افزایش سقف تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن

افزایش سقف تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن از ۱۰۰ به ۴۵۰ میلیون تومان، بخشی از تسهیل‌گری دولت در اجرای قانون جهش تولید مسکن است.

به گزارش صدای بورس، معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد، افزایش سقف تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن از ۱۰۰ میلیون تومان به ۴۵۰ میلیون تومان برای شهر تهران، ۴۰۰ میلیون تومان برای سایر کلان شهرها، ۳۵۰ میلیون تومان برای مراکز استان، ۳۰۰ میلیون تومان برای سایر مناطق شهری و ۲۵۰ میلیون تومان برای مناطق روستایی به ازای هر واحد و همچنین افزایش دوره بازپرداخت از ۱۲ به ۲۰ سال از جمله اقدامات وزارت راه و شهرسازی در بخش تسهیل گیری دولت به شمار می رود.

(مجموع دوران مشارکت مدنی و فروش اقساطی)، ثبت‌نام بیش از ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر متقاضی مسکن در طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور، پیگیری اتمام ساخت ۵۳۰ هزار واحد مسکونی شروع‌شده طرح اقدام ملی مسکن (دارای پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد) است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ،ثبت‌نام از تعداد بیش از ۲۳ هزار سازنده جهت دریافت تسهیلات ساخت مسکن به استعداد ۱۳۶،۳۱۶ واحد مسکونی، آغاز عملیات اجرایی ۱۶۰ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی، کلنگ‌زنی ۳۲۱ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، انعقاد تفاهم‌نامه با نهادهای حمایتی (کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی) و همچنین سازمان اوقاف برای تامین مسکن ۵۲۰ هزار تحت پوشش فاقد مسکن این نهادها در شهرها و روستاهای کشور، برآورد زمانی و مکانی میزان مصالح ساختمانی مورد نیاز برای احداث ۴ میلیون واحد مسکونی و انجام هماهنگی با وزارت صمت برای تأمین مصالح مورد نیاز از دیگر اقدامات است.

کد خبر 452754

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بازار مسکن در تابستان امسال به کدام سو می‌رود؟

    بازار مسکن در تابستان امسال به کدام سو می‌رود؟

    هرچند پارسال سرعت رشد قیمت در همه بازارها به میزان محسوسی کاهش یافت و نرخ‌های بازدهی در همه بازارها در مقایسه با نرخ‌های بازدهی مربوط به سال ۹۹ نزول کرد. بااین‌حال متوسط قیمت مسکن در سال ۱۴۰۰ معادل ۶/۱۶ درصد رشد کرد.

  • چگونه سیاست دستوری به زیان مستأجران تمام می‌شود؟

    چگونه سیاست دستوری به زیان مستأجران تمام می‌شود؟

    در حالی که هدف سیاستگذار مسکن از تصویب و پرداخت وام ودیعه مسکن، کمک به مستأجرها برای پوشش بخشی از هزینه اجاره‌نشینی بود اما آن‌طور که شواهد نشان می‌دهد و برخی مسئولان مرتبط نیز به طور غیررسمی و برخی دیگر علناً اعلام کرده‌اند، این وام در دو سال گذشته به هدف اصابت نکرد.

  • آیا بازار طلا و سکه ملتهب خواهد شد؟

    آیا بازار طلا و سکه ملتهب خواهد شد؟

    با وضعیتی که در حال حاضر داریم اگر واقع‌بینانه بخواهم بگویم، شرایط به گونه‌ای است که قیمت دلار و سکه نرخ‌های پایینی را نسبت به سایر دارایی‌هایی که در جامعه وجود دارد، ثبت کرده است، یعنی نسبت به بازارهای رقیب اصلی مثل بازار مسکن و بازار خودرو.

  • علت رفت‌ و برگشت نرخ امتیاز وام مسکن چیست؟

    علت رفت‌ و برگشت نرخ امتیاز وام مسکن چیست؟

    میانگین قیمت هر فقره اوراق ۵۰۰ هزار تومانی وام مسکن که هم‌زمان با افزایش دو برابری سقف تسهیلات مسکن مسیر صعودی خود را از کانال ۶۰ هزار تومانی شهریور به کانال ۷۰ هزار تومانی در مهر و آبان آغاز کرده بود در آذرماه به میانه کانال ۹۰ هزار تومان رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =