بازدید مدیرعامل «ومعادن» از روند پیشرفت پروژه های فولاد سرمد ابرکوه

مدیرعامل و جمعی از مدیران شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات طی بازدید از کارخانه فولاد سرمد ابرکوه، از نزدیک در جریان روند پیشرفت طرح های توسعه ای این واحد تولیدی قرار گرفتند.

به گزارش صدای بورس، اردشیر سعدمحمدی در این بازدید، ضمن دریافت گزارش مدیران مربوطه، طی نشست مفصلی، چالش ها و مشکلات جاری اجرای طرح ها را مورد بحث و بررسی قرار داده و نظرات و رهنمودهای لازم را برای پیشبرد بهتر کار، ارائه داد.

وی با اظهار تشکر و قدردانی از تلاش های انجام شده، مدیران مجموعه را به سرعت بیشتر در اجرای طرح های توسعه و توجه ویژه به نیازهای زیرساختی آینده تولید فراخواند.

مدیرعامل هلدینگ «ومعادن» با تأکید بر اهمیت توسعه در بنگاه های تولیدی گفت: شرایط به گونه ای است که مجموعه ها اگر توسعه نداشته باشند می میرند. اجرای پروژه های تعریف شده در زمان مقرر رگ حیاتی مجموعه است که باید در زمان مقرر عملیاتی شود.

وی افزود: استان یزد پتانسیل های صنعتی قابل توجهی دارد و تجارب خوبی از حضور پررنگ شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در این استان وجود دارد. امید می رود با حدود ۳۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری های جدیدی که در فولاد سرمد ابرکوه در قالب اجرای سه پروژه احداث کارخانه فولاد سازی، واحد احیاء و کلاف سازی صورت می گیرد شاهد رشد و توسعه بیشتر این منطقه باشیم.


بیشتر بخوانید:

کدام نیروها اونس جهانی طلا را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند؟


سعد محمدی میزان تولید اشتغال مستقیم با اجرای این سه طرح را بین هزار تا هزارو پانصد نفر اعلام کرد.

وی همچنین در خصوص تأمین زیرساخت های آب و برق واحدهای تولیدی افزود: اولویت تأمین برق مجتمع، با توجه به جمیع جهات بایستی بررسی گردد، ولی نیاز به سرمایه گذاری برای تولید برق به میزان ۳۰۰ مگاوات در برنامه مطالعه قرار گرفته است. همچنین برای تأمین آب مورد نیاز، مطالعات و اقدامات لازم برای استفاده از پساب شهری از طریق احداث تصفیه خانه در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات خاطرنشان کرد: بنا داریم با مساعدت مسئولین استان و در اختیار گرفتن پهنه های معدنی در منطقه، نسبت به تأمین خوراک سنگ آهن مورد نیاز و تکمیل زنجیره تولید در مجمتع فولاد سرمد ابرکوه اقدام کنیم. با این وجود، تمهیدات لازم جهت تأمین بخشی از مواد اولیه از معدن چادرملو هم پیش بینی شده است.

یادآوری می شود مجتمع صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه با هدف توسعه صنایع فولادی و همکاری در برنامه‌های تکمیل زنجیره‌ی تولید با هدف ایجاد توازن و تعادل در مواد اولیه و محصولات و همچنین تعامل با واحدهای صنایع فولادی مشابه به منظور تأمین بخشی از نیازهای فولادی کشور در استان یزد مشغول فعالیت است.

کد خبر 452957

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • چادرملو برای ۹۸۷ نفر شغل ایجاد کرد

    چادرملو برای ۹۸۷ نفر شغل ایجاد کرد

    مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از اشتغالزایی برای  ۹۸۷  نفر در قالب طرح اشتغال خرد و خانگی توسط چادرملو خبر داد.

  • چادرملو به دنبال دستیابی به ۵ طرح دانش بنیان

    چادرملو به دنبال دستیابی به ۵ طرح دانش بنیان

    شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با هدف ساخت و تامین برخی تجهیزات و به روز رسانی فناوری های مدرن معدنی و صنعتی با تکیه بر توان داخلی، در سال گذشته اقدام به عقد تفاهمنامه همکاری با شرکت ماشین سازی اراک نمود و با تاسیس شرکت مدیریت توسعه فن‌آوری صنایع کانسار فعالیت عملی خود را برای محقق سازی این هدف آغاز کرد.

  • سهم معدنی‌ها از فروش دو ماهه بورسی‌ها چقدر بود؟

    سهم معدنی‌ها از فروش دو ماهه بورسی‌ها چقدر بود؟

    بررسی عملکرد فروش ۹۰ شرکت بزرگ معدن و صنایع معدنی بورسی در دو ماهه نخست امسال حاکی از سهم ۲۳ درصدی شرکت‌های یاد شده از جمع فروش شرکت‌های بورسی است.

  • عملکرد مطلوب چادرملو در صنعت استراتژیک

    عملکرد مطلوب چادرملو در صنعت استراتژیک

    معاون مالی و سرمایه انسانی چادرملو گفت :  چادرملو در سال‌های اخیر، با در اختیار داشتن زنجیره کامل فولاد از معدن تا تولید شمش، عملکردی مطلوب در این صنعت استراتژیک داشته است. واحد فولادسازی این شرکت در سال 1400 توانست بیش از ظرفیت اسمی و به میزان یک میلیون و 54 هزار تن فولاد تولید کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =