دپوی ۳.۹ میلیون تنی کالای اساسی

آخرین وضعیت کالاهای اساسی در گمرک و بنادر بیانگر دپوی ۳.۹ میلیون تنی کالاهای اساسی است.

به گزارش صدای بورس،فرود عسگری -معاون امور گمرکی گمرک ایران- جزئیات موجودی کالاهای اساسی در گمرک و بنادر تا ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ اعلام کرد.

بر اساس این گزارش در مجموع سه میلیون و ۹۰۶ هزار و ۴۵۰ تن کالای اساسی در گمرک و بنادر وجود دارد که از این میزان حدود سه میلیون تن موجودی بنادر و بالغ بر ۹۰۰ هزار تن دیگر در شناورهای پای اسکله و یا منتظر در لنگرگاه برای تخلیه قرار دارد.

ذرت بازهم در صدر

از موجودی سه میلیون تنی که در ۱۲ بندر قرار دارد عمده کالا به روال گذشته به ذرت با بیش از یک میلیون و ۵۶۰ هزار تن اختصاص دارد.

دانه‌های روغنی با ۳۵۲.۶ هزار تن، گندم ۳۳۷.۴ هزار تن، روغن خام ۳۳۳.۸ هزار تن، جو ۱۶۲.۹ هزار تن، سویا ۱۵۱.۹ هزار تن، برنج ۶۲.۲ هزار تن و شکر ۴۳.۲ هزار تن از دیگر اقلام اساسی موجود در گمرک و بنادر است.

موجودی ۲.۱ میلیون تنی بند امام

اما از موجودی سه میلیون تنی کالاهای اساسی بیشترین میزان در بندر امام خمینی با ۲.۱ میلیون تن و بعد از آن بندر امیرآباد با ۳۲۸.۷ هزار تن قرار دارد.


بیشتربخوانید:امید رهایی / آیا تجارت ایران با دیگر کشورها رونق می‌گیرد؟


در سایر بنادر نیز ۲۳۳.۵ هزار تن بندر شهید رجایی، ۱۶۴.۹ هزار تن نوشهر، ۶۵.۴ هزار تن انزلی، ۲.۴ هزار تن بوشهر، ۲۶.۶ هزار تن چابهار، ۲۲.۴ هزار تن آستارا، ۲۴ هزار تن فریدونکنار، ۳.۱ هزار تن شهید باهنر، ۸۲ تن بندر خرمشهر و ۷۰ تن در بندر لنگه موجود است. موجودی در آبادان نیز صفر است.

۲۶ شناور حامل کالای اساسی در بنادر

این گزارش نشان می‌دهد که موجودی کالاهایی که روی شناورها قرار دارد به بیش از ۹۰۰ هزار تن می‌رسد. این میزان در ۱۳ شناور کنار اسکله با حدود ۲۱۷.۹ هزار تن شامل ذرت، گندم، سویا، شکر، روغن، دانه‌های روغنی و برنج قرار دارد.

همچنین ۱۳ شناور دیگر در لنگرگاه منتظر تخلیه هستند که حدود ۶۸۳.۶ هزار تن کالای اساسی شامل ذرت، روغن، گندم، سویا، دانه‌های روغنی، جو و روغن را با خود حمل می‌کنند.

به گزارش ایسنا،در این رابطه یادآور می‌شود که گزارش نیمه اردیبهشت‌ماه امسال درباره وضعیت کالای اساسی در گمرک و بنادر از این حکایت داشت که در مجموع بیش از سه میلیون و ۹۷۴ هزار تن کالای اساسی موجود بود که بالغ بر ۳.۱ میلیون تن به عنوان موجودی بنادر و بیش از ۸۰۰ هزار تن دیگر در شناورهای پای اسکله یا منتظر در لنگرگاه قرار داشت، بر این اساس با توجه به جریان گردش ورود وتخلیه کالا، تقریبا آمار دپوی کالا نسبت به یک ماه گذشته، ثابت مانده است.

کد خبر 452910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =