شوند. بر این اساس مرحله بعد دو دهک ابتدایی هستند که باید تا پایان سال سهام عدالت به ان ها تخصیص پیدا کند. این موضوع نیاز به جلسات بیشتری دارد که ممکن است تا چند ماه اینده زمان ببرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس این گزارش درحال حاضر حدود ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت وجود دارد که شناسایی این افراد در سال های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵ صورت گرفته است. طی این سال ها برخی افراد که در دهک های پایین قرار دارند به اینکه مشمول سهام عدالت نیستند اعتراض داشته اند که طبق قانون بودجه سال جاری وضعیت این افراد باید مشخص شده و چنانچه باید مشمول شوند، به آن ها سهام اختصاص یابد.

کد خبر 453002

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ۱۸۷ شرکت و ۳۰۰ دارایی در فهرست واگذاری دولت

    ۱۸۷ شرکت و ۳۰۰ دارایی در فهرست واگذاری دولت

    وزیر امور اقتصادی و دارایی در همایش بزرگ‌ترین رویداد خصوصی‌سازی ایران گفت: طبق قانون بودجه امسال ۱۸۷ شرکت با درصد دارایی‌های مختلف و ۳۰۰ عنوان دارایی متنوع در دستور واگذاری قرار دارد.

  • شش دهک امسال صاحب سهام عدالت می‌شوند

    شش دهک امسال صاحب سهام عدالت می‌شوند

    رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: با توجه به تکلیف بودجه در خصوص واگذاری سهام عدالت، بخشی از ۱۸۷ شرکت، در قالب سهام عدالت به جاماندگان واگذار و ۶ دهکی که سهام عدالت ندارند، امسال سهامدار می‌شوند.

  • سود سهام عدالت جاماندگان از فردا واریز می‌شود

    سود سهام عدالت جاماندگان از فردا واریز می‌شود

    معاون فناوری شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: از امروز صبح کار محاسبات سوده جاماندگان را آغاز کردیم و نهایتاً از فردا اول خرداد می‌توانیم سودها را به حساب شبا سهامداران واریز کنیم.

  • خصوصی‌سازی ها در چارچوب اهداف نبوده است

    خصوصی‌سازی ها در چارچوب اهداف نبوده است

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اهداف ما در خصوصی‌سازی با رویکردها همخوانی ندارد و خصوصی‌سازی صورت گرفته در چارچوب اهداف نبوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    0 0
    سلام لطفا" جاماندگان سهام عدالتی که تحت پوشش نیستند را هم پیگیری فرمائید که به کجا بایستی مراجعه نمایند ؟؟

    پاسخ سایت: سلام فعلا برنامه دولت، اختصاص سهام عدالت به مشمولان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است. اما وعده داده که دیگران مشمولان را نیز شناسایی خواهند کرد.

  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    0 0
    سلام شوهر من سهام عدالت رو داره و سال‌های اول سودش رو دریافت کرده اما این دو دفعه آخر براش سود واریز نشده. الان باید چکارکنه؟

    پاسخ سایت: سلام به سامانه سهام عدالت و یا سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) مراجعه و اطلاعات خود را تکمیل کنید.

  • NL ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    1 0
    چقدر بدبخت هستیم‌ برای یک حلب روغن‌ نباتی هزار جور باید مدارک و شرایط ‌لازمه‌ وای‌خدا‌کمک‌ کن‌به‌این‌ملت‌ برزخی
  • زهرا ۰ IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    2 0
    سهام عدالت نداریم کمیته وبهزیستی هم نیستیم دو دانشجو دارم کی سهام به ما میرسدحقوق هم نداریم
  • علی IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    1 0
    با سلام و ادب،مسئولین محترم،راهکاری اگر ندارین و سهامی برای تخصیص وجود ندارد،میتونین، افرادی که این سهام ها براشون پول خرد هم نیست،سهم ها رو مستردد کنین و به افراد واجد شرایط بدین،اینقدر هم اعصاب خودتون و مردم درمانده رو بهم نریزین.این چه مکافاتیه،بنده جز کمیته امداد و بهزیستی نیستم ولی حداقل حقوق رو دارم اون هم با سه تا بچه و ۱۰۰ هزار تومان هم میتونه یه تغییر هر چند جزعی در زندگیم بده،جالبه که این سهام عدالت برای قشر ضعیف جامعه طراحی شد که یه ذره از دردهای اقتصادی شون کم بشه.کم نشد که هیچ یه درد به درهامون اضافه شد.حالا باید تا وقتی زنده هستیم منتظر سهام باشیم،تازه اگر سهمی باشه که بهمون بدن،التماس دعا
  • مرضیه حدادی IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    2 0
    سلام پس تکلیف اونایی که کمیته ای وبهزیستی نیستن چی میشه اگه عدالتی است باید برای همه یکسان باشه بخدا الان دوماه اجاره خونم مونده ندارم بدم بچه ام سهام نداره کلی منتظر بودم والان میگید الویت با کمیته و بهزیستی هست پس بقیه چی میشن

    پاسخ سایت: سلام دولت اعلام کرده که در حال بررسی و شناسایی افراد جامانده است. ما هر خبر جدید در این مورد را منتشر خواهیم کرد.

  • اصغر محمدی IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    3 0
    من که از بچگی اصلا سهام ندارم باید چکار کنم
  • زهرا باقری IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    با سلام شوهرم بیماری قلبی دارد و سکته خفیف کرده است و دیگر قادر به کار کردن نیست . ما خانواده ۴ نفره هستیم که سهام عدالت نداریم .
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    چرا سهام ها را آزاد نمیکنید تا بتونیم بفروشیم وبه زخم زندگیمون بزنیم. بخدا خیلی گرفتاریم.
  • اکرم IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    سلام من شوهرم گارگر سهام عدالت هم نداریم باید چکار کنیم تو رو خدا در خواست ما رو به مسعولین برسانید
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    1 0
    خواهشا این دفعه عدالت رعایت شود،روزمزدی جماعت هم در نظر بگیرید،خیلیا بخاطر خیلی از مسایل الان پیک موتوری و دستفروش شدن و خیلیا هم هستن که از کارگری به کارفرمایی رسیدن.
  • امیر IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    سلام من فقد فقد خانومم سهام داره خودمو پسرم نداریم تحت پوشش هیچ نهادی هم نیستیم مارو کی ثبتنام میکنن ممنون

    پاسخ سایت: سلام هنوز زمان مشخصی اعلام نکرده اند

  • هاشم IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    سلام ما سهام عدالت نداریم و خانواده چهار نفره هستیم و کارگر هستم چیکار کنم و نه بهزیستی و نه کمیته ای هستیم تکلیف ما چیه میشه لطفاً یه فکری به حال ما بکنین
  • م IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 0
    آها یعنی ما بمون تعلق نمی گیره چون زیره هیچ نهادی نیستیم مگه ما حق نداریم یعنی چی کمیته امداد و بهزیستی کارگر و ندار بره بمیره
  • حسین IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 0
    با سلام و عرض ادب بنده با ۵۰ سال سن دارای ۲ فرزند و حداقل حقوق را دیافت میکنم طبق وزارت کار که نه ماشین دارم و نه منزل درست و حسابی سهام عدالت ندارم ولی خواهر و برادرهای بنده و همینطور همکارانم که از نظر مالی در رفاه کامل هستند سهام عدالت دارند این چگونه عدالتی هستش
    • ناصراصلانی IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      0 0
      سلام من وضع مالیم خیلی ضعیفه و مریض و قادر به کار نیستم و نه خودم ونه خانوادم تحت پوشش سهام عدالت نیستیم
  • ایرانی IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    ماکه تحت پوشش کمیته امدادوبهزیستی نیستیم پس سهام عدالت بهمون نمیدن؟آخه ماهم حق داریم که سهام عدالت بهمون بدن،مسولین امر لطفا مساعدت بفرمایندواینکه بایدبه کجامراجعه کنیم