بازار تا پایان هفته چه وضعیتی دارد؟ / احتمال اصلاح شاخص تا ۱۴۶۰

به نظر می رسد ریزش بازار به دلیل شایعه احتمال سرکوب ارز و پایین آوردن قیمت دلار تا مرز ۲۹ هزار تومان توسط دولت باشد.

صدای بورس - مژده ابراهیمی؛ با توجه به تمایل بالای سهامداران به فروش و بدبینی آنها به بازار، احتمال می رود این جو منفی فردا و همچنین چهارشنبه نیز ادامه داشته باشد تا جایی که شاید اصلاح شاخص تا ۱۴۶۰ ادامه داشته باشد.

سارا انصاریان، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: در هفته گذشته شاخص با ۱.۴ درصدی کاهش به عدد ۱۵۴۱۹۷۹ رسید. همچنین شاخص هم وزن نیز با ۱.۶ درصدی افت مواجه بود که نشان از ریزش تقریبا بیشتر سهام شرکت های کوچک دارد؛ همچنین در هفته گذشته شاهد خروج پول حقیقی به مبلغ ۱۶۳۸ میلیارد تومان بودیم.

وی افزود: ارزش ریالی بازار با افت ۰.۹ درصدی به عدد ۷۵۶۹ همت رسید و ارزش معاملات نیز کل هفته روند نزولی داشت؛ همچنین در روز چهارشنبه به رقم ۳۹۲۱۵ میلیارد ریال رسید.

انصاریان بیان کرد: در هفته گذشته پس از برخورد شاخص به محدوده مقاومتی شاهد فشار عرضه در بازار بودیم. همچنین معاملات منفی خودرو به عنوان سهم تعیین کننده در بازار نیز از عوامل منفی شدن شاخص در هفته گذشته بود.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: بازار امروز نیز با فشار عرضه آغاز شد و به سرعت به کل بازار تسری پیدا کرد؛ به گونه ای که حتی سهام با سودآوری بالا نیز منفی بودند.


  • بیشتر بخوانید:

کدام نیروها اونس جهانی طلا را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند؟


به گفته وی این گونه به نظر می رسد که این امر بخاطر شایعه احتمال سرکوب ارز و پایین آوردن قیمت دلار تا مرز ۲۹ هزار تومان توسط دولت است و از طرفی جلسه این هفته شورای حکام و احتمال تصویب قطعنامه علیه ایران پس از دو سال به منفی شدن بازار این هفته دامن زده است.

انصاریان اظهار داشت: با توجه به تمایل بالای سهامداران به فروش و بدبینی آنها به بازار، احتمال می رود این جو منفی فردا و همچنین چهارشنبه نیز ادامه داشته باشد تا جایی که شاید اصلاح شاخص تا ۱۴۶۰ ادامه پیدا کند.

این فعال بازار سرمایه گفت: چراغ سبز آمریکا برای فروش بیشتر نفت توسط ایران در راستای کنترل قیمت بنزین و همچنین افزایش تقاضا برای کامودیتی ها به واسطه کاهش قرنطینه در چین می تواند چشم انداز آتی بازار را مثبت کند و احتمال عدم تداوم وضع فعلی را افزایش خواهد داد.

کد خبر 452958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =