۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
نگاهی به عرضه اولیه‌های شستا

این شرکت برای سرعت بخشی به عرضه های اولیه شستا اقداماتی را انجام داده است که در آینده اعلام می‌کند.

به گزارش صدای بورس؛ مجمع صبا تامین در مجموعه تلاش برگزار شد و در حاشیه این مجمع مصاحبه‌ای با مدیرعامل این شرکت ترتیب دادیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین تشریح کرد: در حال حاضر عهده‌دار عرضه اولیه از شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی هستیم و روز چهارشنبه نیز عرضه بزرگترین شرکت سیمان غرب آسیا را انجام دادیم. "سآبیک" عرضه و کشف قیمت شد و مورد استقبال سهامداران خرد قرار گرفت. همچنین در دستور کار قرار گرفته که در بورس و فرابورس به سرعت عرضه اولیه‌ها را انجام دهیم.

وی افزود: نقدشوندگی و خود قیمت در بحث بازارگردانی سهم حائز اهمیت است. در بازارگردانی صیانت از نقدشوندگی سهم از اهمیت بیشتری برخودار است. با توجه به دستورالعملی که وجود دارد، تمام شرکت‌ها و صندوق‌های بازارگردان باید طبق آن عمل کنند که در نهایت نتایج آن در شاخص های نقدشوندگی سهم‌ها نمود پیدا می‌کند.


  • بیشتر بخوانید:

تصمیمات رئیس سازمان بورس به بهبود بازار کمک کرده است؟


این فعال بازار سرمایه گفت: متغییرهایی که در سال ۱۴۰۱ وجود دارند، بحث صعود بازار را بیشتر تقویت می‌کند و عمده دلیل آن هم به خاطر افزایش قیمت کالاهای اساسی و قیمت‌های جهانی و داخلی است. باید عنوان کرد که افزایش قیمت‌ها در داخل کشور بیشتر ناشی از هوشمندسازی یارانه‌هاست. روند بازار افت و خیزهای خود را دارد ولی مثل سال‌های ۹۸ و ۹۹ صعود و نزول تاریخی را تجربه نمی‌کند همچنین بازار روندی متعادل را سپری می‌کند. به نظر می‌رسد بورس تهران باید خود را با نرخ‌های بهره آتی و همچنین بحث تورم تعدیل کند.

میرطاهر ادامه داد: عمدتا گزارشات منتشر شده در بازار مطلوب است و طبق روال سنتی مبحث تقسیم سود بر بورس تاثیر خواهد گذاشت. این روزها در مجامع تقسیم سود خوبی انجام می‌شود که خود دلیلی بر استقبال از سهم های با DPS بالاست.

کد خبر 452287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    0 0
    با عرض سلام . درسال ۹۹ که ملت را به بورس دعوت کردید ما هرسهام شستا را ۴۸۰۰ خریداری کردیم . البته افزایش سرمایه داده ولی تمامی سهامدارانی که سال ۹۹ ورود کردند در این سهام ۵۰ تا ۸۰ درصد از اصل پول خود را ازدست داده اند واگر احتمالا ماشین وطلا وزمین فروخته ووارد بورس شده اند بطور کلی سرمایه آنان نابود شده . فکری بحال سهامداران شستا بکنید .
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    0 0
    فکری برای شستا کنید
  • RO ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 0
    از شستا غول هلدینگ آسیا و خاورمیانه این قیمتا خنده داره درسته افزایش سرمایه سنگین داده ولی باید روند رشدشو شروع کنه بخدا زشته شستای صد تومنی
  • سید حسین IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 0
    شستا باشرکتهای زیر مجموعه که متعلق به سهامداران جز است وبه نوعی شریک شستا حساب میشوند به دلیل داشتن سهام غالب ودر اختیار داشتن تمام اختیارات شرکتها بدون افزایش سرمایه ان شرکتها یا حتی سودسالانه انهاتمام سهامداران جز را نابود کرده بعضی ها یک سال شریک شستا شده اند یا سهامدارش ما هفده سال است که با خریدن سهام بیشتر یک شرکت زندگیمان نابود شده. نه تنها اجازه تقسیم سود عادلانه و معقول را نمیدهند بلکه اجازه افزایش سرمایه هم نمیدهد .به هر کجا هم شکایت میکنیم نتیجه نمیگیریم .