۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
صف طولانی مردم برای خرید نان

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان تهران گفت: بعد از افزایش نرخ گندم صنف و صنعت قیمت نان فانتزی روند صعودی به خود گرفت از این‌رو بخشی از نیاز مردم که با این نان‌ها تامین می‌شد به سمت نان‌های سنتی سرازیر شدند.

به گزارش صدای بورس، پس از تغییر در نظام یارانه‌ای شاهد صنف‌های طولانی درب نانوایان بودیم اینجا و این پرسش مطرح است که آیا ساعات کاری نانوایان تغییر کرده است؟ یا اینکه مصرف نان و عطش خرید نان از سوی مردم به دلیل افزایش نرخ سایر کالاهای اساسی افزایشی شده است؟ برای یافتن پاسخی در خور به پرسش‌هایمان دیدگاه مسئول و فعالان این حوزه این جویا شدیم؛ گفتنی است روسای اتحادیه نانوایان سنتی از دادن پاسخی روشن به این پرسش‌ها اجتناب کردند.

عباس ارشدی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان تهران،، در پاسخ به این پرسش که چرا این روزها شاهد صف‌های طولانی درب نانوایان تهران هستیم؟ گفت: بعد از اعلام رسمی آزادسازی یارانه‌ها اولین شوک به صنف نانوایان وارد شد.

وی تاکید کرد: بعد از ورود دولت و اعلام این خبر که یارانه آرد، نان و گندم مانند روال سابق داده می‌شود فشارها به صنف نانوایان کاهشی شد.

این مقام مسئول با اشاره به آزادسازی نرخ نان‌های حجیم و نیمه حجیم، گفت: نان‌های فانتزی بخشی از نیاز خانوارها را تامین می‌کردند و اگر خانواده‌ای به نان خارج از ساعت کاری نانوایان سنتی احتیاج داشت از این واحدها تامین نیاز می‌کرد.


  • بیشتر بخوانید:

افزایش قیمت نان سنتی صحت دارد؟


به گفته ارشدی؛ بعد از افزایش نرخ گندم صنف و صنعت قیمت نان فانتزی روند صعودی به خود گرفت از این‌رو بخشی از نیاز مردم که با این نان‌ها تامین می‌شد به سمت نان‌های سنتی سرازیر شدند.

وی خاطر نشان کرد: شرکت غله تهران با هدف تعادل در تقاضا، نانوایانی که در سطح شهرستان تهران با مشکل آرد مواجه بودند به آنها آرد تزریق کرد تا ساعت کاری خبازان افزایش پیدا کند و به نظر می‌رسد با دنبال کردن این سیاست آرامش در سطح بازار و خبازان بازگشته است.

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که برخی از شنیده‌ها حکایت از این دارد که برخی نانوایان قصد تعطیلی به همین دلیل ساعت کاری خود را تقلیل دادند؟ گفت: این پیامک جعلی است و افراد معاند آن را اشاعه دادند و نانوایان در تهران برنامه‌ای برای تعطیلی ندارند.

وی پیش‌بینی افزایش قیمت نان سنتی را تایید نکرد و افزود: مولفه‌های تاثیرگذار در نرخ نان از جمله اجاره ملک، خمیر مایه، افزودنی‌ها، دستمزد کارگران، قیمت حامل‌های انرژی و ....افزایش پیدا کرده از این‌رو درخواست بالا رفتن نرخ نان از سوی نانوایان داده شده است اما این درخواست در کارگروه استان تصویب نشد و نان با همان نرخ سابق بفروش می‌رسد و اتفاق خاصی در نرخ نان نخواهیم داشت.

همچنین در این رابطه اصغر پابرجا رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی ، درباره چرایی صف‌های طولانی نانوایان، گفت: دلیل صف‌های طولانی نان برای فعالان این حوزه نیز روشن نیست و ساعت کاری نانوایان تغییر نکرده است و جلسات ما در کارگروه استان در این زمینه منتج به نتیجه نشد.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: نمی‌دانم مردم تصور می‌کنند نان قرار است کم شود و یا با منطق‌های دیگر مقدار خرید نان خود را افزایش داده‌اند این در حالیست که نانوایان کار خود را می‌کنند و صف نان در مناطق جنوبی استان طولانی شده است.

کد خبر 452366

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • سهم بالای اجاره و نان در تورم

    سهم بالای اجاره و نان در تورم

    تورم ماهانه اردیبهشت ۱۴۰۱ به بالاترین سطح یک دهه در مقاطع مشابه خود در سال های اخیر رسید. بررسی سهم تورم کالاها نشان می دهد بیشترین اثر افزایش تورم از ناحیه سه بخش بوده است. نان و غلات، اجاره و حمل و نقل.

  • شکایت کارگران دولتی علیه مصوبه هیات دولت

    شکایت کارگران دولتی علیه مصوبه هیات دولت

    حسین حبیبی، عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور از ثبت بیش از سه هزار شکایت در دیوان عدالت اداری خبر می‌دهد. وی می‌گوید شاکیان خواهان افزایش دستمزد کارگران دولتی براساس مصوبه بخشنامه مزد سال ۱۴۰۱ هستند.

  • نقش پررنگ مواد غذایی در تورم اردیبهشت

    روغن صدرنشین تورم خوراکی‌ها

    نقش پررنگ مواد غذایی در تورم اردیبهشت

    مرکز آمار ایران در آخرین گزارش خود تورم سالانه مربوط به اردیبهشت ۱۴۰۱ را ۳۸٫۷ درصد اعلام کرد. بررسی‌ها حاکی از آن است که گروه خوراکی‌ها بیشترین نقش را در ثبت این تورم داشتند. همچنین در بین خوراکی‌ها و مواد غذایی، سبزیجات و روغن صدرنشین گرانی‌ها شناخته می‌شود.

  • فروپاشی اجتماعی دور از انتظار نیست / نوک پیکان را اشتباه گرفته‌اید

    اختصاصی صدای بورس؛

    فروپاشی اجتماعی دور از انتظار نیست / نوک پیکان را اشتباه گرفته‌اید

    درحال حاضر مسئله اقتصاد در ایران ابعاد وسیع‌تری به خود گرفته است و جنبه‌های اجتماعی در شرایط فعلی بسیار حساس و نیازمند توجه اساسی به آن است؛ چراکه این متغیر در نهایت در چرخه اقتصاد کشور بر تمامی مولفه‌های سیاسی- اقتصادی تاثیر خواهد گذاشت.

  • توضیحات جدید وزیر رفاه درباره کسانی که یارانه نگرفتند

    توضیحات جدید وزیر رفاه درباره کسانی که یارانه نگرفتند

    وزیر کار گفت: دو گروه از افراد یارانه دریافت نکردند؛ یک گروه افرادی بودند که قبلاً هم یارانه نمی‌گرفتند. گروه دیگری که یارانه دریافت نکرده‌اند کسانی بودند که قبلاً یارانه می‌گرفتند، اما چون در دهک دهم قرار داشتند این یارانه در اردیبهشت واریز نشده است.

  • تغییر در نحوه عرضه نفت خام در بورس انرژی

    تغییر در نحوه عرضه نفت خام در بورس انرژی

    مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه نحوه عرضه نفت خام در بورس با هدف تامین مالی از نقدینگی داخل کشور تغییر خواهد کرد، گفت: برای افزایش صادرات نفت ایران در دولت سیزدهم، علاوه بر احیای بازارهای سنتی صادراتی، مقاصد و مشتریان جدیدی برای نفت ایران ایجاد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =