افزایش قیمت به خانه روانکارها رسید

شنیده‌ها حاکی از توافق بر سر افزایش ۴۰ درصدی قیمت است.

صدای بورس - محبوبه قرمزچشمه؛ از ابتدای سال ۱۴۰۱ گروه‌های مختلف بورسی افزایش نرخ گرفتند. در این میان، روانکار نیز با افزایش ۲ برابری قیمت خوراک اولیه و ظروف به دنبال افزایش نرخ محصولات خود بوده‌اند.

انجمن صنفی پالایشگاه‌های تولید روانکار درخواست افزایش قیمت ۱۲۶ درصدی در قیمت روانکارها را ارائه داده است. قیمت روانکارها در توافق بین وزارت صمت،‌ انجمن صنفی پالایشگاه‌های تولید روانکار و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بین ۲۵ تا ۷۵ درصد چکش‌کاری شده که در نهایت شنیده‌های صدای بورس حاکی از توافق بر سر افزایش ۴۰ درصدی قیمت است.

بررسی معاملات گروه روانکارها نشان می‌دهد که از ساعت ۱۲ به بعد معاملات در این گروه با تمایل به سمت مثبت بیشتر بوده و شاید این اخبار افزایش قیمت به فعالان بازار رسیده باشد.

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند، در صورتی این افزایش نرخ بر گروه روانکارها تاثیر مثبت می‌گذاشت که این توافق در رقمی بالای ۱۰۰ درصد انجام می‌شد. افزایش قیمت ۴۰ درصدی تنها ادامه بقای این گروه را تضمین می‌کند.

این خبر در حالی منتشر می شود که شرکت نفت بهران با نماد «شبهرن» امروز با انتشار اطلاعیه ای در کدال از دریافت مجوز افزایش بیش از ۱۰ درصد در نرخ فروش محصولات خبر داده است. در این اطلاعیه آمده است: افزایش قیمت مذکور به دلیل افزایش هزینه های تولید شامل قیمت لوبکات، نرخ ارز و به تبع آن مواد افزودنی، مواد اولیه وارداتی، مواد بسته بندی و سایر هزینه ها می باشد.

مرجع صادرکننده این مجوز، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است. بر اساس این اطلاعیه، از روز ۸ خرداد ۱۴۰۱ نرخ فروش روغن موتور بنزینی و دیزلی شرکت نفت بهران از ۳۲۶.۳۱۷ ریال به ۴۰۷.۸۹۶ ریال افزایش می یابد که معادل ۲۵ درصد رشد است.

کد خبر 452563

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =