آغاز اخذ مالیات از خرید و فروش سکه و درآمد پزشکان

سازمان امور مالیاتی دستورالعمل نحوه دریافت مالیات بر عملکرد سال ۱۴۰۰ از مشاغل و کسب و کارها را اعلام کرد.

به گزارش صدای بورس، داوود منظور معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی، دستورالعمل نحوه دریافت مالیات از عملکرد و درآمد کسب و کارها و مشاغل خرد در سال ۱۴۰۰ را به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرد.

برخی از مفاد این دستورالعمل به شرح زیر است:

۱. بر اساس این دستورالعمل، در صورتی که میزان فروش یا درآمد اصناف، کسب و کارها و مشاغل کمتر از ۳۰ برابر رقم مندرج در تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم معادل یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان باشد، از الزام به پر کردن فرم اظهارنامه الکترونیکی معاف بوده و می‌تواند مالیات مقطوع که برای هر صنف جداگانه تعیین شده را به عنوان مالیات بر عملکرد سال ۱۴۰۰ خود بپردازد.

۲. معافیت‌های مالیاتی برای مشاغل تا سقف یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان تنها در صورتی اعمال می‌شود که فرم الکترونیکی مربوطه تا پایان خرداد امسال در سامانه سازمان امور مالیاتی بارگذاری شود.

۳. امکان تقسیط مالیات مقطوع حداکثر تا ۴ ماهه برای صاحبان مشاغلی که توانایی پرداخت یک جای مالیات در نظر گرفته شده را نداشته باشند، وجود دارد.

۴. اگر مدارکی دال بر کتمان درآمدی بیشتر از مالیات مقطوع در نظر گرفته شده برای صاحبان مشاغل پیدا شود، هم جریمه مالیاتی و هم جریمه عدم اظهار درآمدها مشمول وی خواهد شد؛ سایر معافیت‌های مالیاتی نیز از فرد کتمان کننده حذف می‌شود.

۵. اگر صاحبان مشاغل در سال گذشت اقدام به خرید و فروش سکه کرده باشند، مالیات آن به صورت مجزا از مالیات بر عملکرد سال ۱۴۰۰ محاسبه خواهد شد.

۶. پزشکان هم می‌توانند مشمول مالیات مقطوع باشند.

منبع: مهر

کد خبر 452559

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • شرط مالیات برای حذف قرعه‌کشی خودرو!

    شرط مالیات برای حذف قرعه‌کشی خودرو!

    وزارت صمت اعلام است که می‌خواهد قرعه‌کشی خودرو را تا آخر امسال حذف کند و شرایط جدیدی را نیز برای آن اعلام کرده است. از جمله می‌توان به دریافت مالیات اشاره کرد. طرح جدید فروش خودرو چه تاثیری در بازار دارد؟

  • اقشار متوسط هم لوکس سوار می‌شوند؟

    چه زمانی خودروهای داخلی ارزان می‌شود؟

    اقشار متوسط هم لوکس سوار می‌شوند؟

    یک کارشناس بازار خودرو می‌گوید: واردات بدون محدودیت ابزاری برای کنترل تورم قیمت در بازار خودرو است و اقشار متوسط هم می‌توانند خریدار خودروهای لوکس با مدل‌های پایین‌تر باشند.

  • بگذارید وام‌های ارزی، ریالی تسویه شود

    بگذارید وام‌های ارزی، ریالی تسویه شود

    اتاق ایران در واکنش به انتقاد صندوق توسعه ملی از پیشنهادات ریالی شدن اقساط بدهکاران ارزی، اعلام کرد: پیشنهادهای ارائه شده توسط صندوق توسعه ملی بدون توجه به چارچوب حقوقی و قانونی و صرفا به استناد اساسنامه صندوق است.

  • اوگن فون بوم باورک: اقتصاددان منتقد مارکسیسم

    اوگن فون بوم باورک: اقتصاددان منتقد مارکسیسم

    اوگن ریتر فون بوم- باورک، متولد ۱۲ فوریه ۱۸۵۱ در شهر «برون» امپراتوری اتریش-مجارستان (که امروزه شهر برنو واقع در جمهوری چک است)، اقتصاددان اتریشی است که کمک زیادی به توسعه مکتب اتریش و اقتصاد نئولیبرال کرده است. او در فاصله بین سال‌های ۱۸۹۵ و ۱۹۰۴ به طور متناوب به عنوان وزیر دارایی در دولت اتریش حضور داشته است.

  • زمان اجاره نشینی و خوش نشینی به پایان رسید

    زمان اجاره نشینی و خوش نشینی به پایان رسید

    شورای پول و اعتبار با پرداخت وام ودیعه مسکن دذر تهران مواقفت کرده است اما بازپرداخت آن در دوره ۵ ساله بیش از ۵۰ میلیون تومان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =