واریزی صندوق تثبیت به کجا رسید؟/  ۱۳ قسط ۶۵۰ میلیون تومانی؟!

مدیر عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: ۸ و نیم همت صندوق توسعه ملی باید به صندوق تثبیت بازار سرمایه در قالب اقساط ۶۵۰ میلیارد تومانی پرداخت کند.

صدای بورس - محبوبه قرمزچشمه؛ بازار سرمایه با فشار فروش روز خود را آغاز کرد و در ادامه نیز با بیش از ۲۷ هزار واحد ریزش به کار خود پایان داد. قرار بود صندوق تثبیت بازار سرمایه در شرایط بحرانی به کمک بازار سرمایه بیاید اما نزدیک به سه ماه است که صندوق توسعه ملی به تعهد پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان خود به صندوق تثبیت بازار سرمایه عمل نکرده است.

https://www.iribnews.ir/files/fa/news/1400/11/20/7620814_242.jpg
از کل پول تاکنون ۴ همت به عنوان معادل ریالی
دریافت کرده‌ایم و ۸ و نیم همت نیز باقیمانده
است که با پرداخت ماهی ۶۵۰ میلیارد تومان باید تا ۱۳ ماه
دیگر این واریزی‌ها ادامه یابد.

مدیر عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه در ارتباط با واریزی‌های صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: بر اساس توافقی که در سال ۱۴۰۱ انجام شد، قرار بر این است که از صندوق توسعه ملی ماهانه ۶۵۰ میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شود.

وی افزود: بهمن و اسفند ۱۴۰۰ این مبالغ پرداخت شد اما در سال ۱۴۰۱ هیچ گونه دریافتی از صندوق توسعه ملی نداشتیم اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد، با وجود تاخیر این واریزی‌ها انجام می‌شود.

امیر مهدی صبائی در پاسخ به این پرسش که چه میزان از دین صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه مانده‌ است، گفت: ۵۱۰ میلیون دلار کل مبلغ پرداختی صندوق توسعه ملی است، باید این سقف در اقساط پر شود. از کل پول تاکنون ۴ همت به عنوان معادل ریالی دریافت کرده‌ایم و ۸ و نیم همت نیز باقیمانده است که با پرداخت ماهی ۶۵۰ میلیارد تومان باید تا ۱۳ ماه دیگر این واریزی‌ها ادامه یابد.


بیشتر بخوانید: بندی به نفع تثبیت صندوق تثبیت بازار سرمایه/ تاثیر اصلاحیه بودجه ۱۴۰۱ بر بورس


وی در ارتباط با تاثیر عملکرد صندوق تثبیت بازار سرمایه بر بازار سرمایه بیان کرد: فشار فروش به قدری زیاد است که تزریق نقدینگی به تنهایی مشکل بازار را حل نمی‌کند. بازار نسبت به موضوعاتی همچون اخبار سیاسی، تصمیمات کلان در حوزه سیاست‌های پولی دولت، عملکرد شرکت‌ها، انتظارات از سودآوری، فروش بلوکی خودرو، کندتر و پایین‌تر از انتظار عمل کردن برخی گروه‌ها واکنش نشان می‌دهد.

صبائی در ارتباط با این جمله که «با وجود صندوق تثبیت بازار سرمایه، هیچ وقت نباید شاهد ریزش‌های بورسی باشیم»، گفت: این یک برداشت اشتباه از صندوق تثبیت بازار سرمایه است، صندوق تثبیت بازار سرمایه به دنبال کم کردن فشار فروش و کاهش فروش هیجانی است و با عملکرد مثبت این صندوق، بخشی از آثار منفی این بحران‌ها کاهش می‌یابد.

مدیر عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: سازمان برنامه و بودجه باید مساعدت کند و ردیف بودجه تصویب شده را به سازمان تثبیت بازار سرمایه واریز کند.

کد خبر 452947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =