فیلم معدوم سازی مرغ ها را باور نکنید

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت: فیلم منتشرشده از معدوم‌سازی مرغ گوشتی در سالن‌های تولید به طور قطع مربوط به بیماری است زیرا حذف مرغ با وزن بالای ۱.۲ کیلوگرم به دلیل کمبود نهاده برای تولیدکنندگان منطقی نیست و ضرر هنگفتی را برایشان در پی دارد.

به گزارش صدای بورس، «حبیب اسدالله نژاد» در خصوص فیلم منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر معدوم‌سازی مرغ‌های گوشتی در سالن‌های پرورش افزود: کاملاً مشخص است آنچه در فضای مجازی در خصوص کلیپ معدوم‌سازی مرغ‌های بیمار در یک واحد مرغداری منتشرشده یک اقدام تعمدی و باهدف بوده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران افزود: مرغ با وزن بالای ۱.۲ کیلوگرم اگر چهار تا پنج روز دیگر نگهداری شود تولیدکننده می‌تواند برای کشتار جهت مصارفی همچون رستوران‌های اکبر جوجه روانه بازار کند بنابراین هیچ تولیدکننده‌ای اقدام به کشتار مرغ زنده در این سن و وزن به بهانه کمبود نهاده نمی‌کند زیرا زیان ناشی از معدوم‌سازی، از زیان نگهداری آن و عرضه به بازار بیشتر است.

وی ضمن محکوم کردن انتشار فیلم معدوم‌سازی مرغ‌های گوشتی توسط اتحادیه و تمامی تولیدکنندگان صنعت طیور گفت: انتشار چنین فیلم‌هایی برای تشویش اذهان عمومی است و اینکه زمان و علت معدوم‌سازی مشخص نیست مورد تأیید مرغداران کشور نیست و جامعه مرغداران از این مسئله گلایه‌مند هستند و این موضوع را محکوم می‌کنند.


بیشتر بخوانید: جوجه کُشی و صف خرید مرغ دو روی یک سکه


وی اضافه کرد: فیلم منتشرشده در فضای مجازی مشخص نیست مربوط به چه زمانی است زیرا ممکن است فیلم کاملاً قدیمی و مربوط به معدوم‌سازی گله‌های بیمار باشد که توسط عده‌ای جهت شیطنت تهیه و اکنون توسط عده‌ای برای اهداف خاص منتشرشده است.

اسدالله نژاد اظهار داشت: آنچه در کلیپ منتشرشده بر اساس ظاهر مشخص است مرغ‌ها بیماری هستند و در حال معدوم‌سازی گله برای عدم انتشار به سایر واحدهای تولیدی است که این امر نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت دامپزشکی، کارشناسان بیمه و جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

اخیراً کلیپی منتشرشده که در آن مرغ‌های بیمار یک واحد مرغداری با وضع دردآوری توسط کارگران مرغداری معدوم و جمع‌آوری می‌شوند. زمان و مکان این کلیپ مشخص نیست و اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور احتمال قدیمی بودن آن را بیان کرده است. پخش این فیلم قطعا با هدف التهاب در بازار و مرتبط کردن آن با حذف یارانه ارز ۴۲۰۰ نهاده‌های دام و طیور است در حالی که مرغ‌های این واحد، دچار بیماری بوده و باید طبق پروتکل‌های مرسوم معدوم می‌شده است. در سال‌های گذشته بیمار شدن گله‌های مرغداری‌ها به بیماری‌های مختلف، امری مرسوم بوده که طبق پروتکل‌های بهداشتی مرغ‌ها جمع‌آوری و معدوم می‌شود و هیچ‌گاه فیلم آن ضبط و پخش نشده است.

اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور هم در اطلاعیه‌ای در این باره اعلام کرد: انتشار کلیپ دردآور معدوم‌سازی مرغ در یکی از واحدهای مرغداری به شکلی شنیع و ناراحت‌کننده و با مقاصدی خاص موجب درد و رنج جامعه زحمتکش مرغداران کشور و احساسات پاک مردم و مرغداران را جریحه‌دار کرد.

به گزارس ایرنا، اتحادیه مرغداران اعلام کرده است: بر اساس تصاویر کلیپ و علائم بالینی مرغ‌های موجود در سالن، به علت بیماری و بر اساس ضوابط بهداشتی دستور معدوم‌سازی این مرغ‌ها تحت عنوان حذف کانون بیماری به منظور جلوگیری از انتشار آلودگی صادر شده که باید این اقدام تحت پروتکل‌های خاص صورت بگیرد. اما در حرکتی مذموم و ناپسند و با اهداف غیرصنفی نسبت به معدوم‌سازی مرغ‌های بیمار به شکلی دردآور اقدام گردیده است.

معدوم‌سازی مرغ با وزن بیش از ۱.۲ کیلوگرم منطقی نیست/ فیلم منتشرشده درباره مرغ‌های بیمار است

کد خبر 452860

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =