۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
رشد بیش از ۳۰۰ درصدی سود در تپسی

شرکت پیشگامان فن آوری و دانش آرامیس در اردیبهشت ماه توانست مبلغ ۳۴۱,۷۰۴ میلیون ریال درآمد شناسایی کند که عمده آن از کمیسیون دریافتی از سفیران بوده است که نسبت به فروردین ماه که شرکت مبلغ ۲۴۰,۴۴۴ میلیون ریال درآمد داشت، رشد ۴۲درصدی در درآمد را تجربه کند.

به گزارش صدای بورس، به این ترتیب جمع درآمد شرکت در دو ماه نخست از سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۱۴۰۱ بالغ بر ۵۸۲,۱۴۸ میلیون ریال شده است.

افزایش هزینه حمل و نقل به همراه رشد تعداد سفر ها بدلیل کاهش اثر کرونا سبب شده که این شرکت در دو ماه ابتدای سال ۱۴۰۱ با رشد قابل توجه ۱۰۴درصدی درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه شود.

این شرکت در دو ماه نخست از سال مالی ۱۴۰۰ مبلغ ۲۸۵,۱۱۱ میلیون ریال شناسایی کرده بود.

مقایسه عملکرد تپسی در دو ماه نخست سال جاری با مدت مشابه سال قبل

شرح

دو ماه نخست سال ۱۴۰۰

دو ماه نخست سال ۱۴۰۱

درصد تغییر

کمیسیون دریافتی از سفیران

۲۶۳,۶۳۶

۵۵۱,۳۱۷

۱۰۹%

درآمد شناسایی شده

۲۸۵,۱۱۱

۵۸۲,۱۴۸

۱۰۴%

همانطور که مشاهده می شود درآمد شرکت در دو ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۴ درصد بیشتر شده است.

کاهش اثر کرونا مخصوصا از ابتدای ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۰ است که منجر به رشد درآمد "تپسی "در سال ۱۴۰۰ شده است .بخش عمده درآمد شرکت از کمیسیون دریافتی از سفیران است. البته شرکت از خدمات تپسی تلفنی در دو ماه نخست سال جاری مبلغ ۲۶,۲۶۸ میلیون ریال درآمد کسب کرده که در مدت مشابه سال قبل ۱۸,۰۸۹ میلیون ریال درآمد داشت.

بررسی گزارش سالانه

شرکت پیشگامان فن آوری و دانش آرامیس یا همان تپسی در سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۱۴۰۰ در گزارش حسابرسی نشده ۱۲ ماهه مبلغ ۲,۶۶۲,۰۹۸ میلیون ریال درآمد عملیاتی کسب کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲درصد بیشتر شده است.

این شرکت که روند روبه رشد را در کسب درآمد طی می کند توانسته با استفاده از الگوریتم های هوشمند هزینه های عملیاتی خود را مدیریت کند و حاشیه سود ناخالص خود را به ۲۲ درصد افزایش دهد در حالیکه در سال مالی ۹۹ حاشیه سود ناخالص شرکت ۱۴ درصد بوده است.


  • بیشتر بخوانید:

لطیف ۱۰۰ درصد سود تقسیم کرد


همین موضوع سبب شده تا سود ناخالصی بالغ بر ۵۹۷,۶۴۰ میلیون ریال در سال ۱۴۰۰ شناسایی کند که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل ۱۴۲درصد افزایش داشته باشد.

در بخش هزینه ها بنظر می رسد شرکت به میزان تورم با رشد هزینه ها همراه شده ولی توانسته در نهایت مبلغ ۴۳۹,۱۶۵ میلیون ریال سود عملیاتی شناسایی کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲۰ درصد بیشتر شده است.

افزایش حاشیه سود عملیاتی نیز بیانگر عملکرد مناسب شرکت در کنترل هزینه ها و درآمد است.

اگرچه هزینه مالی را شرکت در سال ۱۴۰۰ تا ۲۵ درصد بیشتر کرده اما با کمک سایر درآمد های غیر عملیاتی ، سود خالص شرکت به بیش از ۱۹۲,۷۴۱ میلیون ریال افزایش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ، رشد ۳۰۹ درصدی را تجربه کرده است.

این شرکت در سال مالی ۹۹ مبلغ ۴۷,۱۵۸ میلیون ریال سود خالص داشت.

در نهایت در پایان سال مالی ۱۴۰۰ تپسی برای هر سهم با سرمایه ۱,۱۷۰,۵۲۹ میلیون ریال، ۱۶۵ ریال سود محقق کرد.

سود هر سهم شرکت در سال مالی ۹۹ با همین سرمایه مبلغ ۴۰ ریال ثبت شده است.

در کدال در شرح درآمد تپسی ، کمیسیون دریافتی از سفیران و خدمات تپسی تلفنی ذکر شده لذا چون در جدول نوشته شده بهتر است در متن هم به آن اشاره شود که با رنگ آبی نوشته شده است.

کد خبر 452686

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =